0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان من

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی داستان من

استیون جرارد
درباره داستان من

جراردِ لیورپول

«استیون جورج جرارد» نامی است که با باشگاه بزرگ «لیورپول» انگلیس گره خورده است. استیوی جی. سال ۱۹۸۰ در مرسی‌ساید انگلیس متولد شد و فوتبال را از پایه‌های لیورپول شروع کرد. سپس بین سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۵ در تیم بزرگسالان قرمزهای مرسی‌ساید بازی کرد. او همراه باشگاه لیورپول نُه جام کسب کرد؛ مهم‌ترینش زمانی رقم خورد که در فوتبالی دراماتیک و باورناپذیر، بازی سه‌هیچ باخته به «آ. ث. میلان» را سه‌سه کردند و با پیروزی در ضربات پنالتی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شدند. بازی‌ای که جرارد عنوان بهترین بازیکن میدان را هم تصاحب کرد. جرارد و تیمش دو بار جام اتحادیه‌ و سه بار جام حذفی انگلیس را کسب کردند، اما جای جام قهرمانی لیگ برتر در افتخارات جرارد خالی ماند. او بیش از پانصد بار با لباس لیورپول در میادین فوتبال حاضر شد و توانست ۱۲۰ گل هم به ثمر برساند که با توجه به پست میانی او، آمار شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. او رکورددار بستن بازوبند کاپیتانی باشگاهش نیز است. استیون جرارد افسانه‌ای پس از خلق خاطرات شیرین پرشمار برای هواداران لیورپول و چشیدن چند تجربه‌ی تلخ، سال ۲۰۱۵ از باشگاه محبوبش خداحافظی کرد و آخرین فصل فوتبالش را در «ال. ای. گلکسی» آمریکا توپ زد. اما خیلی زود به تیم محبوبش برگشت؛ این بار در قامت مربی و یک سال هدایت تیم پایه‌ی لیورپول را بر عهده داشت. او سپس در دو تیم «رنجرز» اسکاتلند و «استون ویلا» مربی‌گری کرد و اکنون مربی «الاتفاق» عربستان است. اما شاید خیلی از قرمزها منتظر روزی باشند که جرارد به خانه برگردد و به‌عنوان یک مربی باتجربه روی نیمکت لیورپول بنشیند.


جراردِ انگلیس

استیون جرارد در انگلیس، فراتر از کاپیتان لیورپول، محبوب تمام فوتبال‌دوست‌های این کشور است. او نخستین بار در سال ۲۰۰۰ به تیم ملی دعوت شد. استیون جوان تنها یک‌بار در یورو ۲۰۰۰ فرصت بازی یافت. اما تا زمان خداحافظی‌اش، ۱۱۴ بار پیراهن تیم کشورش را بر تن کرد. جرارد بیست‌ویک گل هم در این بازی‌ها به ثمر رساند. او پس از «پیتر شیلتون»، «وین رونی» و «دیوید بکهام» بیشترین بازی ملی برای انگلیس را دارد. جرارد در تیم ملی و در دوره‌های مختلف با ستارگان بزرگی چون «دیوید بکهام»، «فرانک لمپارد»، «گری نویل»، «وین رونی»، «اشکلی کول»، «پل اسکولز»، «مایکل اوون»، «ریو فردیناند» و چندین بازیکن سرشناس دیگر هم‌بازی بود و در جام‌های جهانی و جام‌های ملت‌های اروپا انتظارهای بالایی از سه‌شیرها می‌رفت. اما جرارد و هم‌تیمی‌هایش هرگز موفق نشدند جام مهمی به دست آورند. تابستان ۲۰۱۴ و پس از جام جهانی ناامیدکننده‌ای که انگلیسی‌ها با تنها یک امتیاز قعرنشین گروه شدند و کاستاریکا و اروگوئه بالاتر از ایتالیا و انگلیس به مرحله‌ی بعدی راه یافتند، استیون جرارد از بازی در تیم ملی خداحافظی کرد. پس از جرارد و نسل طلایی فوتبال انگلیس، ستاره‌های بسیاری لباس سفید کشورشان را به تن کرده‌اند و هر تورنمنت را به امید شکستن این طلسم طولانی آغاز کرده‌اند. اما هنوز هم دست شیرهای انگلیسی به جامی نرسیده است.


