0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

معرفی، خرید و دانلود کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

تقدیر انسان را رها نمی کند، لحظه به لحظه از نو نوشته می شود
نویسنده:
هاکان منگوچ
درباره هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که مانند زمان‌های قدیم،‌ برای پیدا کردن مسیر زندگی خود بدون توشه سفر کنید؟ چیزی که باید در این سفر بدانید این است که هیچ ملاقاتی تصادفی نیست همانطوری که هیچ اتفاقی نمی‌تواند تصادفی باشد.

کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست: تقدیر انسان را رها نمی‌کند، لحظه‌ به لحظه از نو نوشته می‌شود با عنوان اصلی Hiçbir Karşılaşma Tesadüf Değildir  در سال  2020 توسط هاکان منگوچ منتشر شد. هیچ ملاقاتی تصادفی نیست ماجرای سفر یک صوفی به نام دنیز را به همراه دوستش برای ما تعریف می‌کند که به غیر از ایمان به خداوند، توشه‌ی دیگری ندارند. آن‌ها در سفر خود با اتفاقات عجیبی روبرو می‌شوند که باعث می‌شود با زاویه دیگری به جهان نگاه کنند و برای مشکلات خود تصمیم بگیرند. در واقع هاکان منگوچ با استفاده از داستانی جذاب،‌سعی دارد بیان کند که راه و رسم زندگی بهتر، تسلیم بودن است. این کتاب با ترجمه فائزه پورعلی توسط انتشارات نسل نواندیش به فارسی ترجمه و منتشر شده است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات، از خواندن عناوین دیگر در این حوزه، لذت ببرید.

با هاکان منگوچ بیشتر آشنا شویم

هاکان منگوچ  Hakan Mengüç نویسنده،‌نوازنده و عارف ترکیه‌ای است که در شهر بورسا و در سال ۱۹۸۵ به دنیا آمد. او در نوجوانی با آموختن موسیقی مخصوصا نواختن نی و پیانو مرحله جدیدی را در زندگی خود آغاز کرد. هاکان منگوچ به واسطه‌ی موسیقی، وارد دنیای عرفان و صوفی‌گری شد. او برای دانستن بهتر دانش عرفانی، زبان عثمانی و فارسی مثنوی را آموخت و سمینارهای انگیزشی زیادی را در دانشگاه‌ها برگزار کرد. او با نوشتن کتاب‌های خود،‌ میلیون‌ها نفر را با فلسفه‌ی صوفی و عرفان آشنا کرده است. از هاکان منگوچ کتاب‌های زیادی به فارسی ترجمه شده که در فیدیبو قابل دسترسی هستند:

 چرا باید کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست را بخوانیم

فلسفه و روش صوفی‌گری برای ما همیشه جالب بوده است زیرا بخش بزرگی از فرهنگ و ادبیات ما درباره‌ی عرفان نوشته شده و چه بسا علاقه فراوانی داریم تا با استفاده از این آموزه‌ها،‌ تا مقداری از دنیای مدرن و یکنواخت که سراسر اضطراب و نگرانی است فاصله بگیریم. کتاب هیچ ملاقاتی اتفاقی نیست به ما یادآور می‌شود که زندگی را می‌توان به شکل دیگری ادامه داد. تصمیم‌های ما می‌توانند دستخوش تغییر شوند. گاهی یک اتفاق کوچک و یا یک حرف می‌تواند زندگی ما را تغییر بدهد.

در بخشی از کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست می‌خوانیم:

همیشه در سمینارهایم می‌گفتم که زیاد فکر کردن شعله عمل کردن را خاموش می‌کند. ذهن پر از دام است. مدام سکندری می‌زند. نمی‌خواهد راه برود،‌ رشد کند،‌ یاد بگیرد و به سختی بیفتد. ترجیح می‌دهد جایی را که به آن عادت دارد به همان شکل حفظ کند.

