0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تمرکز
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب تمرکز

نویسنده:
دانیل گلمن
درباره تمرکز

در دنیای شلوغ امروزه که ذهن ما در بمباران اطلاعاتی قرار دارد، تمرکز کردن بیشتر از هر زمان دیگر سخت شده است. دانیل گلمن در کتاب تمرکز به شما کمک می‌کند تا بتوانید قدرت تمرکز خود را تقویت کنید و با شناخت عوامل حواس‌پرت، آن‌ها را کم‌رنگ کنید.

تمرکز کردن به‌معنای آن است که در موقعیت‌های مختلف، عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید و با شناخت مسئله اصلی و تمرکز روی آن، کارتان را به بهترین شکل انجام دهید. وقتی موضوع تمرکز مطرح می‌شود، یعنی شما باید بی‌رحمانه اولویت‌بندی کنید و با حذف مسائل فرعی، اصل را دریابید. کتاب تمرکز (Focus: The Hidden Driver Of Excellent) با ارائه راه‌کارهای اساسی، به شما یاد می‌دهد که ذهن خود را تقویت کنید. توجه و تمرکز با تکرار و تمرین به‌دست می‌آید و هرچقدر از این بخش مغز خود بیشتر استفاده کنید، عضلاتش قوی‌تر می‌شود.

هرچند تمرکز کردن در شرایطی که هزارتا کار روی سرمان ریخته بسیار سخت است و گاهی نفس‌مان را بند می‌آورد؛ اما در این سمت، همان تمرکز کلید اصلی حل مسئله است و هیچ راه درویی وجود ندارد. دانیل گلمن به خوبی متوجه اهمیت تمرکز و توجه شده و تلاش کرده تا با شرح آن، به ما آموزش دهد که چطور ذهن خود را روی مسائل مختلف متمرکز سازیم. این کتاب هم‌چنین به شما آموزش می‌دهد که چطور احساسات مختلف خود و دیگران را بشناسید و در موقعیت‌های مختلف، عملکرد هوشمندانه‌ای نشان دهید و مسائل را حل کنید. گلمن تمرکز را به سه بخش درونی، دیگری و بیرونی تقسیم می‌کند و درباره هریک توضیح می‌دهد. او نتیجه استفاده از این سه بخش را در موفقیت افراد مختلف بررسی می‌کند تا شما بتوانید از این اطلاعات مفید استفاده کنید.

این کتاب یکی از کتاب‌های انگیزشی و موفقیت است که توسط «حمیدرضا بلوچ» به فارسی برگردانده شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را از اپلیکیشن یا وب‌سایت فیدیبو خریدای کنید.

درباره نویسنده کتاب

دانیل گلمن (Daniel Goleman) نویسنده و سخنران آمریکایی است که در سال 1946 متولد شد. این نویسنده محبوب در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی مطالعه داشته و کتاب نوشته است. او بعد از نوشتن کتاب «هوش هیجانی» به شهرت رسید. او هم‌چنین در نشریه نیویورک‌تایمز فعالیت می‌کند و نوشته‌های معتبری از او در دسترس است. گلمن از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شده و بعد از آن، در مقام استاد به آن دانشگاه بازگشت و مشغول تدریس شد. او جوایز مختلفی را در طول سال‌ها فعالیتیش دریافت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه دستاورد شغلی از طرف انجمن روان‌شناسی آمریکا اشاره کرد. دانیل گلمن جزو اولین نفراتی است که موضوع هوش هیجانی را به‌صورت گسترده توضیح داده‌اند و به‌خاطر همین تلاش، نامش برای همیشه در ذهن‌ها می‌ماند.­

سه دلیل برای مطالعه کتاب تمرکز

تقویت عضله‌های مغز در بخش تمرکز و توجه بسیار اهمیت دارد و شما می‌توانید با استفاده از راه‌کارهای این کتاب، حواس‌پرتی‌های خود را از بین ببرید و با تمرکز بیشتری کارهای خود را انجام دهید. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • کارهای‌تان را بدون اضطراب و با تمرکز بالا انجام دهید
  • کارهای خود را اولویت‌بندی کنید و براساس اولویت انجام دهید
  • توجه خود را نسبت به اطرافیان، دیگران و پیرامون خود افزایش دهید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

افراد به شیوه‌های مختلف باعث تضعیف توجه خود می‌شوند. در مکزیک، یک کارشناس تبلیغات که برای یک شبکه رادیویی گسترده کار می‌کند با لحنی شکایت‌آمیز می‌گفت: «همین چند سال پیش مجبور بودی یک آگهی را در پنج دقیقه و نیم خلاصه کنی. چون درغیر اين صورت، توجه افراد را ازدست می‌دهی و آن‌ها از صفحه خارج می‌شوند تا بروند ببینند پیامکی که برایشان ارسال شده چیست۔» یک استاد دانشگاه که فیلم تدریس می‌کند به من گفت: «در حال خواندن زندگی نامه یکی ازاسطوره‌های سینما، یعنی فرانسوا تروفو هستم۔ اما در هر گام فقط می‌توانم دو صفحه بخوانم؛ چون بلافاصله اسیر این وسوسه مقاومت‌ناپذیر می‌شوم که به صندوق نامه الکترونیکی خود مراجعه کنم و ببینم آیا نامه جدیدی برایم رسیده یا نه۔ فکر می‌کنم به تدریج دارم توانایی‌ام را برای حفظ تمرکز بر موضوعات جدی از دست می‌دهم.» کافمن، جامعه‌شناس، می‌گوید: «این عدم مقاومت در مقابل وسوسه سرزدن به صندوق پستی یا شبکه اجتماعی، در هنگام گفت وگو با دیگران، منجر به ارسال این پیام به مخاطب می شود: من هیچ علاقه‌ای به حرف زدن با شما ندارم، از من دور شو».

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب تمرکز

مطالعه کتاب‌های توسعه فردی یکی از بهترین راه‌های تقویت مهارت‌های ارتباطی، شناخت نقاط قوت و ضعف و رسیدن به خودآگاهی است. کتاب تمرکز نیز در همین راستا نوشته شده تا شما بتوانید با تقویت تمرکز و توجه، زندگی بهتری را تجربه کنید. کتاب‌های بسیار زیادی در این حوزه نوشته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۷ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسندهدانیل گلمن
مترجمحمیدرضا بلوچ
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Focus
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۷ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فیدیبوی عزیز لطفا کتابو تو فیدیپلاس قراربدید خلاصه‌ش که عالی بود

5

اصلا خوب نیست

1

جالب نبود

3.7
(3)
60,500
٪40
36,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
تمرکز
تمرکز
دانیل گلمن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تمرکز
٪40
تمرکز
دانیل گلمن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.7
(3)
60,500
٪40
36,300
تومان