0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگل

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنگل

نویسنده:
هارلن کوبن
درباره جنگل

نویسنده‌ی چندین رمان پرفروش و پرمخاطب

«هارلَن کوبِن» نویسنده‌ی آمریکایی است که در نیوجرسی متولد شده و با رمان‌های معمایی و جنایی‌اش شناخته می‌شود. او نویسندگی را اوایل دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی شروع کرد و پس از نوشتن چندین رمان و مجموعه، هم به شهرتی دست یافت و هم جوایز زیادی را به قفسه‌ی افتخاراتش اضافه کرد. اما در قرن حاضر بود که کوبن به‌خصوص با نوشتن دو رمان «به هیچ‌کس نگو» و «جنگل» به اوج شهرتش رسید. او علاوه بر دو رمان مشهورترش، نویسنده‌ی آثار ارزشمندی چون «یک بار فریبم بده»، «غریبه»، «شش سال»، «مخمصه»، «رها نکن»، «فرار کن»، «رفتن برای همیشه»، «رنگ عدالت»، «هم‌خون»، «فقط یک نگاه» و «آخرین شانس» نیز است. علاوه بر این‌ها، هارلن کوبن از سال ۱۹۹۵ نوشتن رمان‌های دنباله‌داری را با شخصیت اصلی «مایرون بولیتار» آغاز کرده. تا کنون یازده رمان از این مجموعه منتشر شده و جلد بعدی، سال ۲۰۲۴ به چاپ خواهد رسید. کوبن دستی در فیلمنامه‌نویسی نیز دارد. او بسیاری از رمان‌های خود را تبدیل به فیلمنامه‌هایی برای چند سریال تلویزیونی کرده و چند فیلمنامه‌ی اوریجینال هم نوشته است که «غریبه»، «امن»، «نزدیک بمان»، «جنگل»، «محکم نگه دار» و «پنج» معروف‌ترین آن‌هاست. کوبن از قِبَل رمان‌ها و فیلمنامه‌هایش جوایز بسیاری دریافت کرده که جوایز «ادگار»، «شِیمس» و «آنتونی» تنها برخی از افتخارات پرشمار او هستند و نویسنده‌ی آمریکایی را به نخستین کسی بدل کرده‌اند که دریافت این سه جایزه را در کارنامه‌ی خود دارد.


داستانی پیچیده و سریع، تأثیرگذار و فریبنده

هارلن کوبن «جنگل» را در سال ۲۰۰۷ نوشت. رمانی که به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین آثار این نویسنده تبدیل شد و هنوز هم پس از انتشار رمان‌‎های پرشمار، یکی از مطرح‌ترین آثار این نویسنده محسوب می‌شود. هارلن کوبن به درخواست شبکه‌ی نتفلیکس فیلمنامه‌ای هم بر اساس رمان جنگلش نوشت که سال ۲۰۲۰ در قالب یک مینی‌سریال شش‌قسمته پخش شد. مینی‌سریال جنگل هرچند مانند رمان در جذب مخاطبان موفق نبود، اما نظرات مثبت منتقدان را در پی داشت. جنگل یک تریلر جنایی است که علاوه بر نثر قوی و جذابش، ابعاد دراماتیک نیز در آن به خوبی رخ می‌نمایند. داستان بر پایه‌ی جنایت بنا شده اما کاراکترهای داستان که شخصیت هرکدام به‌دقت پرداخته شده، گذشته‌ها و خاطرات، رازهای خانوادگی، عشق و خیانت، اشتباه‌ها، فقدان‌ها و سوگ‌ها هم راه خود را به زیبایی در دل داستان پیدا می‌کنند و به این ترتیب، هارلن کوبن ترکیبی جذاب را به مخاطبانش عرضه می‌کند که سرزنده است و ریتم بسیار خوبی دارد و هیجان و شگفتی‌اش حتی پس از پایان کتاب می‌تواند با شنونده باقی بماند. بسیاری از نشریات معتبر از جمله «شیکاگو سان تایمز» جنگل را بهترین اثر کوبن و تعداد زیادی از آنان مثل «لایبرری»، این رمان را یکی از بهترین‌های هارلن کوبن دانسته‌اند.


