0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بی رد خون

معرفی، خرید و دانلود کتاب بی رد خون

مجموعه داستان
درباره بی رد خون

کتاب بی رد خون نوشته علی اکبر حیدری سه داستان مختلف را بازگو می‌کند که با وجود مستقل بودن آن‌ها، از برخی جهات به یکدیگر مرتبط هستند. این کتاب به خوبی روابط پیچیده انسانی را به تصویر کشیده و به موضوعاتی نظیر عشق، مرگ، تضادهای درونی فرد، خیانت و نفرت می‌پردازد. اگر به خواندن کتاب‌های رمان فارسی علاقه دارید، حتما به دسته‌بندی کتاب‌های داستان و رمان فارسی فیدبیو سر بزنید.

این کتاب لحنی متفاوت نسبت به سایر کتاب‌های علی اکبر حیدری دارد. البته در این کتاب موضوعات جنایی و معمایی مورد علاقه نویسنده ذکر شده اما اساس آن بر پایه روابط انسانی است. نویسنده در این کتاب با خط کشیدن بر روی برخی از خاطرات، عمق سردرگمی و ابهام شخصیت اصلی را نشان می‌دهد. مرد داستان کتاب بی رد خون عاشق زنی بوده و پس از عبور از او، هنوز خاطرات ارزشمندی را با خود حفظ می‌کند اما سعی دارد خاطرات را با وضوح بیشتری برای خود یادآوری کند.

موضوع کتاب بی رد خون چیست؟

کتاب بی رد خون اثر علی اکبر حیدری شامل سه داستان است. «زیر تیغ» داستان اول کتاب بوده که از نگاه دو راوی اول شخص و سوم شخص نوشته شده است. شخصیت اصلی داستان مردی دارای اضافه وزن است که به دکتر مراجعه کرده و در آنجا عاشق خانمی می‌شود که او هم اضافه وزن دارد. البته این عشق منجر به یک تراژدی می‌شود. داستان دوم کتاب «زیباترین غریق‌های جهان» نام داشته و زمان وقوع آن در دوران انقلاب ایران است.

در داستان دوم دو سرباز که یکی از آن تهرانی و دیگری اهل شهرستان است، مسئول مراقبت از خانه‌ای می‌شوند که در آن خواهر یک نظامی اقامت دارد. یکی از این سربازها عاشق دختر این خانم شده و اتفاقات مختلفی پس از آن رخ می‌دهد. هم‌چنین این داستان به بررسی زندگی دو فرد مختلف در روزهای انقلاب می‌پردازد. در نهایت داستان سوم با عنوان «تباهی لکه‌ی زرد» به داستان اول اشاره داشته و دیدگاهی جدید در مورد آن مطرح می‌کند.

چرا باید کتاب بی رد خون را بخوانیم؟

کتاب بی رد خون به قلم علی اکبر حیدری نوشته شده و در آن از عناصری متفاوتی نسبت به سایر کتاب‌ها، برای داستان پردازی استفاده می‌کند. او در این کتاب به مسائلی نظیر اختلاف طبقاتی پرداخته و موضوعاتی نظیر مرگ یا عشق را نیز بررسی می‌کند. نثر کتاب به شکلی است که نمی‌توان آن را کنار گذاشت زیرا علاوه بر سبک متفاوت، موضوعات جالبی را مطرح می‌کند.

خواندن کتاب بی رد خون به چه کسانی توصیه می‌شود؟

کتاب بی رد خون علی اکبر حیدری کتابی خاص و جذاب است که داستان‌های آن از دید اول شخص و سوم شخص بازگو می‌شود. این سبک داستان نویسی باعث تفاوت کتاب نسبت به سایر کتاب‌هایی شده که تا به امروز مطالعه کرده‌اید. خواندن این کتاب برای تمام علاقمندان به داستان ایرانی جذاب خواهد بود.

