0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استادِ بزرگ
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب استادِ بزرگ

نویسنده:
دانیل کلمان
درباره استادِ بزرگ

کتاب استاد بزرگ نوشته دانیل کلمان به بررسی و توضیح تئاتر پست‌مدرن می‌پردازد، یک شیوه تئاتری که در دهه هشتاد در اروپا و به‌خصوص در آلمان شکل گرفت و با استفاده از تکنیک‌های دیجیتالی و رسانه‌های مختلف در صحنه، تحسین منتقدان تئاتر را جلب کرد. در این نوع تئاتر، متن نمایشنامه کم اهمیت شده و مدیریت تئاتر به عهده کارگردان قرار می‌گیرد. کتاب استاد بزرگ به مضامین فلسفی، اجتماعی، انسانی و حتی خانوادگی انسان‌های امروز می‌پردازد و تمرکز بر روی تجربه زندگی در این دوران مدرن قرار دارد. این شیوه تئاتری با شیوه‌های مدرنیسم کلاسیک مخالفت کرده و از تصویر حقایق جهان دوری می‌کند تا تجربه بشر در زندگی امروز را با استفاده از عناصر بصری و صوتی به نمایش بگذارد.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های ادبیات علاقمند هستید به دسته‌بندی ادبیات در فیدیبو سر بزنید.

درباره دانیل کلمان

دانیل کلمان، نویسنده و استاد آلمانی، در سال ۱۹۷۵ در مونیخ متولد شد. او فرزند کارگردان اتریشی میشائل کلمان و هنرپیشه آلمانی داگمار متلر بوده و در خانواده‌ای هنری بزرگ شده است. پدربزرگش نیز نویسنده برجسته‌ای در وین بوده است. دانیل کلمان تحصیلات عالی خود را در زمینه‌های فلسفه و زبان و ادبیات آلمانی پشت سر گذاشته و رمان‌ها و نمایشنامه‌های متعددی نوشته که به بیش از چهل زبان ترجمه شده‌اند.

وی عضو انجمن قلم آلمان بوده و به عنوان استاد مهمان در دانشگاه‌های معتبری چون برلین، هامبورگ، و نیویورک سخنرانی کرده است. علاوه بر نویسندگی، تجربه در زمینه فیلم‌نامه نویسی و نوشتن نمایشنامه‌های موفقی نیز دارد. او در حال حاضر به عنوان یک استاد در دانشگاه نیویورک فعالیت دارد و در همین شهر با همسر و پسرش زندگی می‌کند.

از دیگر کتاب‌های مطرح و معروف دانیل کلمان به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ü   کتاب شهرت: کتاب شهرت در واقع به مسائلی از جمله عشق، هیجان، تنهایی و تمایل انسان‌ها به شهرت پرداخته و داستان‌های ارتباطی بین افراد را در قالب یک داستان آمیخته با این عناصر ارائه می‌دهد. این کتاب به سوالاتی درباره وابستگی افراد به دنیای مجازی و اهمیت ارتباطات آن‌ها پرداخته و تلاش دارد مفهوم واقعیت در زمان حاضر را برای خوانندگان به تصویر بکشد.

ü   کتاب آخرین سرزمین: یولیان، کارمند بیمه جوان، امروز باید درباره وام بانکی سخنرانی کند، اما علاقه‌ای به کارش ندارد. او عاشق سفرهای کاری به دور دنیا است و از رئیسش خوشش نمی‌آید. به دریا می‌رود و در آنجا خاطرات گذشته‌اش زنده می‌شود، اما اتفاقات عجیبی برای او رخ می‌دهد.

ü   کتاب زیر آفتاب: این کتاب با نگاهی نوین و متفاوت به جزییات زندگی افراد اطراف نویسنده، موفق به توصیف دقیق و غنی این جزییات شده است. او در این کتاب به نحوی عمیق و جذاب وارد زندگی انسان‌های اطراف خود می‌شود و با این نگاه جدید توانسته دیدگاه و دیدار خود را نسبت به آن‌ها تغییر دهد. این اثر از منظر فهم و شناخت نقش اطرافیان در زندگی نویسنده بسیار ارزشمند است و تاثیرگذاری وی را در تغییر ذهنیت و دیدگاه نسبت به این افراد به وضوح نمایان می‌کند.

جهت مشاهده سایر آثار دانیل کلمان کلیک کنید.

چرا باید کتاب استاد بزرگ را بخوانیم

این کتاب یک راهنمای جذاب و اساسی برای درک تئاتر پست‌مدرن و شیوه نوینی که در دنیای تئاتر به وجود آمده است، ارائه می‌دهد. در دهه هشتاد، با ظهور تئاتر پست‌مدرن، تئاتر به یک بعد جدید هنری و انسانی وارد شد. این کتاب با جزئیاتی شگفت‌آور تشریح می‌کند که چگونه تئاتر پست‌مدرن با استفاده از تکنیک‌های دیجیتالی و رسانه‌های مختلف در صحنه، توانسته است بر خلاقیت و تجربه‌های تئاتری جدیدی ایجاد کند.

این کتاب به ما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از مضامین فلسفی، اجتماعی و انسانی معاصر به دست آوریم. با خواندن آن، می‌توانید در مورد تنهایی انسان در دنیای مدرن، تعامل با جهان سرمایه‌داری، تأثیر دنیای مجازی در زندگی امروز و موضوعات دیگری که بر اساس زمینه‌های فلسفی و انسانی تئاتر پست‌مدرن مطرح شده، مطالبی عمیق و جذاب بیاموزید. این کتاب نه تنها نمایشی از تئاتر پست‌مدرن ارائه می‌دهد، بلکه چشم‌اندازهای جدیدی از تئاتر و هنر را به ما نشان می‌دهد که باعث می‌شود خوانندگان به طرز جدیدی به هنر تئاتر نگاه کنند و تجربه جذابی از مطالعه را تجربه کنند.

در بخشی از کتاب استاد بزرگ می‌خوانیم

روبین: یه حسی به شما می گه که در سوالی که هنر می کنه همیشه یه قضاوت وجود داره، اما شما هیچ وقت ازش باخبر نمی شین که اون چیه. هیچ فرشته ی نجات دهنده ای نیست و نه حتی هیچ نامه ای از هیچ پادشاهی. همه مون هم مثل همیم. این چیزیه مثل وفاداری؛ آدم هیچ وقت نمی تونه مطمئن باشه. در دنیایی زندگی می کنیم پر از بی اعتمادی. در عین حال، بهترین کارها رو می کنیم و بعد می میریم و دیگه هیچ چی اهمیت نداره.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب استاد بزرگ

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های ادبیات علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
443.۵۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
72 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۲۴:۰۰
نویسندهدانیل کلمان
مترجمبهروز قنبرحسینی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۴۳.۵۲ کیلوبایت
۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
26,000
٪50
13,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استادِ بزرگ
٪50
استادِ بزرگ
دانیل کلمان
نشر قطره
5
(1)
26,000
٪50
13,000
تومان