0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازی قتل

معرفی، خرید و دانلود کتاب بازی قتل

مقدمه ای برهای «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» و « دختر خوب خون بد»
نویسنده:
هالی جکسون
ناشر:
نشر نون
درباره بازی قتل

کتاب بازی قتل نوشته هالی جکسون، رمانی نوجوانانه در ژانر معمایی است که در سال 2021 منتشر شد. این کتاب، پنجمین جلد از مجموعه راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب است و داستان پیپ، یک دختر نوجوان علاقه‌مند به حل معماها را روایت می‌کند. این کتاب مقدمه‌ای بر رمان‌های «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» و «دختر خوب خون بد» به حساب می‌آید. بازی قتل در بین کتاب‌های جنایی و پلیسی مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

داستان کتاب از این قرار است که در شهر کوچک لیتل‌کیلتون، دختری به نام اندی بل توسط دوست‌پسرش، سال سینگ، به قتل می‌رسد. سال نیز چند روز بعد خودش را می‌کشد. پلیس این پرونده را یک قتل-خودکشی می‌داند، اما پیپ، که هم‌سن اندی بود، باور ندارد که سال واقعاً خودکشی کرده باشد. در شب تولد پانزده سالگی پیپ، یک بازی قتل در مدرسه برگزار می‌شود. در طول بازی، پیپ متوجه می‌شود که برخی از دوستان و اعضای خانواده اندی و سال چیزهایی می‌دانند که به پلیس نگفته‌اند. محدثه احمدی این کتاب را ترجمه و نشر نون آن را چاپ کرده است.


درباره نویسنده

هالی جکسون در سال ۱۹۹۲ در شهر بیرمنگام انگلستان به دنیا آمد. او از کودکی به خواندن داستان‌های پلیسی و معمایی علاقه داشت. در دوران دبیرستان، او شروع به نوشتن داستان‌های کوتاه کرد. جکسون در سال ۲۰۱۱ از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شد. پس از فارغ‌التحصیلی، او به عنوان دستیار تولید در یک شرکت فیلمسازی کار می‌کرد. در سال ۲۰۱۵، او تصمیم گرفت که به‌طور تمام‌وقت به نوشتن داستان بپردازد. جکسون برنده جوایز متعددی از جمله جایزه کتاب ملی نوجوانان (۲۰۱۸) و جایزه ادگار آلن پو (۲۰۱۹) شده است و کتاب‌های او در ایران هم با استقبال زیادی از طرف مخاطبان روبرو شده‌اند.

از دیگر کتاب‌های پرفروش این نویسنده می‌توانیم به راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب و دختر خوب، خون بد اشاره کنیم که هر دو هم با استقبال گسترده از طرف خوانندگان در کشورهای مختلف روبرو شده‌اند.


چرا باید کتاب بازی قتل را بخوانیم؟

روی هم رفته کتاب‌های معمایی و جنایی طرفداران بسیار زیادی دارند و این کتاب هم به لطف داستان پرکشش و هیجان‌انگیزی که دارد، خواننده را تا انتها درگیر نگه می‌دارد. شخصیت‌های اصلی کتاب، شخصیت‌های باورپذیر و دوست‌داشتنی هستند که خواننده با آنها ارتباط برقرار می‌کند. همچنین این کتاب متعلق به مجموعه راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب است که تمام کتاب‌های این مجموعه به‌شدت پرطرفدار هستند و کتاب بازی قتل هم از این قاعده مستثنا نیست.

در ضمن برای کاربرانی که علاقه‌ای به کتاب‌های مفصل و طولانی ندارند باید بگوییم که این کتاب فقط 104 صفحه دارد و بنابراین خیلی سریع می‌توانید آن را مطالعه کنید و لذت ببرید.


در بخشی از کتاب بازی قتل می‌خوانیم

همه سر جای خودشان نشسته بودند. پیپ دلش می‌خواست نگاهی به کتابچه‌اش بیندازد. چند دقیقه گذشت و جیمی وارد اتاق شد. البته دیگر در نقش رجینالد رمی مرحوم نبود. لباس خونی‌اش را عوض کرده بود و یک پیراهن سیاه تمیز به تن داشت. کلاه پلاستیکی پلیس هم سرش بود. او و کانر خیلی شبیه هم بودند. هر دو پوستی کک‌ومکی و موهایی بور داشتند. البته کانر لاغرتر بود و صورت زاویه‌داری داشت و موهای جیمی به قهوه‌ای می‌زد. جیمی تصمیم گرفته بود میزبان معمای قتل باشد تا کانر هم بتواند همراه بقیه بازی کند. پس سر میز ایستاد و گفت: «سلام، سلام، سلام.» با دقت نگاهی به همه انداخت. دفترچه قطور بازی قتل در دستش بود. «من بازرس هَوارد وِی از اداره پلیس اسکاتلندیارد هستم. ظاهراً یک نفر به قتل رسیده.»

ناگهان آنت فریاد زد: «کار سال سینگه!» نگاهی به اطراف انداخت. انتظار داشت بقیه به حرفش بخندند.

صدایی از کسی درنیامد.


برای علاقمندان به کتاب بازی قتل

اگر شما هم از علاقمندان به کتاب‌ بازی قتل هستید، مطالعه‌ی کتاب‌های زیر را توصیه می‌کنیم.

·      چیزهای تیز، گیلیان فلین

·      چیزهای تیز داستان خبرنگاری به نام کامیل پریکر را روایت می‌کند که مدتی به دلیل خودآزاری در آسایشگاه روانی بستری بوده است.

·      جاسوس، پائولو کوئیلو

·      پائولو کوئیلو نیازی به معرفی ندارد و کوئیلو در این سراغ سرگذشت واقعی یک شخصیت مشهور در دنیای رقص می‌رود که زندگی پرفراز و نشیبی داشته است.

·      زنی در کابین 10، روث ور

·      این کتاب به‌شدت پرفروش یادآور آثار آگاتا کریستی است و داستان سفر تفریحی یک خبرنگار زن را روایت می‌کند که در کشتی با حوادث غیرقابل باوری روبرو می‌شود.



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۷ مگابایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسندههالی جکسون
مترجممحدثه احمدی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Kill Joy – World Book Day ۲۰۲۱, ۲۰۲۱‭.
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۹/۲۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۷ مگابایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
7 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

دوستش داشتم. درواقع اگر یادتون باشه، در کتاب اول، پیپ داشت روی پروژه پیش دانشگاهیش کار میکرد. این کتاب برای ما میگه که چی شد که پیپ اون موضوع رو انتخاب کرد و علاقه اش به داستان های جنایی و پیدا کردن قاتل از کجا ناشی میشه. بزرگترین مزیت کتاب هم حجم کمشه😅 نیم ساعته تموم شد.

2

عده ای نوجوان دبیرستانی در مهمانی ویژه ای شرکت می کنند: مهمانی حل معمای قتل!

5

این کتابم مثل بقیه کتابای هالی جکسون جالب بود واقعا

نمایش 1 نقد دیگر
4.1
(14)
خوش‌خوان 🪶 (1)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازی قتل
بازی قتل
مقدمه ای برهای «راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» و « دختر خوب خون بد»
نشر نون
4.1
(14)
خوش‌خوان 🪶 (1)
39,000
تومان