0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه داستان های شاهنامه جلد 6
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مجموعه داستان های شاهنامه جلد 6

روزگار رنج، کین ایرج
نویسنده:
محسن دامادی
درباره مجموعه داستان های شاهنامه جلد 6

زمانی که ایرج به دست برادرانش یعنی سلم و تور کشته شد، حال روزگار رنج، کین ایرج فرارسیده است. فریدون غم پسر دیده، آن هم به دست فرزندان دیگرش و چه ناجوانمردی بزرگی. در این کتاب صوتی که قسمت ششم از مجموعه داستان‌های شاهنامه است، قرار است بفهمیم که پس از مرگ ایرج، چه اتفاقی برای ایران خواهد افتاد.

کتاب صوتی روزگار رنج، کین ایرج ششمین جلد از مجموعه داستان‌های شاهنامه است که به قلم محسن دامادی و با گویندگی فرهاد اتقیایی توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده‌است. برای اینکه داستان مرگ ایرج را بدانید، بهتر است از قسمت پنجم شروع کنید؛ اما تا پیش از این دانستیم که فریدون، پدر ایرج، تنها یک آرزو داشت و آن کین‌خواهی ایرج توسط نسل خودش است. در دوران فریدون، ایرانیان در صلح و شادمانی روزگار می‌گذراندند. او سه پسر داشت به نام‌های سلم، تور و ایرج. فریدون پادشاهی خود را میان سه پسر خود تقسیم کرد. ایران و جانشینی پدر به ایرج رسید. برادرانش او را به قتل رساندند و فریدون در غم فرزند می‌سوزد. از ایرج پسری زاده می‌شود به نام منوچهر که حال جای پدر را خواهد گرفت. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی داستان و رمان، جلد‌های قبلی این مجموعه را دریافت نمایید.

با محسن دامادی بیشتر آشنا شویم

محسن دامادی کارگردان، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است که در سال 1338 در کرمان به دنیا آمد. این هنرمند پیش از اینکه کارگردان باشد، بیشتر به علت فیلم‌نامه‌های موفقی که نوشته، شناخته شده است. او فعالیت سینمایی حرفه‌ای خود را با نوشتن «آپارتمان شماره 13» و به کارگردانی یدالله صمدی آغاز کرد. این هنرمند نامی با نگارش داستان‌های شاهنامه با نثری روان، کمک شایانی به گسترش فرهنگ ایرانی کرده است. این مجموعه با اقتباس مستقیم از شاهنامه تاکنون در هفت جلد منتشر شده است. محسن دامادی علاوه بر داستان‌های شاهنامه، کتاب‌هایی در حوزه‌ی فیلم‌نامه نویسی و رمان نیز منتشر کرده است:

چرا باید کتاب صوتی روزگار رنج، کین ایرج را گوش بدهیم

فرهنگ ایرانی همواره با ادبیات و شعر و حماسه درآمیخته شده است و هر ایرانی غیرممکن است که به داستان‌های شاهنامه علاقه نداشته باشد. گاهی تصور سخت بودن شعرهای کهن فارسی ما را از خواندن این کتاب‌های ارزشمند دور می‌کند؛ اما حالا کتاب پیشرو با نثری روان و امروزی، داستان ایرج و جانشینی او را برای ما روایت می‌کند. یکی از ویژگی‌های کتاب صوتی این است که می‌توان آن را در اتومبیل و به هنگام ترافیک گوش داد. صدای دلنشین گوینده لحظات شیرینی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در بخشی از کتاب صوتی روزگار رنج، کین ایرج می‌شنویم

فریدون یزدان را سپاس گفت که از پدر و مادری پاک و خوش‌خو، فرزندی بهشتی‌رو به دنیا آمد. او چنان منوچهر را در پناه مهر خود گرفت که به قول مردم این زمانه، کودک لوس و بغلی شد.

چنان پروریدش که باد هوا / برو بر گذشتن ندیدی روا

دور از ذهن نیست سلم و تور نیز خبردار شدند منوچهر به دنیا آمده و فریدون آنچه ابزار پادشاهی است برای نوه‌ی دلبند خود فراهم کرده تا از کودکی احساس بزرگی کند: از تختی زرین که بر آن بنشیند، گرزی که به شیوه‌ی پادشاهان در دست بگیرد، همه را در اختیار نوه گذاشت.

نیا تخت زرین و گرز گران / بدو داد و پیروزه تاج سران

چنان زمانه به میل و مراد فریدون بود که انگار گرگ‌ومیش بدون دشمنی از یک چشمه آب بنوشند. در این جشن، سپهسالاران بزرگ ایران بر گرد منوچهر حلقه زدند. کسانی چون قارن پسر کاوه، شیروی لشکرکش، شیر شجاع، گرشاسب دلاور و... .

سپهدار چون قارن کاوگان / سپه کش چو شیروی، شیر ژیان

چو گرشاسب گردنکش تیغ‌زن / چو سام نریمان، یل ارجمند

 

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی روزگار رنج، کین ایرج

شاهنامه همیشه مایه سرافرازی و افتخار ایرانیان بوده و است. چه‌بسا افرادی که علاقه زیادی به خواندن شاهنامه دارند؛ اما زمان و مشغله مانع از آن می‌شود. در این شرایط کتاب صوتی بهترین گزینه است تا در اوقات اضافی خود، بتوانیم به سرگرمی‌های موردعلاقه خود برسیم. اگر شما به این کتاب‌ها علاقه دارید، از عناوین زیر غافل نشوید:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
182.۲۹ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۱۵:۱۹
نویسندهمحسن دامادی
راویفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۸۲.۲۹ مگابایت
۰۳:۱۵:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
55,000
٪40
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
روزگار رنج، کین ایرج جلد 6
روزگار رنج، کین ایرج جلد 6
مجموعه داستان های شاهنامه (

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های شاهنامه جلد 6
٪40
مجموعه داستان های شاهنامه جلد 6
روزگار رنج، کین ایرج
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
55,000
٪40
33,000
تومان