0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کفش باز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب کفش باز

خاطرات بنیان گذار نایکی
نویسنده:
فیل نایت
ناشر:
میلکان
درباره کفش باز

برای شروع یک کسب و کار باید چه کار کرد؟ آیا موفقیت تنها فاکتور اصلی برای شروع کارآفرینی است؟ کتاب کفش باز روایتی است از آغاز فعالیت برند نایکی و تمام فراز و نشیب‌های این برند و موسس آن فیل نایت. نایت در این کتاب از آرزوها و جرقه‌ی آغاز کار خود به عنوان یک کارآفرین می‌گوید.

کتاب کفش باز با عنوان اصلی Shoe dog: a memoir by the creator of Nike در چهار بخش مجزا با روایتی داستانی و دلنشین سال‌های اولیه‌ی شروع فعالیت فیل نایت را به عنوان موسس برند نایکی برای ما بیان می‌کند. نایت حقایق کارآفرینی را برای ما اینگونه توضیح می‌دهد که موفقیت یک خط مستقیم نیست بلکه پر از اتفاقات و فراز و نشیب است. همواره نمی‌توان امیدوار بود بلکه گاهی شکست و ناامیدی خود باعث می‌شود تا با انگیزه‌ی بیشتری تلاش کنید و به آرزوی خود برسید. کتاب کفش باز در سال 2016 به عنوان یکی از برترین کتاب‌های مدیریتی در جهان شناخته شد. در حال حاضر این کتاب با ترجمه‌ی شورش بشیری توسط انتشارات میلکان به چاپ رسیده است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته بندی زندگی‌نامه، سفرنامه و خاطرات، به بهترین کتاب‌های مدیریتی و شرح حال در فیدیبو دسترسی داشته باشید و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با فیل نایت بیشتر آشنا شویم:

فیل نایت Phillip H Knight کارآفرین و موسس برند بزرگ نایکی است که در سال 1938 در اورگان آمریکا به دنیا آمد. نایت در سال 2018 به عنوان بیست و هشتمین فرد ثروتمند جهان در کجله‌ی فوربس معرفی شد. او در سن بیست و چهار سالگی تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را با تولید کفش‌های ورزشی با کیفیت آغاز کند زیرا نایت هرروز صبح می‌دوید اما کفش مناسبی را پیدا نمی‌کرد. این مساله سرآغازی شد تا به این فکر بیفتد که باید کفش منحصر به فردی را تولید کند. فیل نایت در حال حاضر بازنشسته شده است اما داستان زندگی و مسیر موفقیت او برای هرکارآفرین و مدیری جذاب است.

چرا باید کتاب کفش باز را بخوانیم

غیر ممکن است که تا به حال نام برند ورزشی نایکی را نشنیده باشید و لباس و کفش‌های آن را در فروشگاه ندیده باشید. این برند امروزه در تمام دنیا شناخته شده است اما مانند هر شرکت دیگری، برای رسیدن به این جایگاه شکست‌ها و موفقیت‌های مختلفی را تجربه کرده است. اگر شما در ابتدای فعالیت خود به عنوان یک کارآفرین هستید، این کتاب به شما می‌گوید که همیشه سختی‌ها سر راه هستند اما باید به تلاش ادامه داد تا موفق شد. کتاب کفش باز به عنوان مطالعه‌ی روند پیشرفت یک برند نیز برای دانشجویان مدیریت و علاقه‌مندان این رشته بسیار مفید خواهد بود. روایت فیل نایت از نایکی واقع بینانه‌تری نسبت به آغاز فعالیت یک برند به خواننده‌ی خود ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب کفش باز می‌خوانیم:

چهار ماه پس از آن ملاقات بزرگ در اونیتسوکا، بعد از آنکه با آن مدیرها ملاقات کردم و توانستم -حداقل از نظر خودم- موافقتشان را به دست آورم، کفش‌ها هنوز نرسیده بود. نامه‌ای برایشان فرستادم: سروران گرامی، عطف به ملاقاتی که در پاییز گذشته داشتیم، آیا این فرصت برایتان دست داده است که نمونه‌ی کفش‌ها را ارسال نمایید؟

به هر مشتری جدید یک کارت اختصاص می‌داد که شامل اطلاعات شخصی مشتری، سایز کفش او و سلایق او در مورد کفش بود. این پایگاه داده به جانسون امکان می‌داد که با تمام مشتریانش در همه‌ی اوقات در تماس باشد و این موضوع، احساس ویژه‌بودن به مشتری‌ها می‌داد. او برای مشتری‌ها کارت تبریک کریسمس می‌فرستاد.

