0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هوش هیجانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هوش هیجانی

نویسنده:
دانیل گولمن
درباره هوش هیجانی
- همه‌چیز درباره‌ی هوش و اقسام مختلف آن: «دانیل گولمن» نویسنده، روانشناس و روزنامه‌نگار علمی آمریکایی است که سال ۱۹۴۶ در کالیفرنیا متولد شده است. او تا کنون آثار زیادی در حوزه‌ی پژوهش‌هایش منتشر کرده که مهم‌ترین آن‌ها «هوش هیجانی» است. در کنار این کتاب، او چند اثر حائز اهمیت دیگر نیز دارد. در «هوش اجتماعی»، نگرش علم جدید به روابط انسانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب «تمرکز» راهی تازه برای رسیدن به بهترین عملکرد و کمال را پیش روی مخاطب می‌گذارد. نویسنده در «رهبران نوین»، قدرت هوش هیجانی را در رهبری مورد موشکافی قرار می‌دهد. یکی از دیگر آثار گولمن «هوش عاطفی» نام دارد و شامل مهارت‌هایی است که مخاطب به مددشان می‌تواند عملکرد خود در هر حوزه‌ای از مشاغل کوچک تا عناوین شغلی بزرگ، بهبود بخشد و بالاخره، مخاطب در کتاب «صفات تغییریافته» می‌خواند که مدیتیشن چگونه ذهن، مغز و بدن را تغییر می‌دهد و نویسنده مانند تمام آثارش، این مسئله را نیز با حقایق علمی ثابت می‌کند. چند مورد از آثار دیگر دانیل گولمن عبارتند از: «احساسات مخرب: گفتگویی علمی با دالایی لاما»، «مغز و هوش هیجانی: بینش‌های جدید»، «هوش و زیست‌محیطی: چگونه دانستن آثار پنهان آن‌چه می‌خریم، می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد» و «نیرویی برای خیر: چشم‌انداز دالایی لاما برای دنیای ما». - چرا هوش هیجانی از ضریب هوشی مهم‌تر است؟ دانیل گولمن در این اثر، زیر و بم مقولۀ هوش هیجانی را برای مخاطب باز می‌کند و از جهات و در ابعاد گوناگون آن را بررسی می‌کند. کتاب از پنج بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول «مغز هیجانی» نام‌گذاری شده است و بیشتر به کارکرد و جایگاه هیجان‌ها می‌پردازد. بخش دوم «ماهیت هوش هیجانی» نام داردد اما صرفاً درباره‌ی ماهیت آن بحث نمی‌کند؛ بلکه به مقوله‌هایی چون خودشناسی، اضطراب، افسردگی، خوش‌بینی، هم‌دلی و هنرهای اجتماعی نیز می‌پردازد. «کاربرد هوش هیجانی» عنوان فصل سوم کتاب است. این فصل به موضوعاتی چون روابط زناشویی و ارتباط ذهن و پزشکی می‌پردازد. گولمن در فصل چهارم کتابش «پنجره‌هایی رو به فرصت‌ها»، می‌کوشد مطالبی درباره‌ی ریشه‌های هوش هیجانی در خانواده و ارتباطات خانوادگی مطرح کند. همچنین ضربه‌های عاطفی، روان‌درمانی و آثار مهم دوران کودکی، در این فصل مورد بحث قرار می‌گیرند. آخرین فصل کتاب که «باسوادی هیجانی و عاطفی» نام نهاده شده، حول موضوعاتی چون بیماری عاطفی و هیجانی، خشونت و آزار و مسائل دوران کودکی می‌گردد و این‌بار به‌شکلی مفصل‌تر به بحث مهم افسردگی هم می‌پردازد. در پایان کتاب نیز پیوست‌هایی در تعریف هوش هیجانی، مشخصات ذهن هیجانی و مسائلی از این دست آمده است. - کتاب صوتی هوش هیجانی: نشر صوتی آوانامه با همکاری «انتشارات نسل نواندیش» کتاب صوتی «هوش هیجانی» اثر «دانیل گولمن» را با ترجمه‌ی «غلامحسین خانقائی» و صدای «امید تقوی» تولید و منتشر کرده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۱۴ گیگابایت
مدت زمان
۲۰:۴۸:۱۶
نویسندهدانیل گولمن
مترجمغلامحسین خانقایی
راویامید تقوی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۱۵
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۱۴ گیگابایت
۲۰:۴۸:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
14 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من کتاب چاپیش رو چندین سال پیش خوندم ،کتاب بسیار زیبا و عمیقی هست ،الان‌ هم نمونه را که گوش دادم از طرز خوانش خوشم آمد ،انشالا در اولین فرصت یکبار هم صوتیش گوش خواهم داد چون کتابی هست که واقعا ارزش دارد.

5

شاید مفصل ترین کتاب در مورد هوش هیجانی و از منابع اصلی آموزش هوش هیجانی کتاب دنیل گلمن هست. حتی کتاب هوش هیجانی دیوید کلارک به این کتاب ارجاع های متعدد داده.

5

کتاب خوبیه ولی بهتره کنترل مدیریت خشم و ذهن وراج خونده بشه اگه عصبی میشید

5

هم کتاب هم گوینده عالی عالی

4

کتاب عمیقیه باید چندین بار گوش داده بشه تا درک شه

3

خیلی نیاز به تمرین داره شاید یکی دوسال

4

توصیه میشه

1

آخه این چه کتابیه

5

عالی

3

ینی چی

3.8
(23)
آموزنده 🦉 (1)
132,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هوش هیجانی
هوش هیجانی
دانیل گولمن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هوش هیجانی
هوش هیجانی
دانیل گولمن
آوانامه
3.8
(23)
آموزنده 🦉 (1)
132,000
تومان