0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جهان پس از آمریکا

معرفی، خرید و دانلود کتاب جهان پس از آمریکا

نویسنده:
فرید زکریا
ناشر:
نشر نو
درباره جهان پس از آمریکا

کتاب جهان پس از آمریکا (The Post-American World) نوشته فريد زكريا، در مورد افول آمریکا نیست، بلکه درباره ظهور قدرت‌های دیگر در دنیا است.

نویسنده در این کتاب جهانی را توصیف می­کند که با دنیای روزهای قبل متفاوت است. در دنیایی که در کتاب به تصویر کشیده می‌شود دیگر آمریکا بر اقتصاد جهانی تسلط نخواهد داشت، ژئوپلیتیک را سازماندهی نمی­کند، یا فرهنگ دیگر کشورها را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. او ظهور بقیه قدرت‌ها در جهان و رشد کشورهایی مانند چین، هند، برزیل، روسیه، و بسیاری دیگر را به‌عنوان داستان بزرگ عصر ما، و داستانی که جهان را دوباره شکل خواهد داد، می‌پندارد.

کتاب جهان پس از آمریکا دربرگيرنده نظريات نويسنده، درباره بحران مالي و تأثيرات آن در جهان، چالش‌ها و فرصت‌هاي اقتصاد امريكا و ماهيت جغرافياي سياسي جهاني جديد است. زکریا، نویسنده این کتاب، با شفافیت، بینش و تخیل مرسوم خود در کتابش به این سؤال پاسخ می­دهد که زندگی در یک عصر جهانی (به معنای واقعی کلمه)، به چه معناست.

کتاب جهان پس از آمریکا شامل یک پیشگفتار و هفت بخش است.

معرفی فريد زكريا

فرید رفیق زکریا (Fareed Rafiq Zakaria) خبرنگار، مقاله‌نویس، ویراستار نشریه تایم، نظریه‌پرداز، و از اساتید شناخته شده مسائل سیاست خارجی در آمریکا است.

زکریا متولد ۱۹۶۴ در بمبئی، هندوستان است که در خانواده‌ای مسلمان بزرگ شد؛ وی در حال حاضر مجری برنامه شبانگاهی GPS در سی‌ان‌ان است. زکریا به‌عنوان کارشناس مسائل سیاست‌گذاری در کانال‌های تلویزیونی سراسری سی‌ان‌ان، پی­بی­اس، و شبکه‌ای­بی­سی نیز حضور داشته است.

فرید زکریا صاحب چندین عنوان مقاله تخصصی در موضوع سیاست خارجی آمریکا و همچنین نظام بین‌الملل نوشته است. «جهان پس از آمریکا» و «آینده‌ی آزادی» نیز دو کتاب پرمخاطب این تحلیل­گر هستند. او در این کتاب­ها به بررسی موضوعات بسیار مهمی مانند دمکراسی و آزادی و همچنین رشد و اوج‎‌گیری کشورهای نوظهور دیگر به همراه آمریکا در جهان امروز می‌پردازد.

چرا باید کتاب جهان پس از آمریکا را بخوانیم؟

در کتاب جهان پس از آمریکا نویسنده با صراحت و فصاحتی تکان‌دهنده آنچه را در چشم‌انداز بین‌المللی رخ خواهد داد را برای خواننده شرح می‌دهد. زکریا درک فوق‌العاده‎ای از روابط بین‌المللی، سیاست جهانی و توسعه اقتصادی دارد و خواننده را مجذوب نوشتار خوب می‌کند. خواندن این کتاب به ما کمک می‌کند بفهمیم که چه تغییراتی در سطح جهان در حال رخ‌دادن هستند و این تغییرات چه نوع فرصت‌ها و چالش‌ها را روبه روی جهانیان قرار می‌دهند.

بسیاری از خوانندگان کتاب جهان پس از آمریکا معتقدند نویسنده این کتاب خوش‌بیان، معقول، معتدل و خوش‌بین است و نه‌تنها از خواندن کتاب لذت می‌برند؛ بلکه نسبت به آن چه در حال وقوع است آگاه می‌شوند.

احد علیقلیان، کتاب جهان پس از آمریکا نوشته فريد زكريا را به زبان فارسی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر نو چاپ شده و نسخه الکترونیک آن نیز در دسته‌بندی اقتصاد در فیدیبو قابل‌دسترسی است.

بخشی از کتاب جهان پس از آمریکا

در پانصد سال گذشته سه جابه‌جایی در ساختار قدرت رخ‌داده است. تغییرات بنیادی در توزیع قدرت که حیات بین‌المللی را از نو شکل داده است - یعنی تغییرات در سیاست و اقتصاد و فرهنگ نخستین جابه‌جایی قدرت اوج‌گیری دنیای غرب بود فرایندی که در سده پانزدهم آغاز شد و در اواخر سده هجدهم شتابی شگفت‌انگیز یافت. این فرایند مدرنیته را بدان‌سان که می‌شناسیم پدید آورد علم و فناوری تجارت و سرمایه‌داری انقلاب‌های کشاورزی و صنعتی نیز سلطه سیاسی درازآهنگ ملت‌های غربی را.

دومین جابه‌جایی قدرت که در سال‌های پایانی سده نوزدهم رخ داد اوج‌گیری ایالات متحده بود. ایالات متحده اندکی پس از صنعتی‌شدن به قدرتمندترین کشور از زمان امپراتوری روم بدل شد، و یگانه کشوری که از هر ترکیب احتمالی ملل دیگر قدرتمندتر بود در بیشتر ساله‌ای قرن گذشته ایالات متحده بر اقتصاد و سیاست و علم و فرهنگ جهانی سلطه داشت در بیست سال گذشته آن سلطه بی‌رقیب، بود پدیده‌ای بی‌سابقه در تاریخ مدرن.

اکنون در سومین مرحله جابه‌جایی بزرگ قدرت در عصر جدید به سر می‌بریم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب جهان پس از آمریکا

کتاب جهان پس از آمریکا این موضوع را برای خواننده شرح می‌دهد که چگونه جهان در حال ورود به دنیایی پس از ایالات متحده است. اگر به خواندن کتاب‌های مشابه و با موضوعات اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی علاقه‌مند هستید، کتاب‌های زیر نیز به افزایش آگاهی شما در این حوزه‌ها کمک خواهند کرد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
284 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۸:۰۰
نویسندهفرید زکریا
مترجماحد علیقلیان
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Post-American World
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
180,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۱ مگابایت
۲۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(2)
103,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جهان پس از آمریکا
جهان پس از آمریکا
فرید زکریا
نشر نو
4
(2)
103,000
تومان