0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهن حواس جمع
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ذهن حواس جمع

چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید
نویسندگان:
نیر ایال
،
جولی‌ لی
درباره ذهن حواس جمع

دلیل خیلی از مشکلات روزمره‌ انسان‌ها می‌تواند عدم اولویت‌بندی باشد؛ سرگردانی و گشتن به دور سر خود همان چیزی است که باید سعی کنیم به هر طریقی جلویش را بگیریم. گاهی مشکل را تنها از فناوری‌های آنلاین می‌بینیم و تصور می‌کنیم با کنار گذاشتن آن‌ها می‌توانیم نظم را به زندگی‌مان برگردانیم، اما می‌دانید بعد از کنار گذاشتنشان چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، تنها حذف این فناوری‌ها فایده‌ای ندارد، ما به سرعت یک حواس‌پرتی را جایگزین حواس‌پرتی دیگری می‌کنیم. باید یاد بگیریم، هم‌زمان‌ که کارهای درست را وارد زندگی‌مان می‌کنیم، کارهای نادرست را هم با وسواسی بسیار از زندگی‌مان حذف کنیم.

کتاب «ذهن‌ حواس‌جمع» نظم و تمرکز را به زندگی‌تان می‌آورد و یاد می‌گیرید چطور کنترل اوضاع را به دست بگیرید.

حواس‌پرتی‌ها از کجا شروع می‌شوند؟ ما باعثش می‌شویم یا فضای اطرافمان؟ چطور می‌توانیم در کارهایمان اولویت‌بندی زمانی داشته باشیم؟ اصلاً چطور افسار زندگی‌مان را به دست بگیریم؟

کتاب «ذهن حواس‌جمع» ابتدا به این می‌پردازد که منشاء اصلی حواس‌پرتی‌هایتان چه چیزی است تا بدانید باید سر نخ را از کجا بگیرید و شروع کنید. با این کتاب یاد می‌گیرید چطور برنامه‌ریزی کنید و نظم را ابتدا در خود و بعد در اطرافتان ایجاد کنید. کتاب صوتی «ذهن‌حواس‌جمع» در چهار مرحله این مسیر را همراه شما می‌آید؛ به شما کمک می‌کند کنترل توجه و تمرکز و انتخاب‌های زندگی‌تان را در دست بگیرید؛ نام این چهار مرحله، به ترتیبی که کتاب به آن‌ها می‌پردازد، از این قرار است: «محرک‌های درونی»، «حواس‌جمعی»، «محرک‌های بیرونی»، و «حواس‌پرتی».

بعد از پرداختن به این چهار محور به سراغ محل کار می‌روید و یاد می‌گیرد که چطور قوانین و راهکارهایی در محیط کار وضع کنید و پی بگیرید، که بتوانید با تمرکز بیشتری کار کنید و بهره‌وری‌تان را افزایش دهید. می‌توان با نگاه جامع‌تری به حوزه تمرکز نگاه کرد و آن را در تربیت و آموزش نیز بررسی کرد؛ این کار را کتاب «ذهن حواس‌جمع» برایتان پیش می‌برد. نویسنده یک فصل را به صورت کامل به این موضوع می‌پردازد که چطور می‌توان کودکان حواس‌جمع تربیت ‌کرد.

کتاب از فرهنگی می‌گوید که می‌تواند به دیوانگی انسان امروزی دامن بزند و رشته‌ همه‌ افکار او را از هم بپاشد؛ فرهنگ همیشه در دسترس بودن. امروزه به دلیل دسترسی همیشگی افراد به اینترنت، در محیط‌های کاری و دوستانه، انتظار می‌رود افراد همیشه در دسترس باشند؛ کتاب می‌گوید چنین انتظاری موجب حواس‌پرتی‌های مداوم افراد می‌شود و می‌تواند اثرات جدی‌اش را در زندگی شخصی و کاری مشاهده کرد:

«بیش از حد در دسترس بودن هزینه‌ هنگفتی دارد. وقتی هنگام تماشای بازی فوتبال فرزندتان به ایمیل پاسخ می‌دهید، همکارتان یاد می‌گیرد حتی زمان‌هایی که پیش از این ممنوع بود، انتظار دریافت پاسخ سریع از شما داشته باشد، در نتیجه درخواست‌هایی که از دفتر کارتان می‌رسد، زمان‌های شخصی یا مربوط به خانواده را به زمان کاری تبدیل می‌کند.»