درباره علی اکبر حیدری، نویسنده کتاب بی رد خون

علی اکبر حیدری متولد بهمن 1357 در تهران بوده که طی سال‌های فعالیت خود آثار ارزشمندی را منتشر کرده است. رشته تحصیلی او حسابداری بود و سال 1382 شروع به نوشتن نخستین فیلمنامه خود کرد. سال 1385 فیلمنامه نویسی را رها کرد و مشغول کار بر روی کتاب داستان شد. «هایدپارک، زیر باران» و «پس‌لرزه‌ها» دو کتاب او در سال‌های 1388 و 1389 بودند که مجوز چاپ نگرفتند. اولین کتاب علی اکبر حیدری که به مرحله چاپ رسید، «بوی قیر داغ» بود که با استقبال خوب خوانندگان خود روبه‌رو شد.

اگر به خواندن آثار علی اکبر حیدری علاقمند هستید، سه کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب استخوان: این کتاب داستان سربازی فراری به نام کاوه است که پس از بازگشت به روستا، متوجه جنایات آن منطقه می‌شود.

·      کتاب تپه خرگوش: کتاب تپه خرگوش داستانی اجتماعی سیاسی است که زندگی یک خانواده ایرانی بین سال‌های 1357 تا اواخر دهه 80 ترسیم می‌کند.

·      کتاب بوی قیر داغ: پر فروش‌ترین کتاب علی اکبر حیدری است که به شکلی جذاب داستان‌ها را بازگو می‌کند.

برای خواندن سایر آثار علی اکبر حیدری کلیک کنید.

در بخشی از کتاب بی رد خون می‌خوانیم

حالا صدای ضربه‌ی انگشت‌ها را روی صفحه‌کلید می‌شنوم. پسر خیال می‌کند صدای کمک خواستن زنش نرگس را از جایی شنیده. با انگشت‌های زخمی و خونی تکه‌های بزرگ و کوچک سیمان و آجر را کنار می‌زند تا به نرگس برسد. می‌دانم کسی دارد زندگی من را می‌نویسد. آدم نباید سفره‌ی دلش را هر جایی باز کند. ممکن است چند سال بعد ببیند داستان زندگی‌اش را نوشته‌اند یا فیلم کرده‌اند. اما من این‌جا نبودم. نرگس این‌جا زیر آوار نمانده بود. این‌جا وسط شهر حتماً نیروهای امداد زودتر خودشان را می‌رساندند تا آن‌جا که نرگسِ من بود. اما مهم نیست، نویسنده حق دارد هر طور می‌خواهد داستان خودش را بنویسد. خوشحالم که کسی داستانم را می‌نویسد. با این آلزایمر پیش‌رونده خوب است بعدها بدانم چه‌طور زندگی کرده‌ام. می‌توانم داستانم را بگذارم جلوم و ببینم اولین‌بار نرگس را کجا دیدم یا نازنین چه شد. اهمیتی هم ندارد که هر آن‌چه توی داستان هست داستانِ من نباشد، چون واقعیت من در آن زمان چیزی است که توی داستان هست.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب بی رد خون

اگر از مطالعه کتاب بی رد خون لذت بردید، مطالعه سه کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب کلیدر جلد ۱ و ۲ اثر محمود دولت آبادی: کلیدر یکی از اثار جذاب محمود دولت‌آبادی است که زندگی خانواده‌ای کرد در نیشابور را به تصویر می‌کشد. اتفاقات این کتاب بین سال‌های 1325 تا 1327 و پس از جنگ جهانی دوم است.

·      کتاب پاییز فصل آخر سال است اثر نسیم مرعشی: این کتاب در مورد زندگی سه دختر است که در آستانه سی سالگی قرار داشته و داستان را از زاویه دید هر سه شخصیت بیان می‌کند.

·      کتاب شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی: علی محمد افغانی در کتاب شوهر آهو خانم به توصیف زندگی خانواده‌های مختلف جامعه در سال 1313 می‌پردازد. 


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
844.۸۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
141 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۲:۰۰
نویسنده علی اکبر حیدری
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
80,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۴۴.۸۶ کیلوبایت
۱۴۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

حیدری از معدود نویسندگان ایرانیه که همیشه منتظر کار تازه اش میمونم، نوع روایت پرتعلیقش همیشه یگانه بوده، طعم خوش تپه خرگوش و استخوان رو زنده کرد، باغش آباد

3.8
(5)
44,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بی رد خون
بی رد خون
مجموعه داستان
نشر چشمه
3.8
(5)
44,000
تومان