0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفۀ داستایوفسکی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفۀ داستایوفسکی

ناشر:
نشر نو
درباره فلسفۀ داستایوفسکی

کتاب‌های زیادی درباره نویسندگان معروف جهان نوشته شده‌اند و کتاب فلسفه داستایوفسکی یکی از آنهاست. این کتاب با نام اصلی The Philosophy of Dostoevsky در سال ۲۰۰۰ منتشر شده است. کتاب فلسفه داستایوفسکی چهارمین جلد از مجموعه کتاب «بزرگان اندیشه» است که در هر جلد، تفکر و نظریات فلسفی یکی از اندیشمندان از دوران باستان تا امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این کتاب هم نویسنده به سراغ داستایوفسکی، نویسنده مشهور روسی رفته تا از بین داستان‌ها و رمان‌هایی که او نوشته است، دیدگاه فلسفی او را کشف کرده و نگاهش به دنیا را مورد بررسی قرار دهد.

کتاب فلسفه داستایوفسکی متن مختصر و خوش‌خوانی دارد و نویسنده با پژوهش در رمان‌های معروف داستایوفسکی، سعی می‌کند پاسخ او به سوالات بنیادین بشری از جمله «مخمصه انسانی چیست؟» و «ما چگونه باید با این مخمصه زندگی کنیم؟» را پیدا کند.

این کتاب شامل هفت فصل است و در دو فصل اول، زندگی، آثار و فلسفه داستایوفسکی مورد بحث قرار می‌گیرد. در فصل‌های بعدی، نویسنده به سراغ رمان‌های جنایت و مکافات، ابله و برادران کارامازوف رفته و فلسفه داستایوفسکی در این داستان‌ها را بررسی می‌کند.

کتاب فلسفه داستایوفسکی را خشایار دیهیمی، مترجم معروف ایرانی به زبان فارسی بازگردانده و نشر نو هم این کتاب را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب هم در بازار نشر ایران موجود است و شما می‌توانید با دانلود کتاب فلسفه داستایوفسکی از بخش فلسفه فیدیبو، آن را روی گوشی موبایل یا صفحه دسکتاپ مطالعه کنید.

سوزان لی اندرسون کیست؟

Susan leigh Anderson در سال ۱۹۴۴ متولد شد و توانست در رشته فلسفه، دکترای خود را دریافت کند. اندرسون علاوه بر تدریس فلسفه در دانشگاه‌های مختلف، پژوهش‌های زیادی هم در حوزه فلسفه انجام داده است. علاوه بر کتاب‌ها و مقالاتی که او در طی این سال‌ها نوشته است، باید به همکاری او با مجموعه بزرگان اندیشه هم اشاره کنیم.

این مجموعه کتاب‌ها که تا کنون در حدود ۱۰۰ جلد از آنها چاپ شده است، فلسفه و دیدگاه‌های افراد نامدار را بررسی می‌کنند. سوزان لی اندرسون هم در طی همکاری با این مجموعه، کتاب‌های فلسفه داستایوفسکی، فلسفه جان استورات میل و فلسفه کییر کگور را به نگارش درآورده است.

چرا باید کتاب فلسفه داستایوفسکی را خواند؟

اگر به ادبیات، فلسفه یا تاریخ علاقه‌مند هستید، قطعا اطلاع از فلسفه و جهان بینی داستایوفسکی به عنوان یکی از مهم‌ترین نویسندگان جهان برایتان جذاب خواهد بود. خواندن کتاب فلسفه داستایوفسکی به شما کمک می‌کند تفکر این نویسنده بزرگ و جهان بینی او را بهتر درک کنید.

داستایوفسکی، نگرشی اگزیستانسیالیسم به جهان داشت و این جهان‌بینی در داستان‌ها و رمان‌های او هم پیداست. خانم اندرسون هم با توجه به همین موضوع، سراغ آثار داستایوفسکی رفته است. خوانندگان این کتاب علاوه بر اینکه بیشتر با روحیات و اندیشه این نویسنده آشنا می‌شوند، از بررسی آثار مهم او مثل جنایت و مکافات یا ابله هم غرق در لذت می‌شوند.

لحن ساده و حجم مختصر کتاب کمک می‌کند که بدون خستگی و با علاقه این کتاب را تا انتها دنبال کنید. نگرش فلسفی و اگزیستانسیالیسم داستایوفسکی که در این کتاب بررسی می‌شود، به خوانندگان کمک می‌کند برای مسائل مهمی مثل رنج‌های انسان در دنیا و روش مقابله با این رنج‌ها، راه حل پیدا کنند.

در بخشی از کتاب فلسفه داستایوفسکی می‌خوانیم

در یادداشت های زیرزمینی مرد زیرزمینی پیامدهای دهشتناک آزاد نبودن را کشف کرده است؛ در جنایت و مکافات راسکول نیکوف پیامدهای دهشتناک آزاد بودن را به نمایش می گذارد. "این از آن موارد مشکوک عجیب خیالی است، موردی امروزی، واقعه ای که فقط در عصر ما می تواند رخ دهد، عصری که دل آدمی در آن تیره و چرکین شده است... عصری که در آن رفاه مادی را یگانه هدف زندگی می دانند و وعظش می کنند. این از آن مواردی است که ناشی از رویاهای برگرفته از کتاب هاست... ناشی از دلی که نظریه ها زیادی بی تابش کرده اند... او کشته است، دو نفر آدم را کشته است، به خاطر نظریه (بازپرس پورفیری پتروویچ در جنایت و مکافات) جنایت و مکافات از آنجایی می آغازد که یادداشت های زیرزمینی رها کرده بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فلسفه داستایوفسکی

کتاب فلسفه داستایوفسکی، علاوه بر آشنایی با آثار و جهان بینی این نویسنده معروف روسی، می‌تواند در داشتن جهان بینی بهتر و درک جهان و رنج‌هایی که در زندگی می‌بریم هم کمک کننده باشد. در ادامه درباره کتاب‌های دیگری که می‌توانید بخوانید صحبت می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1,021.۵۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
143 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۶:۰۰
نویسنده سوزان لی اندرسن
مترجمخشایار دیهیمی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On dostoevsky
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
76,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰۲۱.۵۷ کیلوبایت
۱۴۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
54,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفۀ داستایوفسکی
فلسفۀ داستایوفسکی
سوزان لی اندرسن
نشر نو
5
(1)
54,000
تومان