و بعد نویسنده به نتیجه‌ای می‌رسد که احتمالا خیلی از ما آن را تجربه کرده‌ایم:

«یادتان باشد در شغل‌هایی که کارمندان با انتظارات زیادی مواجه‌اند و کنترل کمی روی زمانشان دارند، علائم افسردگی مشاهده می‌شود.»

جاناتان هایت، نویسنده‌ کتاب «ذهن درستکار»، درباره کتاب «ذهن حواس‌جمع»‌ می‌گوید: «اگر برای زمان، تمرکز یا روابطتان ارزش قائلید، خواندن این کتاب از نان شب هم واجب‌تر است.»

کتاب «ذهن حواس‌جمع» را به قلم نیر ایال، ترجمه‌ فاطمه علی‌پورتنگسیری و صدای ابوالفضل شاه‌بهرامی می‌شنوید. شنیدن کتاب صوتی با صدای گوینده‌ای که در کار خودش منظم است، فهم کتاب و مطالب آن را برای مخاطب تسهیل می‌کند، و آقای شاه‌بهرامی یکی از همان گویندگان منظمی است که صدای او را در آثار مختلفی در حوزه روانشناسی و کسب و کار می‌شنویم. و حالا در این اثر متفاوت او سعی کرده با لحن خود، بر کاربردی بودن اثر تاکید کند. آن هم اثری که کینتان برامبات، رئیس جهانی محصول در آمازون میوزیک، درباره‌اش گفته است: «در آینده دو نوع افراد در دنیا وجود ندارند؛ کسانی که اصول کتاب «ذهن حواس‌جمع» را می‌خوانند و به کار می‌بندند و کسانی که آرزو می‌کنند کاش آن را زودتر خوانده بودند.»

جالب این که از نیر ایال، کتاب دیگری با نام «قلاب» نیز منتشر شده که نویسنده در همین کتابش از راهکارهایی که در «قلاب» داشته نیز استفاده کرده و میان موضوعات این دو کتاب، ارتباط برقرار کرده است.


فهرست مطالب کتاب «ذهن حواس‌جمع» به شرح زیر است:

بخش نخست: «محرک‌های درونی را مهار کنید»

بخش دوم: «برای حواس‌جمعی زمان بگذارید»

بخش سوم: «افسار محرک‌های بیرونی را به دست بگیرید»

بخش چهارم: «با توافق‌ها جلوی حواس‌پرتی‌ را بگیرید»

بخش پنجم: «چگونه محل کارتان را حواس‌جمع کنید»

بخش ششم: «چگونه بچه‌های حواس‌جمع تربیت کنیم»

بخش هفتم: «چگونه روابط حواس‌جمع داشته باشیم».

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
436.۸۷ کیلوبایت
مدت زمان
۰۷:۴۵:۰۸
نویسندهنیر ایال
نویسنده دومجولی‌ لی
مترجم فاطمه علی پور تنگسیری
راوی ابوالفضل شاه بهرامی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۳۶.۸۷ کیلوبایت
۰۷:۴۵:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
آرامش‌بخش 🌱
گیرا 🧲
پربار 🌳
آموزنده 🦉

وااااای صدای آقای شاه‌بهرامی با تلفظ‌های دقیقشون عالیه.

5

صدای دلنشین استاد شاه بهرامی عزیز

5
(2)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
99,000
٪30
69,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهن حواس جمع
٪30
ذهن حواس جمع
چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید
نوین کتاب
5
(2)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
99,000
٪30
69,300
تومان