جراردِ نویسنده

استیون جرارد تا به حال سه زندگی‌نامه منتشر کرده است. نخستین اثر در سال ۲۰۰۶ به سفارش جرارد توسط «هنری وینتر» نوشته شد و «جرارد: زندگی‌نامه‌ی من» نام داشت. دومین قسمت از زندگی‌نامه‌ی او در سال ۲۰۱۲ تحت عنوان «جرارد: داستان من و لیورپول» منتشر شد. سومین و کامل‌ترین اثر او «داستان من» نام دارد که در سال ۲۰۱۵ به چاپ رسیده. او در این اثر تمام شادی‌ها و تلخی‌ها، پیروزی‌ها و افتخارات، امیدها و پایان‌ها، گل‌های شگفت‌انگیز و حاشیه‌ها، رؤیاپردازی‌ها و لغزش‌های خود در سال‌های پرفرازونشیب بازی در لیورپول و تیم ملی انگلیس را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. او از روزی آغاز می‌کند که لیورپول به یک برد مقابل چلسی نیاز داشت تا پس از بیست‌وچهار سال قهرمان لیگ برتر شود. اما در لحظه‌ای سرنوشت‌ساز پای جرارد لیز می‌خورد و دمبه‌با با دزدیدن توپ و فرار سمت دروازه‌ی لیورپول، رؤیای جرارد و همه‌ی قرمزهای مرسی‌ساید را نقش برآب می‌کند. او از اشک‌های آن روزش می‌گوید. سپس به گذشته‌های دورتر می‌رود. داستان پرافتخار خودش را تعریف می‌کند. اما درد آن لیز خوردن لعنتی، انگار همیشه بر جا او می‌ماند. داستان جرارد بسیار شنیدنی است. فوتبالیستی که علی‌رغم حاشیه‌هایی که داشت و کم هم نبودند، جایگاهی همیشگی در قلب هواداران لیورپول دارد و دوست‌داران تیم‌های دیگر هم همواره به دید احترام او را می‌نگرند.


مجموعه‌ی کتاب‌های ورزشی آوانامه

نشر صوتی آوانامه در ادامه‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های ورزشی، پس از انتشار کتاب‌هایی همچون «پپ گواردیولا»، «رهبری»، «قصه‌ی شگفت‌انگیز لئو مسی»، «نوبت من»، «پوگبا: از زمین بازی تا استادیوم»، «دوباره فوتبال»، «پسری از برزیل»، «می‌اندیشم، پس بازی می‌کنم»، «رونالدو: ظهور یک برنده»، «من زلاتان هستم»، «روح یک پروانه»، «هنرمند»، «ترس و نفرت در لالیگا»، «زندگی‌نامه‌ی من»، «صدایت را بلند کن»، «رهبری به سبک آقای خاص» و «باور» کتاب صوتی «داستان من» اثر فوتبالیست و مربی دوست‌داشتنی لیورپول «استیون جرارد» را تولید کرده است. انتشار این کتاب، نتیجه‌ی همکاری آوانامه و «نشر گلگشت» است؛ ترجمه‌ی اثر را «ماشااله صفری» انجام داده و خوانش آن بر عهده‌ی «تایماز رضوانی» بوده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
989.۴۶ کیلوبایت
مدت زمان
۱۷:۳۴:۱۹
نویسندهاستیون جرارد
مترجمماشااله صفری
راویتایماز رضوانی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۹
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۸۹.۴۶ کیلوبایت
۱۷:۳۴:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی بود شنیدن این کتاب را به علاقمندان به فوتبال و مخصوصاً تیم محبوبم لیورپول توصیه می‌کنم اجرای آقای رضوانی فوق العاده بود همینطور فضاسازی خوب و انتخاب موسیقی مناسب بر جذابیت اثر افزود

5
(1)
120,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان من
داستان من
استیون جرارد
آوانامه
5
(1)
120,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر