0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درخت زندگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب درخت زندگی

نویسنده:
راجر کوک
درباره درخت زندگی

درخت اهمیت زیادی در اساطیر جهان دارد  و چیزهای زیادی می‌توانید درباره‌ی آن بخوانید. کتاب درخت زندگی یکی از کتاب‌هایی است که در این باره صحبت کرده است. این کتاب تأملات انسان‌ها درباره‌ی درختان را جمع‌آوری کرده و تلاش کرده است تصویری کامل در برابر خوانندگانش بگذارد.

کتاب «The Tree of Life: Symbol of the Centre» نوشته‌ی راجر کوک است و یک کتاب در زمینه هنر به حساب می‌آید. این کتاب در سال ۱۹۷۴ منتشر شد و توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد. در این کتاب درباره‌ی یکی از مهم‌ترین نمادهای تاریخ یعنی درخت صحبت شده است. آیینی را نمی‌توانید پیدا کنید که در آن درخت نقش مهمی نداشته باشد. این موجود همچون انسان قائم می‌ایسد و با داشتن ریشه‌هایی در زیر زمین و شاخه‌هایی در هوا نماد پیوند میان جهان زیرین و جهان بالاست که در بسیاری از ادیان و عرفان‌ها نقش آفرینی کرده است. از سوی دیگر درخت در آیین‌های کهن نماد زندگی پریان هم بوده است و مردمانی در سراسر دنیا درختی را به عنوان درخت پری مشخص می‌کردند. آنچه بسیار مشخص است این است که در تمام خطوط فکری جهان درخت اهمیت دارد و نماد زندگی است. یونانیان باستان درختان را محل زندگی نوعی از پریان می‌دانستند ومعتقد بودند صدمه زدن به درختان آن‌ها را به حشم می‌آورد و از سوی دیگر مصریان درخت را مرتبط با مادرش زمین می‌دانستند و معتقد بودند شیره‌ی درختان مایه‌ی جاودانگی مردگان است. هر کدام از این عقاید که به نظرمان شاید عجیب بیاید مایه‌ی الهام هنرمندان هم بوده‌اند و به این ترتیب سمبل‌ها در آثار هنری و نشانه‌های به جامانده از گذشتگان هم وجود دارند و هرکدام نمایانگر چیزی هستند. راجر کوک در کتاب درخت زندگی از موجودانی چون درخت خیال، درخت باروری، درخت عروج، درخت واژگون و  .... حرف می‌زند و تلاش می‌کند فهم و درک بهتری از سمبل‌ها به دست دهد.

چرا باید کتاب درخت زندگی را خواند؟

کتاب درخت زندگی یک کتاب جالب است. کتابی که درباره‌ی نمادی به نام درخت در سراسر دنیا نوشته شده است و می‌تواند تصویری متفاوت از درختان به شما بدهد. نگاه کتاب نگاهی اساطیری و درعین‌حال هنری است و می‌تواند قوه‌ی تخیل شما را لمس کند و اجازه دهد به شکل بسیار متفاوتی به یک درخت نگاه کنید  و از خلاقیت خود الهام بیشتری بگیرید. این کتاب دوست‌داشتنی برای هرکسی که به تاریخ هنر و فلسفه و موضوعات این‌چنینی علاقه دارند مناسب است و کتابی برای بزرگسالان شناخته می‌شود. این کتاب چندان طولانی نیست و با داشتن چند ساعت زمان خالی می‌توانید به این دنیا ورود کنید. این کتاب را سوسن سلیم زاده و هلینا مریم قائمی در سال ۱۳۸۵ ترجمه کرده‌اند و انتشارات کتابسرای نیک آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه از فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب درخت زندگی می‌خوانیم

عروج به آسمت و نزول به جهان زیرین ویژگی اصلی شمنگیری است. شمنگیری نام مذهب مردمانی است که زندگی معنوی ایشان حول یک شمن استوار گشته و شمن کسی است که در شور و جذبه‌ی روحانی غرق شده است و نقش عارف، پیشگو، درمانگر، هنرمند، شاعر و ساحر در وجودش ترکیب شده است. شمنگیری ساختار نمادین و خاص خود را داراست و حتی زمانی که با دیگر اشکال مذهبی (از جمله آیین بودا و مسیحیت) پیوند می‌خورد (که اغلب چنین است) ویژگی خود را همچنان حفظ می‌کند. بر پایه‌ی شواهد به‌دست‌آمده از نقاشی‌های روی دیواره غارها چنین برمی‌آید که شمنگیری مذهب شکارچیان دوره‌ی پارینه سنگی بوده است در عصر کنونی، خالص‌ترین شکل آن را می‌توان در مناطق قطبی به‌ویژه در میان قبایل سیبری و آسیای مرکزی جستجو کرد. شمنگیری از این مناطق به دیگر بخش‌های آسیا، اقیانوسیه و حتی از تنگه‌ی برینگ به دو قاره‌ی آمریکا گسترش یافته است. گرچه شمن جدا از مردمانش زندگی می‌کند، لکن، وجودش برای ایشان اهمیت حیاتی دارد، زیرا در ارتباط مستقیم با روح جهان است و پیوسته در خلسه و جذبه‌ی روحانی به سر می‌برد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب درخت زندگی

کتاب درخت زندگی یک کتاب متفاوت است. از آن دسته کتاب‌هایی که باید نسبت به موضوع علاقه‌مند باشید تا به سراغش بروید و سعی کنید تحلیل‌های نویسنده را درک کنید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به این موضوع جذب شده‌اید و می‌خواهید از تاریخ هنر و وابستگی اسطوره‌ها به چنین مفاهیمی چیزهای بیشتری بدانید در ادامه کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که برای شما مناسب هستند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
22.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسندهراجر کوک
مترجم سوسن سلیم زاده
مترجم دومهلینامریم قائمی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The tree of life: symbol of the centre
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۱۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۲.۵۶ مگابایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درخت زندگی
درخت زندگی
راجر کوک
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
45,000
تومان