0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روستای محوشده

معرفی، خرید و دانلود کتاب روستای محوشده

ناشر:
نشر نو
درباره روستای محوشده

کتاب روستای محو‌شده ( Le village évanoui) یک رمان فرانسوی در ژانر تخیلی و معمایی است و یکی از آثار برگزیده نویسنده فرانسوی برنار کی‌رینی به شمار می‌آید.

یک صبح خوب در سپتامبر، ساکنان شاتیون-آن-بییر( روستایی در فرانسه) با یک پدیده عجیب روبرو می شوند: ناگهان ترک دهکده برای آنها غیرممکن می شود. جاده ها دیگر راه به جایی نمی‌برند، درست مثل تماس‌های تلفنی و ایمیل‌ها. آنها مدتی تلاش کردند تا از این وضعیت خارج شوند اما انگار بی فایده است و این تلاش راه به جایی نمی‌برد.

بعد از آنکه آنها از تلاش دست کشیده و خسته شدند، وضعیت را می‌پذیرند، وضعیت کاملا تغییر کرده است. آنها به دنبال برطرف نمودن نیازهای اولیه خود بر خواستند اما نه به شکل قبل. دیگر هیچ چیز مثل قبل نبود. صف ها طولانی شده اند، مغازه های خواروبار فروشی شلوغ تر از قبل شده اند و مقابل هر مغازه ای صف طویلی قرار گرفته.

آنها کجا بودند؟ چه بلای سر آنها آمده است؟ آیا آنها هنوز در این دنیا هستند؟ این سوالاتی بود که مردم از کشیش کلیسا می‌پرسیدند. اما وقتی پدر روحانی نیز نمی تواند توضیحی برای مردم بدهد، کلیسا کم کم خالی و خالی تر می شود. اکنون در جهان تنها هستند؟ آیا این نشانه هایی از سوی خداوند است؟

برنارد کویرینی با بازی با موقعیت‌های گاهی خنده‌دار و گاهی تراژیک، افسانه‌ای درباره جهانی‌زدایی همراه با زیر سوال بردن معنای هستی را امضا می‌کند.

کتاب روستای محوشده به ترجمه ابوالفضل الله‌دادی توسط نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه مندان به رمان و داستان های معمایی قرار گرفته است.

برنارد کی‌رینی را بیشتر بشناسیم

برنارد کویرینی متولد ۲۷ ژوئن ۱۹۷۸ نویسنده و منتقد ادبی بلژیکی است. او استاد حقوق عمومی در دانشگاه بورگوندی بوده و از زمان دریافت پایان نامه دکتری خود در سال 2005، مقالات علمی متعددی در زمینه حقوقی منتشر کرده است. علاوه بر این، او به عنوان نویسنده و رئیس اصلی ادبیات مجله فرهنگی Chronic'art کار می کند.

کی‌رینی با نقدهایی که در بعضی مجلات منتشر کرد توانست اسم و رسمی برای خودش در زمینهٔ ادبیات دست و پا کند. از مشهورترین و معروفترین کارهای مطبوعاتی او ستونی برای مگزین لیترر بود. کویرینی بیشتر به خاطر مجموعه‌های داستان‌های کوتاه خارق‌العاده‌اش نیز مشهور است که این داستان‌ها اغلب به مقایسه با نویسندگان دیگری مانند خورخه لوئیس بورخس قرار گرفته است. به ویژه به دلیل گنجاندن پیچش ها و عناصر خارق العاده یا وحشتناکی که به کار می‌برد.

وی در سال ۲۰۰۸ میلادی به خاطر یکی از مجموعه داستان‌هایش جایزه ویکتور روسل و جایزه مارسل تی‌ری را به کسب کرده است. همچنین در سال ۲۰۱۳ نیز توانست برای مجموعه داستان مجموعه‌ای بسیار خاص برندهٔ جایزهٔ بزرگ داستان‌های علمی‌تخیلی نیز شود. از آثار دیگر کی‌رنی می‌توان به باشگاه لیبرال و ماجرای مایرلینگ اشاره داشت که در ایران هنوز ترجمه نشده‌اند.

 

چرا باید کتاب روستای محوشده را بخوانیم؟

این کتاب صرفاً یک کتاب داستان و رمان نیست. این رمان سعی در نشان دادن، تحت تاثیر قرار گرفتن انسان‌ها در مورد عقاید کهنه است. همچنین این کتاب رمان تجربه‌ی جالبی برای علاقه مندان به کتاب های رمان خواهد ساخت. اگر می خواهید ساعات خوشی را با یک رمان تخیلی، هیجان انگیز و معمایی، داشته باشید ما به شما کتاب روستای محوشده را پیشنهاد می کنیم.

دربخشی از کتاب روستای محوشده می‌خوانیم

آن روز همان پیشامد ناگوار برای همهٔ کسانی رخ داد که می‌خواستند با ماشین از همهٔ راه‌های ممکن شاتیون را ترک کنند. در وی ـ مرلو، ماشین‌های خراب باز هم در همان مکان پشت سر هم ردیف شدند؛ پانزده خودرو به اتومبیل‌های اوبر و ژان‌ژاک اضافه شدند و آن محل که معمولاً بسیار آرام بود به پارکینگی موحش تبدیل شد، پُر از راننده‌های دیرباوری که کاپوت‌هایشان را بالا می‌زدند و بلندبلند ناسزا می‌گفتند. همه سعی می‌کردند تلفن بزنند اما ارتباط با نِوری غیرممکن بود. در عوض تماس‌ها با شاتیون به خوبی برقرار می‌شد و هر کسی خسته به خانواده‌اش زنگ می‌زد تا جایش را اطلاع دهد و درخواست کمک کند.

پاتریس لوژو و رِنه رِمون (René Rémond)، دو مکانیک شاتیون کل صبح به ستوه آمده بودند. سی، چهل، پنجاه رانندهٔ سواری در همهٔ بخش نیاز به خدمات آن‌ها داشتند. ژاندارم‌ها که از حوادث با خبر شده بودند حکم کردند که ضروری‌ترین کار بازشدن جاده‌هاست تا از تصادف زنجیره‌ای جلوگیری شود. استوار دوم پاکیِویتز (Packiewicz)، گروهبان‌ها سوران (Sourand) و دوگی (Duguit) را مأمور کرد که به وی ـ مرلو بروند و به مکانیک‌ها دستور داد آن‌ها را همراهی کنند.

پیشنهاد های برای دوستداران کتاب روستای محوشده

آثار کی‌رنی از ویژگی های به خصوصی برخوردار است، از جمله عجیب بودن. معمولا این سبک کارها ذهن انسان را تا ساعت ها درگیر خود می‌کند. علاقه‌مندان به آثار ادبی تخیلی می‌توانند از کتاب های زیر نیز بهره ببرند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۷ مگابایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسنده برنار کی رینی
مترجم ابوالفضل الله دادی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۷ مگابایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
سخت‌خوان 💎 (1)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.7
(3)
سخت‌خوان 💎 (1)
69,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روستای محوشده
روستای محوشده
برنار کی رینی
نشر نو
3.7
(3)
سخت‌خوان 💎 (1)
69,000
تومان