0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر جنگ
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هنر جنگ

نویسنده:
سون تزو
درباره هنر جنگ

کتاب صوتی هنر جنگ میراث جاودان سان تزو است. این کتاب را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین نوشته‌ها پیرامون جنگ دانست. کتاب هنر جنگ استراتژی‌های مختلفی در زمینه رسیدن به موفقیت در اختیار افراد قرار داده و یکی از کتاب‌های موثر در زمینه جامعه‌شناسی است. نکته مهم در مورد این کتاب، آن است که در زمان خود یکی از برترین کتاب‌ها در زمینه استراتژی جنگ بوده و در طی سالیان سال تاثیر بسزایی در تعیین استراتژی در شرایط جنگی بین غرب و شرق داشته است. اما این کتاب فقط برای شرایط جنگ نیست و در تجارت نوین و تعیین استراتژِ‌های مدیریتی نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند. در سال 2000 از روی این کتاب فیلمی به نام هنر جنگ ساخته شد که نظر بسیاری از منتقدان را نیز به خود جلب کرد. راوی کتاب حال حضار ابوالفضل شاه بهرامی است و انتشارات آوانامه فایل صوتی آن را در منتشر نموده است.

درباره نویسنده

سان وو ملقب به سان تزو یکی از معروف‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان چینی بوده است که در سالی‌های 544 تا 496 پیش از میلاد مسیح در ایالت وو در چین زندگی می‌کرد. تزو هم‌دوره کنفوسیوس بوده و در خاندانی نجیب‌زاده چشم به جهان گشود. سون تزو در چینی به معنای استاد سون است. لقب دیگر وی در چین (چانگ چینگ) است که اشاره به شخصی پرافتخار و قدرتمند وی دارد. هنر رزم معروف‌ترین کتاب وی است که گفته می‌شود مائو تسه دونگ و استالین بارها و بارها به مطالعه این کتاب پرداخته اند. سان تزو در چین به عنوان شخصیتی جنگاور و رهبری پرقدرت شناخته می‌شود و یک سریال 40 قسمتی با عنوان بینگ شنگ نیز از زندگی وی ساخته شده است. از نظر سان تزو جنگ رقابتی در سطوح مختلف است و تنها وابسته به میدان نبرد نیست بنابراین باید در سطح‌های مختلف نیز به آن پرداخته شود.

چرا باید به کتاب صوتی هنر جنگ گوش دهیم؟

کتاب هنر جنگ بیش از آنکه یک کتاب در جهت آموزش نبرد و مبارزه باشد، راهکاری دقیق و جالب برای شرایط مختلف زندگی است. در واقع این کتاب برای همه افرادی که علاقمند به تعیین استراتژی هستند مرجع مناسب و جذابی است. تزو در این کتاب به جای پرداختن به جنگ، به تکنیک‌های مناسب برای حل مشکلات می‌پردازد و عقیده دارد بهترین کار قبل از شروع هر جنگ یا حرکتی‌، کسب اطلاعات لازم و شناخت خود و دشمن است. این موضوع تا حد زیادی به پیروزی در سطوح مختلف کمک می‌کند. سان تزو اعتقاد دارد برای پیروزی در هر نبردی باید از روش جنگ نامتقارن استفاده کرد و اصول این نوع مبارزه را به خوبی در کتاب هنر جنگ نمایش داده است. در واقع مطالعه این کتاب نه از بابت شرکت در جنگ بلکه برای یادگیری استراتژی و روش برخورد بسیار با اهمیت است.

در بخشی از کتاب صوتی هنر جنگ می‌شنوید

۱. سان تزو می‌گوید: در میدان نبرد، برای هر عملیات جنگی، هزار ارابه سنگین و سریع و صد هزار سرباز زره‌پوش با آمادگی کامل برای انتقال نفرات تا هزاران لی وجود دارد. ارابه‌های سریع به‌مرور ساخته شدند و طبق گفته شانگ یو، از آن‌ها برای حمله استفاده می‌شد؛ اما ارابه‌های سنگین برای اهداف دفاعی به‌کار گرفته می‌شدند. لی شوآن می‌گوید: شاید ارابه‌های دومی آن‌قدرها هم سنگین نبودند، اما این احتمال ضعیف است. جالب اینکه بین جنگ‌های اولیه چین و یونان در زمان هومر شباهت‌هایی وجود داشته است. در هر مورد، ارابه‌های جنگی عاملی مهم و تعیین‌کننده بودند و تعداد خاصی از سربازان پیاده‌نظام آن‌ها را به‌عنوان هسته مرکزی ارتش دسته‌بندی کرده بودند. با توجه به این شرایط، ارابه‌های سریع را ۷۵ جلودار و ارابه‌های سنگین را ۲۵ جلودار هدایت می‌کردند؛ بنابراین هر ارتش شامل هزاران گردان بود که هر کدام از دو ارابه و صدها سرباز تشکیل می‌شدند.

برای علاقمندان به کتاب کتاب صوتی هنر جنگ

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب صوتی هنر جنگ هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن، سایمون کوپر

کتاب صوتی اضطراب اجتماعی، آلن دوباتن

کتاب صوتی هویت، میلان کوندرا





 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
526.۸۱ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۳۴:۰۷
نویسندهسون تزو
مترجممهدی سمسار
راوی ابوالفضل شاه بهرامی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۱۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۲۶.۸۱ مگابایت
۰۹:۳۴:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
20 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

صدای ملکوتی استاد شاه‌بهرامی عزیز⚘️

4

انگار خود کتاب نیست.

5

بد نیست ظاهرا

1

خیلی خیلی بده

3.4
(5)
80,000
٪30
56,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪20
هنر جنگ
هنر جنگ
سون تزو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر جنگ
٪30
هنر جنگ
سون تزو
آوانامه
3.4
(5)
80,000
٪30
56,000
تومان