گاهی تاریک‌ترین رازها، ریشه در خانه‌ی شما دارند

شخصیت اصلی داستان جنگل، دادستان نیوجرسی «پل کوپلند» است که سال‌های درازی را به سوگواری برای خواهرش مشغول است. بیست سال پیش، چهار نوجوان در کمپ تابستانی در جنگل ناپدید شدند که یکی از آن‌ها خواهر پل بوده است. پل همسرش را هم از دست داده و در فقدان او و خواهرش، کوپلند است که باید دخترش را نیز بزرگ کند. او می‌کوشد میان وظایف خانوادگی و شغلی‌اش تعادلی برقرار کند. اما وقتی جسد یک مرد در جنگل پیدا می‌شود، رازهایی که در گذر زمان مدفون شده بودند نیز سر از خاک برمی‌دارند و هم‌زمان بیم‌ها و امیدهای بسیاری را به زندگی قهرمان داستان می‌آورند. از وقتی احتمال آن‌که جسد یافت‌شده ممکن است متعلق به یکی از گم‌شدگان دو دهه پیش باشد، مطرح می‌شود، دادستان امیدوار می‌شود که شاید هنوز امیدی به زنده بودن خواهرش و بازگشت او وجود داشته باشد. در این بین، چیزهایی زیادی سر راه پل کوپلند قرار دارند: خاطرات نخستین عشقش لوسی در آن سال، مادرش که خانواده را رها کرده و رفته بود، رازهایی که مادر و پدرش پنهان کرده بودند و بسیاری رازهای دیگر که فاش شدن هریک هم به او امید می‌دهند که پرده از حقیقت ماجرا بردارد و هم او را از آن‌چه ممکن است پیش رو داشته باشد، می‌ترساند. نویسنده به‌خوبی در جنگل مخاطب را همراه با قهرمان داستانش همراه می‌کند و شنونده نیز چون کوپلند، تشنه‌ی یافتن حقایق، با او حرکت می‌کند و دل‌خوشی‌ها و واهمه‌های او را هم تجربه می‌کند.


کتاب صوتی جنگل

نشر صوتی آوانامه طی همکاری با «نشر آموت» نسخه‌ی صوتی کتاب «جنگل» اثر «هارلن کوبن» را با ترجمه‌ی «محدثه احمدی» و اجرای «سلمان ظاهری» و «شهره روحی» تولید و منتشر کرده است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
763.۱۲ کیلوبایت
مدت زمان
۱۳:۲۵:۴۰
نویسندههارلن کوبن
مترجممحدثه احمدی
راویسلمان ظاهری
راوی دومشهره روحی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۶۳.۱۲ کیلوبایت
۱۳:۲۵:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (10)
سرگرم‌کننده 🧩 (8)
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

داستان معمایی خوب و کاملیه . گیرایی و چسب خیلی خوبی برای تداوم شنیدش داره . ترجمه عالیه . گویندگی خیلی عالیه . یک پیشنهاد خیلی خوب برای سرگرم شدن در رانندگی و غیره

5
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️

فوق العاده بود ، بین تمام کتابهای جنایی که خونده بودم این از همش بهتر بود از اجرا که نگم صداها عالی موسیقی ها عالی همه چیز تمام بود حتما گوش کنید

5

داستان عالی بود، خیلی جذاب و در زمان کوتاهی گوشش کردم. بعدا گشتم دیدم یک سریال هم ازش ساخته شده. پیشنهاد میشه.

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

فقط میتونم بگم عالی بود.گویندگان واقعااااااااااا عالیییییییی بوددددن لذت بردم ممنون از آقای ظاهری و خانم روحی

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲

عالی بود و غیر قابل حدس امیدوارم اثار دیگر هارلن کوبن رو هم به صورت صوتی منتشر کنید

5
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️

این کتاب عالیه ،از این گذشته واقعا راوی خیلی روان میخونه دوس نداری قطعش کنی

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

اجرای عالی داستان مهیج، گیرا و روان... لذت میبرین👍

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

صدای گویندگان بسیار دلنشینه، ، داستان روان

3

خیلی نسبت به کتاب های قبلی ضعیف تر بود

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

داستان عالی و غیر منتظره بود راوی عالی

نمایش 1 نقد دیگر
4.7
(15)
اجرای روان 🎙️ (10)
108,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنگل
جنگل
هارلن کوبن
آوانامه
4.7
(15)
اجرای روان 🎙️ (10)
108,000
تومان