0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رنج و التیام

معرفی، خرید و دانلود کتاب رنج و التیام

در سوگواری و داغدیدگی
ناشر:
نشر نو
درباره رنج و التیام

کتاب رنج و التیام  کتابی درباره سوگ درمانی با استاندارد بسیار بالا است که حاوی محتوای جدید در مورد درمان سوگ و ازدست‌دادن است، این کتاب به ارائه به‌روزترین اطلاعات تحقیقاتی و عملی برای دانش‌آموزان و پزشکان سطح بالا می‌پردازد و خواندن آن برای همه متخصصان سلامت روان ضروری است. مطالعات موردی جدید و منابع ارزشمندی در خصوص سوگواری در کتاب وجود دارد و دانش و مهارت‌های موردنیاز برای مواجهه مؤثر و حتی درمان پیشگیرانه را تقویت می‌کند.

ازدست‌دادن یکی از مفاهیم فلسفی و روان‌شناختی برای انسان‌ها است و ازدست‌دادن عزیزان تأثیر عمیقی روی ذهن و احساس فرد می‌گذارد. غم ناشی از مرگ در هر یک از افراد نشانه‌های متفاوتی بر جای خواهد گذاشت ای نشانه‌ها به شکل دردهاى مبهم جسمى، افسردگى مزمن، خشم به درون ريخته‌شده و ملامتِ خويش، و بى‌خوابى يا كابوس، گريبان سوگوار را رها نمى‌كند.

رنج و التیام مانند مشاوری برای کنترل و غم و اندوه برای مخاطبانش است. این کتاب در دسته کتاب‌های روانشناسی قرار گرفته و ترجمه محمد قائد تمام مفاهیم آن را به خوبی به تصویر می‌کشد این کتاب توسط نشر نو در سال 99 چاپ شد.

معرفی نویسنده

جی. ویلیام وردن، در سال 1932 متولد شد. او دکترای روان شناسی داشته، عضو انجمن روان‌شناسی آمریکا است و در دانشکده پزشکی هاروارد و در دانشکده روان‌شناسی روزمید در کالیفرنیا تدریس می‌کند. او همچنین محقق اصلی مطالعه سوگ در بخش کودک هاروارد ، مستقر در بیمارستان عمومی ماساچوست است. او بیش از 40 سال بر روی مسائل مربوط به بیماری‌های تهدیدکننده زندگی و رفتارهای تهدیدکننده متمرکز شده است. مترجم کتاب رنج و التیام محمد قائد یک روزنامه‌نگار با سابقه و صاحب‌سبک است که کتاب را با نثر روان و بسیار خواندنی برای خواننده ترجمه کرده است.

4 دلیل برای مطالعه کتاب رنج و التیام

  • یادگیری پذیرش رنج. این که بپذیریم عزیزمان را از دست دادیم معمولاً در این مرحله ابتدا انکار می‌کنیم و برای اثبات زنده‌بودن شخص با وسایل و یادگاری‌های او زندگی می‌کنیم.
  • آشنایی با ملاحظات جدید در مورد واسطه‌های عزاداری بر متغیرهای اجتماعی
  • آگاهی از تأثیر رسانه‌های اجتماعی و منابع آنلاین
  • مشاوره فرا فرهنگی و چندوجهی برای سوگ تخصصی، از جمله سوگ پدربزرگ و مادربزرگ، اختلال غم طولانی‌مدت

در بخشی از کتاب رنج و التیام می‌خوانیم

در ماتم‌درمانی ممکن است به مواردی برخورد کنید که اشیایی رابط در فیصله‌نیافتن سوگواری نقش دارند. مصیبت‌دیده، اشیای نمادین را به‌عنوان ابزاری بیرونی برای حفظ ارتباط با متوفی نگه می‌دارد. این مفهوم را وامیک وُلکان؛ روانپزشک مرکز پزشکی دانشگاه ویرجینیا که درباره موضوع ماتم بیمارگونه مطالب بسیاری نوشته است، مطرح کرد. مهم است که متوجه مفهوم پشت این پدیده باشیم و آنها درک کنیم، زیرا این اشیا می‌توانند مانع تکمیل رضایت‌بخش روند ماتم شوند. پس از مرگ کسی، فرد سوگوار به اشیایی بی‌روح جنبه‌ای نمادین می‌بخشد که آن را رابطی بین او و فرد مرده قرار می‌دهد.

بیشتر سوگواران آگاه‌اند که شی را نماد گرفته‌اند و بیشترشان از جنبه‌هایی از نمادگرایی خویش آگاه‌اند، شاید بی‌آنکه تمام آنچه را در نماد تجسم‌یافته است، درک کنند ... وُلکان اعتقاد دارد که این‌گونه اشیای رابط برای مهارکردن دلهره جدایی کاربرد دارد و نوعی «نشانه پیروزی» بر فقدان است. به عقیده او، اشیای رابط علامت کم‌رنگ شدن حدومرز روانی بین متوفی و بیمارند، گویی که نمایندگان آن دو شخص یا بخش‌هایی از آن‌ها در خارج از خودشان با استفاده از اشیا به یکدیگر پیوند می‌خورند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب رنج و التیام

 روان‌شناسان، متخصصان و دست‌اندرکاران حوزه بهداشت روان تنها کسانی هستند که در برابر چالش بزرگی مانند ازدست‌دادن به کمک اشخاص می‌آیند و لازم است هر فردی باتوجه‌به میزان اندوهی که به سراغش میاید با این قشر در ارتباط باشد. کتاب رنج و التیام برای بهتر درک‌کردن پدیده پیچیده مصیبت‌دیدگی است تا به سوگواران کمک کنند تا غم خود را به شیوه‌ای سالم پشت سر بگذارند. کتاب با توجه  به‌سادگی متن و روشنی مفاهیم برای خواننده عادی هم سودمند و دارای کشش است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسنده جیمز ویلیام وردن
مترجممحمد قائد
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Grief Counselling and Grief Therapy
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
250,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۱ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
حال‌خوب‌کن ✨
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب فوق العاده است اما پر از اشکال تایپی و صفحه ارایی عه. واقعا ازاردهنده است که کاری به این سادگی با این حجم ایراد انجام شده و حای یکبار چک نشده!

4.3
(3)
آموزنده 🦉 (1)
115,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رنج و التیام
رنج و التیام
در سوگواری و داغدیدگی
نشر نو
4.3
(3)
آموزنده 🦉 (1)
115,000
تومان