یک چیزی در درون نایکی نگران جدیت وشکول بود، ترس اینکه جدیتش به وسواس فکری تبدیل شود. من فکر می‌کردم وسواسی‌ها تنها افراد مناسب برای این کار هستند. تنها افراد مناسب من. بعضی‌ها از ثبات او تردید داشتند اما وقتی موضوع ثبات در بین بود، از خودم می‌پرسیدم چه کسی از بین ما اولین سنگ را می‌زند؟

هدف جلب توجه‌شان بود. بعد هوک چپ را زدیم. تبلیغی تلویزیونی تولید کردیم که از داستان شرکتی کوچک در اورگن می‌گفت که در حال مبارزه با دولت بزرگ بد است. تبلیغ روی دونده‌ای آغاز می‌شد که تنها برای تمرین در جاده‌ها می‌دوید، گویی صدای عمیقی که آرمان‌های میهن‌پرستانه، آزادی و باورهای آمریکایی و مبارزه با ظالم بود، مردم را کاملا هیجان‌زده کرد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کفش باز

همیشه در فرهنگ‌های مختلف بیان شده که استفاده از تجربه‌ی دیگران راه بهتری است تا به سوی موفقیت حرکت کنیم زیرا همیشه نباید همه‌چیز را خودمان دوباره تجربه کنیم. گاهی بعضی شکست‌ها زمان و انرژی زیادی را از ما می‌‌گیرند. در بحث کسب و کار و موفقیت نیز این توصیه بسیار کمک کننده است. اگر قصد دارید مسیر موفقیت بزرگان را بخوانید و اشتباهات آن‌ها را تکرار نکنید، کتاب‌های زیر مخصوص شما است:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۹۴ مگابایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهفیل نایت
مترجمشورش بشیری
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Shoe Dog
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۹۴ مگابایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 47 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
2 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب اولین کتابیه که من به طور کامل خوندم میتونم بگم عالی بودد هرکسی حداقل باید یک بار این کتاب بخونه از اول کناب تا اخرش درس زندگیه شاید اگه یه سری کلمات توسط فیل گفته نمی شد الان امپراتوری نایکی وجود نداشت!ولی میخوام چیزایی که توی این کتاب جالب بود براتون بگم یکی از دلایل موفقیت نایکی داشتن کارمندای بود که برای پول کار نمی کردن برای نایکی کار میکردن برای رشد کردنش تسلیم نشدن چیزی که خیلی توی این کتاب واضحه من توی این کتاب به این حرف که خدا وقتی یه در به روت میبنده یه در دیگه به روت باز میکنه اعتقاد پیدا کردم چون اگه اونیتسوکا قراردادش رو باهاش به هم نمی زد الان نایکی وجود نداشت البته پایان دردناکی داشت چون اکثر کسایی که توی کتاب بودن مردن و بعله خلاصه داستان اینه که یه شرکت با ۱۲ جفت کفش تبذیل میشه به غول پوشاک دنیا…

4

ترجمه دست‌انداز ندارد و کتاب به روانی خوانده می‌شود. شیوه‌ی روایت نویسنده جذاب است و وقتی چند صفحه بخوانی، زمین گذاشتن کتاب سخت می‌شود. کتاب جمله‌های نغز بسیاری دارد؛ مثلا &#۳۴;کسی که کوه را جابجا می‌کند از سنگریزه‌ها آغاز می‌کند.&#۳۴; و بصیرت‌های زیادی به خواننده می‌دهد. در موارد نه اندکی، طنازی و طنز نویسنده، روایت را بسیار شیرین می‌کند. شاید فقط یک نقد داشته باشم: نویسنده فقط تا حدی شیوه‌ی کارش را و اینکه چگونه توانسته به چنین موفقیت شگفت‌انگیزی برسد، توضیح می‌دهد در حالیکه می‌شد این توضیحات جزئی‌تر و مفصل‌تر باشد. من چهار ستاره به کتاب می‌دهم.