مولانا چه زیبا گفته است: نه گذشته هست و نه آینده. نه به گذشته نگاه کن و غصه بخور و نه به آینده بنگر و نگران شو. لحظه اکنون را زندگی کن،‌ چون تنها در آن لحظه وجود داری.

روی کوه نوشته‌ای بود: بایست مسافر. خاکی که ندانسته رویش پای گذاشته‌ای، جای سرنگونی یک کشور است. هربار که می‌خواندمش موهای بدنم راست می‌شد. اکنون که دوباره این نوشته را دیدم،‌ باز هیجان‌زده شده بودم. از کودکی‌ام هم در مورد گالیپ اوغلی خیلی کنجکاو بودم.

د رکنار چشمه خروجی مقبره مولانا منتظر دنیز بودم اصلا متوجه نبودم که غرق در افکارم شده بودم تا زمانی که توریستی ژاپنی با نقشه‌ای که در دست داشت،‌ به سویم آمد و مقبره شمس را از من پرسید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب هیچ ملاقاتی تصادفی نیست

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که دیدن انسان‌ها و آشنا شدن با آن‌ها به طور اتفاقی، چه تاثیری در زندگی و افکار ما دارد؟ در عرفان و صوفی‌گری همیشه این مسئله بیان می‌شود که هیچ اتفاقی، اتفاقی نیست و حتما حکمت و صلاحی درکار بوده است و باید اصل پذیرش را در زندگی به خاطر داشت. در این کتاب نیز هاکان منگوچ سعی دارد تا ما را با عرفان بیشتر آشنا کند. اگر شما به عرفان و مولانا علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به عناوین زیر سر بزنید:

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۱۸ مگابایت
تعداد صفحات
209 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۸:۰۰
نویسندههاکان منگوچ
مترجمفائزه پورعلی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Hicbir Karsilasma Tesaduf Degildir
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۱۸ مگابایت
۲۰۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
13 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب دیدم رو نسبت به بعضی مسائل تو زندگی تغییر داد، رها بودن تو جریان زندگی میتونه آرامش بخش باشه! و اینکه میگفت بزار ایده ها &#۳۴;دم بکشن&#۳۴; جالب بود واسم :)

5

شاید خیلی از این حرف ها رو شنیده بودم، اما این کتاب رو خیلی دوست داشتم. داستان گیرا و قشنگی داشت. احتمالا بقیه کتاب های نویسنده رو هم بخونم.

5

خیلی کتاب معنوی و پرمحتوایی هست و بدرد کسایی میخوره که میخوان خودشونو هر لحظه بالاتر ببرن من از خوندنش کلی چیز یاد گرفتم

4

کتاب جالبی بود . درس زندگی در سفر . من همیشه بعد سفر ادم قبلی نیستم و هاکان این و قشنگ به تصویر کشیده بود.

5

یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کتابهایی که خوندم. همه باید یکبار هم که شده این کتاب رو بخونن

5

خیلی عالی بود. من بقیه ی کتاب های هاکان منگوچ رو هم خریدم و مطالعه خواهم کرد. ?

5

این کتاب بهت یه دید جدید میده که بعد از خوندنش هیچوقت از داشتن این دید پشیمون نمیشی.

5

حتما بخونید واقعا تامل برانگیزه من خیلی درس گرفتم ازش تو پای در راه نه و هیچ مپرس

5

یه کتاب بی نهایت عالی..... انهایی کتاب دنبالش هستند حتما گوش می دهند

4

خوب است در کل .سفری در بیرون و همزمان سفری به درون

نمایش 6 نقد دیگر
4
(23)
79,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هیچ ملاقاتی تصادفی نیست
هیچ ملاقاتی تصادفی نیست
تقدیر انسان را رها نمی کند، لحظه به لحظه از نو نوشته می شود

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هیچ ملاقاتی تصادفی نیست
هیچ ملاقاتی تصادفی نیست
تقدیر انسان را رها نمی کند، لحظه به لحظه از نو نوشته می شود
انتشارات نسل نواندیش
4
(23)
79,900
تومان