0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفۀ کی یرکگور

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفۀ کی یرکگور

ناشر:
نشر نو
درباره فلسفۀ کی یرکگور

72یکی از جذاب‌ترین حوزه‌هایی که می‌توانید درباره‌ی آن مطالعه کنید فلسفه است . کتاب فلسفه‌ی کی‌بر‌کگور یکی از همان کتاب‌هایی است که می‌توانید به سراغش بروید و چیزهای زیادی یاد بگیرید.

سورن کی‌یرکگور فیلسوف مسیحی دانمارکی قرن نوزدهم یکی از مشهورترین فلاسفه‌ی این کشور در طول تاریخ است که لقب پدر اگزیستانسیالیسم به او اختصاص دارد. او کارهای زیادی در زندگی‌اش انجام داده است و یک فیلسوف بسیار موثر به حساب می‌آید. سوزان لی اندرسن در کتاب فلسفه‌ی کی‌یرکرگور  تلاش کرده است از تلاش‌های این فیلسوف در تاریخ بگوید و جنبه‌های مختلف فعالیت‌هایش را باز کند. به کمک این کتاب می‌توانید تفکر فلسفی را در افراد تقویت کنید و نگاهی تازه به آن‌ها ببخشید.. این کتاب با یک پیشگفتار شروع می‌شود و زندگی‌نامه این فیلسوف ادامه پیدا می‌کند در ادامه نویسنده از چیزهایی که کی‌یرکگور با آن‌ها موافق و مخالف است می‌گوید و از مضامین اصلی فلسفه او می‌گوید. این کتاب یک بخش کتابشناسی هم دارد.

این کتاب را خشایار دیهیمی به فارسی برگردانده است و نشر نو در مجموعه کتاب‌های بزرگان اندیشه چاپ کرده است. این دومین کتاب این مجموعه است که از روی یک مجموعه انگلیسی زبان درباره‌ی فیلسوفان مهم جهان ترجمه شده است.

سورن کی‌یرکرگور کیست؟

Soren kierkergaard متولد سال ۱۸۱۳ در کپنهاگ است. او در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد و در دانشگاه کپنهاگ فلسفه خواند. او به فلسفه هگل علاقه نشان می‌داد و تلاش می‌کرد از فعالیت‌های دینی لوتری بپرهیزد. او زندگی اجتماعی هم داشت و اتفاقی که افتاد این بود که به دلیل داشتن سرمایه پدری توانست تمام توانش را روی زندگی فلسفی‌اش بگذارد. او روی زمینه‌های مختلف فلسفه از جمله وجودگرایی کارهای زیادی انجام داده است. کتاب‌هایی مانند تکرار، تس و لرز و مراحلی در مسیر زندگی تعدادی از کتاب‌هایی هستند که از این نویسنده باقی مانده‌اند.

چند دلیل برای خواندن کتاب فلسفه کی یر کگور

  • این کتاب به زبانی ساده نوشته شده است. در حقیقت این اثر برای فلاسفه و محققان این حوزه نیست بلکه به شکلی نوشته شده است که هرکسی بتواند آن را بخواند و از آن لذت ببرد.
  • کی‌یرکگور فیلسوفی است که نظریاتش تاثیرات زیادی بر دنیای اطرافش گذاشته است بنابراین خواندن  کتابی که درباره‌ی این موضوع نوشته شده است و به خوبی اندیشه‌هایش را توضیح می‌دهد کتابی خواهد بود که از آن لذت خواهید برد.
  • این کتاب تقسیم بندی‌های بسیار مهمی دارد که می‌تواند آشنایی با کری کرگورد را پیش ببرد و آن را به‌خوبی در ذهن جا بیندازد.

در بخشی از کتاب فلسفه کی یرکگور می‌خوانیم

به اعتقاد او مسیحیت در تمایز با امر اخلاقی، غیر عقلانی است و در آن آموزه‌‌ها اهمیتی ندارند علاوه‌بر این کی‌یرکگور می‌گفت مسیحی شدن کاری نیست که آدم بتواند همراه دیگران انجام دهد و بدین ترتیب در واقع دین سازمان یافته را رد می‌کرد و اگرچه این راه به روی همه باز است یافتن مؤمن واقعی امری بسیار بعید است.

کی‌یرکگور تنها زندگی می‌کرد، فقط مرد خدمتکاری کارهایش را انجام می‌داد، و هرگز کسی را به خانه‌اش دعوت نمی‌کرد اما چون کاوش در طبیعت بشر برای او بسیار مهم بود، روزها در شهر گردش می‌کرد و با آدم‌های مختلف حرف می‌زد. کی‌یرکگور عادت داشت دست در بازوی دیگران بزند و همراهشان برود. حرف زدن با آدم‌های مختلف از هر سنی و هر قشری و هر صنفی را دوست داشت با هرکسی که فکرش را بکنید گرم می‌گرفت، در واقع در خانه کسی به او دسترسی نداشت و برعکس در خیابان در دسترس همه بود. گهگاه در جنگل‌های اطراف کپنهاگ کالسکه سواری می‌کرد شب‌ها بود که می‌نوشت. مایر آرون گولدشمیت، که بعدها در دزد دریایی به کی‌یرکگور حمله برد، تأثیری را که کی‌یرکگور بر دیگران می‌گذاشت چنین وصف می کند:

به نظر آدمی می‌آمد که از بسیاری از شرایط عادی و وسوسه‌های زندگی فراتر رفته است، اگرچه نه به گونه‌ای که به نظر غبطه‌انگیز یا خوشبخت بیاید. هیکلش غرابتی در خود داشت، بدریخت نبود، زننده که اصلا، اما یک‌جورهایی ناموزون بود، ترکه‌ای بود،‌ اما سنگین.

پیشنهادهایی برای دوست داران کتاب فلسفه کی یرکگور

فلسفه دنیای بسیار هیجان انگیزی است و در آن می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. کسانی که زمان خود را به خواندن فلسفه می‌گذرانند این فرصت را دارند که به جهان از دریچه‌ی دیگری نگاه کنند و از آن لذت ببرد. اگر از فلسفه کی‌یرکگور لذت برده‌اید کتاب‌های دیگری هم برای خواندن وجود دارد که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
824.۵۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
124 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۸:۰۰
نویسنده سوزان لی اندرسن
مترجمخشایار دیهیمی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On Kierkegaard
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۲۴.۵۸ کیلوبایت
۱۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

با توجه به موضوع سنگینی که داره ترجمه خیلی روانی داره و نه تنها راجع به کی‌یر کگور بلکه بقیه فلاسفه و نظراتشون هم نوشته شده اگه به فلسفه غربی علاقه دارین تجربه یه بار خواندن رو داره

4.8
(4)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفۀ کی یرکگور
فلسفۀ کی یرکگور
سوزان لی اندرسن
نشر نو
4.8
(4)
49,000
تومان