0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دستیار حقوقی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب دستیار حقوقی

نویسنده:
جان گریشام
درباره دستیار حقوقی

 کتاب دستیار حقوقی «The associate» یک رمان رمزآلود از زندگی شخصی به نام کایل مک‌آوی است. شخصیتی که ذهن حقوقی برجسته‌ای دارد و درحالی‌که تحصیلاتش را در رشته حقوق به پایان رسانده منتظر پروانه وکالتش است.

درگذشته کایل یک نقطه تاریک وجود دارد که آن تجاوز به دختری با همراهی 4 نفر است که این ماجرا برای او بسیار دردسرساز می‌شود. دختری که اکنون سلامتی خود را به دست آورده پرونده شکایت از کایل را دوباره به جریان می‌اندازد. در پی این داستان آینده و زندگی حرفه‌ای کایل رو به نابودی رفته؛ زیرا این پرونده در غالب دسیسه‌ای برای خراب کردن شخص او مطرح می‌شود. گروهی که کایل را تهدید می‌کنند پیشنهادی وسوسه‌انگیز به او می‌دهند که آن شغلی در منهتن به‌عنوان کارمند در بزرگ‌ترین شرکت حقوقی است.

کایل مک آووی ذهن حقوقی برجسته‌ای دارد. خوش قیافه و مهربان، آینده درخشانی دارد. او همچنین یک راز تاریک دارد که می‌تواند رؤیاها، حرفه و حتی زندگی‌اش را نابود کند. یک شب آن راز متوجه او می‌شود. مردانی که با کایل همراهی می‌کنند ویدئوی سازش‌آوری دارند که از آنها برای خراب کردن او استفاده می‌کنند - مگر اینکه او دقیقاً همان کاری را که آنها می‌گویند انجام دهد. اما این یک دام بزرگ برای کایل است؛ زیرا او برای این شرکت کار نخواهد کرد، بلکه علیه آن در اختلاف بین دو پیمانکار دفاعی قدرتمند به ارزش میلیاردها دلار کار خواهد کرد.

حالا کایل بین نیروهای جنایتکار که او را تهدید می‌کنند، FBI و شرکت حقوقی خودش گیرکرده است و در یک توطئه بدخیم حتی کایل با تمام هوش، حیله‌گری و شجاعتش ممکن است نتواند زنده بگریزد.

درباره نویسنده؛ جان گریشام

جان گریشام «John Grisham» نویسنده چهل و هفت کتاب پرفروش است که کتاب‌های زیادی از او در صدر بهترین‌ها به‌صورت متوالی است. کتاب‌های این نویسنده به پنجاه زبان ترجمه شده است. از کتاب‌های اخیر او می‌توان به «پسران بیلوکسی»، «فهرست قاضی»، «سولی» و سومین رمان «جیک بریگانس» به نام «زمانی برای رحمت» اشاره کرد که توسط HBO به‌عنوان یک سریال محدود ساخته می‌شود.

گریشام دو بار برنده جایزه هارپر لی برای داستان‌های حقوقی شده و جایزه دستاورد خلاقانه کتابخانه کنگره برای داستان‌نویسی را از آن خودکرده است. بسیاری از داستان‌های گریشام به بررسی مشکلات عمیق در سیستم عدالت کیفری آمریکا می‌پردازد.

چرا باید کتاب دستیار حقوقی را بخوانیم؟

گریشام در کتاب دستیار حقوقی پرتره‌ای ویرانگر از دنیای حقوقی بزرگ و پرهزینه به نمایش می‌گذارد. هیجانی که از طرف خواننده برای تمام شدن کتاب وجود دارد نشانگر روایت استادانه است که به این شکل مخاطب را با داستان خود همراه می‌کند. کتاب «دستیار حقوقی» نوشته‌ی «جان گریشام» را انتشارات کتاب‌سرای نیک با ترجمه‌ی «فریده مهدوی دامغانی» در سال 1389 منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این کتاب در دسته کتاب‌های داستان و رمان قرار گرفته و مناسب افرادی است که علاقه بسیاری به رمان‌های جنایی دارند.

در بخشی از کتاب دستیار حقوقی می‌خوانیم

برای یک دانشجوی رشته حقوق که تنها بیست و پنج سال بیشتر نداشت و از هیچ پرونده‌ای هم در اداره پلیس در رنج و عذاب نبود و به همان اندازه نیز هیچ‌گونه عادت غیرقانونی و یا اساساً غیراخلاقی نداشت، حضور و نیز توجه بی حد آن مرد ناشناس، نمی‌بایست کوچک‌ترین نگرانی و ناراحتی ای برایش پدید بیاورد، به‌ویژه آنکه هیچ‌چیز در ظاهر آن مرد خبر از آن نمی‌داد که وی به‌وسیله اداره یا سازمانی قانونی یا انتظامی تحت استخدام باشد. در واقع، مأموران پلیسی که در خیابان‌ها گشت می‌زدند و یا پلیس‌های ایالتی به‌هیچ‌وجه موجب ناراحتی و آزار او نمی‌شدند. به آنها حقوق می‌دادند تا صرفاً از خودشان واکنشی شدید ابراز دارند. اما مردانی با کت‌وشلواری مشکی و نیز افرادی که به‌عنوان کارآگاه و مأموران دولتی و یا آنانی که تمرین دیده بودند تا از انواع رازهای عجیب‌وغریب و سربه‌مهر پرده برکشند، به‌شدت موجب آزار روحش می‌شدند و باعث می‌شدند دستخوش نوعی حالت عصبی شود ... بیشتر از سی ثانیه وقت باقی نمانده بود و مارکی مشغول جروبحث با یکی از داوران بود. آن هم به این دلیل که دو هفته پیش از آن، یک توپ‌زن بسیار سرسخت که درست به‌مانند یک بمب از نوع «آف» می‌نمود، از حضور در بازی بعدی، معلق شده بود. مربی کایل بر سر ستاره تیمش فریادی بلند کشید، بدون آنکه آن بازیکن، کوچک‌ترین توجهی به او ابراز کند. کایل به‌سرعت نگاهی به سرتاسر فضای استادیوم انداخت تا ببیند که آیا آن «ایجنت» یا مأمور پلیس هنوز در آنجا حضور دارد یا نه؟ و اینکه آیا ... ایجنت یا مأمور پلیس دیگری به او ملحق شده است یا نه؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب دستیار حقوقی

اگر به موضوعات جنایی و رازآلود به‌خصوص فعالیت سازمان‌های جاسوسی برایتان جالب است روایت و قلم گریشام برایتان بسیار جذاب است این کتاب اطلاعات خوب و مفیدی به شما می‌دهد. در این زمینه رمان‌های دیگری نیز وجود دارد که به شما پیشنهاد می‌دهیم:

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۵۴ مگابایت
تعداد صفحات
696 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۳:۱۲:۰۰
نویسندهجان گریشام
مترجم فریده مهدوی دامغانی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۵۴ مگابایت
۶۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
64,500
٪40
38,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
دستیار حقوقی
دستیار حقوقی
جان گریشام

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دستیار حقوقی
٪40
دستیار حقوقی
جان گریشام
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
64,500
٪40
38,700
تومان