0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیش از آن که بمیرم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب پیش از آن که بمیرم

نویسنده:
لورن اولیور
مترجم:
هما قناد
ناشر:
میلکان
درباره پیش از آن که بمیرم

پیش از آن‌که بمیرم یک رمان جذاب نوشته لورن اولیور است که با محوریت سرخوردگی‌ها، چالش‌های اجتماعی و دشواری‌های هویتی جوانان نوشته شده است. این کتاب با داستانی گیرا و متفاوت به این مسائل پرداخته است و شما را مجذوب خودش می‌کند.

پیش از آن‌که بمیرم (Before I Fall) رمانی است سراسر از اتفاقات جالب که شما را تا لحظه آخر درگیر خودش می‌کند. این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و یک اقتباس سینمایی نیز از آن صورت گرفت و فیلم Before I Fall در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و بیش از ۱۸ میلیون دلار فروش داشت. این کتاب داستان دختری نوجوان را روایت می‌کند که به مدت یک هفته، آخرین روز زندگی‌اش را دوباره زندگی می‌کند. او در تلاش است تا سرنوشت را به شکل دیگری رقم بزند و برای جلوگیری از حادثه‌ای که او را به کام مرگ کشانده، هر روز کارهای متفاوتی انجام می‌دهد. گاهی این کارها باعث تعجب خانواده‌اش می‌شود.

این کتاب از زبان اول شخص روایت می‌شود و قهرمان داستان، زندگی‌اش را برایمان بازگو می‌کند. او داستان را با این جمله آغاز می‌کنه: «می‌گن درست قبل از این‌که بمیرین، تمام زندگی‌تون از جلوی چشماتون رد می‌شه، اما این اتفاق برای من نیفتاد.» کتاب پیش از آن‌که بمیرم توسط Amazon، The Daily Beast،NPR  و Publishers Weekly به‌عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شده است.

جی اشر نویسنده کتاب «سیزده دلیل برای» درباره این کتاب گفته است: «هیچ راه دیگری ندارید، جز این که در جای‌جای این کتاب اشک بریزید.»

درباره لورن اولیور، نویسنده کتاب

لورن اولیور (Lauren Oliver) نویسنده توانمند آمریکایی در سال ۱۹۸۲ در نیویورک متولد شد. او را بیشتر به‌عنوان نویسنده نوجوانان می‌شناسند که کتاب‌های مختلفی را در این حوزه نوشته است. کتاب‌های او تاکنون به بیش از سی زبان در سطح جهان ترجمه شده‌اند. او دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه نیویورک است و از نوجوانی به نوشتن و نقاشی علاقه داشته است. لورن اولیور چندین کتاب موفق دیگر نیز دارد که هنوز به فارسی ترجمه نشده‌اند. از جمله آن‌ها می‌توان به «Delirium trilogy» و «Panic» اشاره کرد.

چرا باید کتاب پیش از آن‌که بمیرم را بخوانیم؟

اگر به مطالعه رمان علاقه‌مند هستید و دوست دارید یکی از بهترین داستان‌ها و رمان‌های آمریکایی را مطالعه کنید، این کتاب مناسب شما است. با خواندن این کتاب در می‌یابید که تصمیمات مختلف، تا چه میزان روی دیگران و روی نتیجه کلی تاثیرگذار است. با مطالعه کتاب پیش از آن‌که بمیرم هم‌چنین می‌توانید دنیا را از دریچه نگاه نوجوانان ببینید و با چالش‌های شخصی و اجتماعی آن‌ها آشنا شوید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

می‌گن درست قبل ازاین که بمیرین، تمام زندگی‌تون از جلوی چشماتون رد می‌شه، اما این اتفاق برای من ‎ نیفتاد. راستش، من همیشه فکر می‌کردم تمام این قضیه مرور ذهنی زندگی در لحظه آخر خیلی مزخرفه. همون‌طور که مامانم می‌گه، بعضی چیزها بهتره که دفن و فراموش بشن. مثلا من خیلی خوشحال می‌شم اگه کلاس پنجم رو کامل فراموش کنم (دوران عینک و سیم‌های صورتی دندون)۔ اصلا کسی هست که دلش بخواد اولین روز دوران راهنمایی رو دوباره مرور کنه؟ و درهمه تعطیلات خانوادگی خسته‌کننده و کلاس‌های جبر بی‌فایده، به زور از روز اول جون سالم به در برده‌م. بااین حال، حقیقت اینه که بدم نمی‌آد دوباره یه سری از موفقیت‌های بزرگم رو تجربه کنم، از جمله: وقتی برای اولین بار من و راب کوران هم‌دیگه رو وسط سالن رقص دیدیم و همه دیدن و فهمیدن ما با هميم؛ وقتی من، لیندزی، الودی والی بودیم  و توی ماه می سعی کردیم فرشته برفی درست کنیم، و روی چمن خونه الی رد پاهایی اندازه رد پای آدم جا گذاشتیم؛ جشن شونزده سالگی عزیزم، که صد تا شمع کوچیک روشن کردیم و توی حیاط پشتی روی میز رقصیدیم؛ وقتی که من و لیندزی کلارا سئوز رو گذاشتیم سر کار، و گیر پلیس افتادیم، و اون قدر خندیدیم که تقریبا بالا آوردیم۔ چیزایی که من می‌خواستم به یاد بیارم؛ چیزایی که دلم می‌خواست به خاطر اونا به یادم بیارن. اما قبل از این‌که بمیرم به راب یا هر پسر دیگه‌ای فکر نکردم. به کارای شرورانه‌ای که در حق دوستام کرده بودم فکر نمی‌کردم. حتی به خانواده‌م هم فکرنکردم یا به این‌که نور صبحگاهی چطور دیوارهای اتاق خوابمو به رنگ کرم درمی‌آره، یا به بویی که گل های ‎آزالیا‏ توی ماه جولای پشت پنجره اتاقم پخش می‌کنن، ترکیبی از عسل و دارچين.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

رمان‌های بسیار زیادی برای نوجوانان منتشر شده است که اگر بخواهید هر روز هم یکی از آن‌ها را بخوانید، باز هم کتاب نخوانده باقی خواهد ماند. اگر از مطالعه رمان‌های داستانی-فانتزی لذت می‌بردید و دوست دارید کتاب‌های بیشتری در این زمینه بخوانید، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند مناسب شما هستند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۵ مگابایت
تعداد صفحات
328 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۶:۰۰
نویسندهلورن اولیور
مترجمهما قناد
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Before I Fall
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۵ مگابایت
۳۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
57 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
14 ٪
3.9
(7)
75,000
٪50
37,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیش از آن که بمیرم
٪50
پیش از آن که بمیرم
لورن اولیور
میلکان
3.9
(7)
75,000
٪50
37,500
تومان