4

در حین خوندن این کتاب عمیقا به این موضوع فکر میکردم که چقدر وفادار بودن افراد یک تیم به هدف نهایی مجموعه(که تحسین برانگیزه که برای هیچکدوم هدف نهایی پول نبود و این رو ثابت کردن) می تونه تضمین موفقیت اون تیم باشه. چقدر از تک تک شخصیت های این کتاب درس گرفتم. خلاقیت،صبوری، وفاداری،تخصص،ایمان، پشتکار و پشتکار و پشتکار. این ها فقط بخشی از ویژگی های کارمندان نایکی در مسیر رسیدن به موفقیت بود. و واقعا باید بگم که فیل نایت یک ترکیب عالی و ایده آل از کارمندان رو داشت و خودش به خوبی اون ها رو مدیریت کرد.

5

داستان زندگی فیل نایت، پسری سرسخت، کوشا و با انگیزه را خواهید خواند که به هیچ قیمتی از هدف خود دست نمی کشد و در برابر هر مشکلی راه حلی را می یابد. او شاید خیلی باهوش، با استعداد و نابغه نیست ولی خوب میداند که دربرابر مشکلات نباید سر خم کرد و باید آن ها را چون موانع از سر راه کنار زد. مطالعه این زندگی نامه میتواند الهام بخش بسیاری از افراد در حوضه های گوناگون باشد

5

کتاب فارغ از درس‌هایی که از تجارت و کسب و کار داره یه داستان جذابه که خواننده رو تا آخر با خودش میکشه، و موفقیت و شکست و اشتباهات رو در کنار هم ترسیم می‌کنه که خیلی خوبه و در اکثر کتابهای کسب و کار دیده نمیشه. مترجم لحن طنز رو خیلی عالی یه فارسی برگردانده که واقعا روی گیرایی کتاب تاثیر گذاشته

5

بعد از روزها و ماه ها وسالها تلاش بی وقفه، یک چیز کارها و زندگیش را با ارزش می کند: آیا پدرم به من افتخار می کند؟ به بیان ساده تر آیا پدرم ازم راضی است؟! و هر روز ایمانم به تاثیر رضایت پدر و مادر بر تمام جنبه‌های زندگی قویتر می شود.

4

با عرض خسته نباشید خدمت مترجم عزیز بزرگوار ترجمه کلمه rumi میشود مولانا بهتره در ترجمه از معادل های فارسی استفاده بشه نه تحت الفظی . بازم بسیار ممنون به خاطر ترجمه این کتاب جذاب

4

خیلی خوب بود، فقط متاسفانه سبک خاطره گویی(تک‌گویی) خیلی خسته‌کننده است چون لحن و فرم ثابته اما داستان پر فراز و نشیب و کلاسی برای آموختن بود.

5

کتاب طنز ظریفی داره که خیلی خوب به فارسی ترجمه شده و اگه مترجم حس ابن محتوا رو درک نمی‌کرد تبدیل به یک متن خشک و عبوس میشد. داستان کتاب هم خوبه و روایت جالبی داره

4

کتاب خوبیه ولی خیلی وارد جزییات شده و داستان یکنواخت پیش میره،اگر دنبال کتابی هستید که زمین نذاریدش پیشنهاد نمیکنم چون متن به اندازه ی کافی جذاب نیست

نمایش 8 نقد دیگر
4.4
(48)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
74,000
٪50
37,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کفش باز
٪50
کفش باز
خاطرات بنیان گذار نایکی
میلکان
4.4
(48)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
74,000
٪50
37,000
تومان