0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بینوایان جلد 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بینوایان جلد 1

جلد اول: فانتین
نویسنده:
ویکتور هوگو
درباره بینوایان جلد 1

یک اشتباه در گذشته تا کجای زندگی می‌تواند گریبان ما را بگیرد؟ احتمالا ویکتور هوگو هم به این سوال فکر کرده بود که ایده بی‌نظیر رمان «بینوایان» به ذهنش رسید و آن را به شکلی مفصل پروراند و نوشت. ژان والژان شخصیت اول این رمان، همان کسی است که به طور مداوم با دیروز و امروز خودش دست به گریبان است و این چالش را تا پایان زندگی، پیش روی خودش می‌بیند. حالا خاص‌ترین نسخه شنیداری این اثر خاص با صدای مهیار ستاری در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. زیرا در ویرایش ادبی این متن و همچنین هنگام خوانش آن، تلاش شده تا اثر برای شنوندگان کتاب‌های صوتی خسته‌کننده و تکراری نباشد. در اولین جلد از رمان بینوایان با خبر می‌شویم که ژان والژان پس از رهایی از زندان، چگونه خود را وارد جامعه‌ای می‌کند که به خاطر دزدی یک تکه نان و اسارتی 19 ساله، او را نمی‌پذیرند. در همین تلخی بی‌پایان، ژان والژان و ژاور، کارآگاه سمج، یکدیگر را می‌شناسند و در ادامه، آن تعقیب و گریز طولانی رخ می‌دهد. در جلد نخست، همچنین، می‌شنویم که چرا فانتین با آن پسر لاابالی رابطه برقرار کرد و بعد کوزت را باردار شد و پس از این اتفاق‌ها، چگونه در مرداب تنهایی گرفتار آمد و این تنهایی چطور او را وادار کرد که دخترک خود را به خانواده تناردیه بسپارد و بعدتر، برای تأمین مخارج او، دست به چه کارهای ریز و درشتِ خوب و بدی بزند. - در بخشی از این بخش رمان می‌شنویم: «ژان والژان تصمیمش را گرفت. دوباره کلاه را بر پیشانی‌اش گذاشت و به سمت گنجه دیواری که بالای تختخواب بود، رفت. کلید آن را چرخاند و قفل را باز کرد. ظرف‌های نقره را که در سبدی قرار داشت، برداشت. بدون نگرانی از ایجاد سر و صدا خود را به در رساند. از اتاق بیرون رفت. پنجره را باز کرد و با کمک چوب‌دستی‌اش با یک قدم بلند، از پنجره خود را به باغ رساند. ظرف‌های نقره را در توبره‌اش جا داد، سبد را به گوشه‌ای پرتاب کرد و مانند یک ببر از دیوار نه چندان بلند باغ جست و از خانه اسقف گریخت.» مهیار ستاری این رمان را روایت کرده است، کسی که صدای گیرای او را هنگام خوانش بسیاری از آثار شاخص ادبیات جهان شنیده‌ایم. او تلاش کرده با درک درست موقعیت‌ها، به بهترین شکل، احوال شخصیت‌های رمان را آنگونه که ویکتور هوگو نوشته، شنیدنی کند؛ موقعیت‌هایی مانند عاشق شدن ماریوس و کوزت، توصیف تنهایی‌های تلخ ژان والژان، انقلاب‌های کوچکی که فرانسه را آبستن حوادث می‌کرد، تردیدهای پایان‌ناپذیر در دوراهی پایبندی به قانون یا وجدان، و در نهایت، غربت تلخ و سنگین ژان والژان که گویا هیچ‌گاه زندگی روی خوش به او نشان نداد. بینوایان در قرن نوزدهم نوشته شد اما داستان آن، داستانِ امروز همه ما است. همه مایی که در اجتماع زندگی می‌کنیم و گاهی دچار بی‌عدالتی‌هایی می‌شویم که زندگی‌مان به باد فنا می‌رود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
326.۴۸ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۵۲:۵۰
نویسندهویکتور هوگو
مترجممهرنام سپهری
راویمهیار ستاری
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۹/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۲۶.۴۸ مگابایت
۰۵:۵۲:۵۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
14 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

ضمن تقدیر و تشکر از ناشر محترم و جناب استاد ستاری و کلیه عوامل تولید فایل صوتی این اثر فاخر، باید خدمت سروران عزیز و ارجمندم عرض نمایم و خواهش کنم مطالب کتاب متنی برگرفته از ترجمه های خوبی که از این اثر وجود دارد را بی کم و کاست و نعل به نعل در فایل های صوتی که تهیه می نمایید بگنجانید و از حذف مطالب کتاب متنی کاملا پرهیز نمایید و امانت داری را در انتقال مفاهیم سرلوحه کار خود قرار دهید.

5

جناب ستاری با صدای دلنشین خودشون به خوبی و زیبایی کار گویندگی رو انجام دادن و بسیار تجربه ی خوبی بود. من همه جلدهای بعدی رو هم تهیه کردم و بدون وقفه تا انتها گوش خواهم داد.

2

انتظار میره حداقل چند تا از آثار بزرگ جهان هم جز فیدی پلاس باشه!

5

من با توجه به اینکه زیاد اهل داستان های بلند نیستم اما این کتاب عالیه و من ۵ جلد از آنرا در دوماه مطالعه کردم حتما به شما هم پیشنهاد مطالعه اش را میدهم

5

اولین کتابیه که با صدای جناب مهیار ستاری گوش میدم و تبدیل شد به یکی از بهترین تجربه هام … فوق العادس .. هم کتاب هم اجرا و صدا ی گوینده

5

بهتره که داخل مشخصات درج بشه که خلاصه شده هست

5

شنیدن و گویش عالی جناب ستاری لذت دنبال کردن جلدهای بعدی این اثر رو برام صد چندان کرد.

3

چرا توضیحات کتاب نمیگید که خلاصه ست

5

به نظرم اگر گوش نکنید از دستتون رفته . اجرا فوق‌العاده بود

5

این کتاب معرکس ۲بار کتابو خوندم و ۲بار صوتیشو گوش دادم

نمایش 6 نقد دیگر
4.1
(28)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بینوایان
شامل 4 عنوان کتاب
بینوایان جلد 1
بینوایان جلد 1
جلد اول: فانتین
نوین کتاب
4.1
(28)
39,000
تومان