0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دستیار حقوقی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دستیار حقوقی

نویسنده:
جان گریشام
درباره دستیار حقوقی

در سراسر جهان برای کشف راز‌ها و اتفاق پشت پرده‌ی پرونده‌های حقوقی باید از یک وکیل و یا کاراگاه خبره استفاده کرد. کار این افراد کشف مخفی‌ترین رخدادها است.

نقد و بررسی کتاب صوتی «دستیار حقوقی»

کتاب صوتی دستیار حقوقی The Associate توسط جان گریشام John Grisham نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2009 به زبانی انگلیسی در ایالات متحده آمریکا منتشر شد. کتاب دستیار حقوقی در ژانر هیجان‌ انگیز نوشته شده‌است. این کتاب بیست و یکمین رمان بلند جان گریشام محسوب می‌شود. این کتاب داستان خود را در چهل و دو فصل روایت می‌کند. طرح این کتاب تا حدودی شبیه به پرونده مردی در لاس ‌وگاس است. در این پرونده مرد محکوم به تجاوز شده بود. او در ابتدا این اتهام را رد کرده بود. اما نوزده سال بعد با پذیرفتن گناهش متهم به تجاوز به عنف شد.

داستان کتاب دستیار حقوقی حول محور یک شخصیت اصلی به نام کایل مک آویو Kyle McAvoy است. کایل اکنون فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه ییل است. به علاوه او به عنوان سردبیر مجله ییل هم فعالیت می‌کند. او مانند دیگر فارغ التحصیلان باید سه سال را به خدمت عمومی اختصاص داده و پس از آن در شرکت‌های دیگر استخدام شود. اما در یک لحظه همه چیز بهم می‌ریزد. دو مامور اف‌بی‌آی FBI به سراغ کیل می‌آیند و او را بازجویی می‌کنند. این بازجویی مربوط به حادثه‌ای است که 5 سال پی در آپارتمان او اتفاق افتاده بود. پنج سال پیش زمانی که او دانشجو بود مهمانی در منزلش برگزار کرد. در این مهمانی دو نفر از دوستان نزدیک کایل به نام‌های جوی برناردو Joy Bernardo و باکستر تیت Baxter Tate با یک زن به نام ایلین کینان  Elaine Keenan که دوست مشترک آن‌ها است، رابطه جنسی برقرار می‌کنند. اما ایلین کینان از آن دو به جرم تجاوز شکایت می‌کند. در همان سال با تحقیقات پلیس محلی مشخص می‌شود که هیچ‌گونه اجباری وجود نداشته و پرونده بسته می‌شود. اما حال یک فیلم از آن شب منتشر شده‌است. این فیلم را فردی به نام بنی Bennie به دست پلیس رسانده است.

بنی با این کار قصد دارد از کایل باج بگیرد. بنی یک مشکل حقوقی با هواپیمایی تریلون دارد. کایل بر سر دوراهی گیر کرده‌است. اگر پیشنهاد بنی را قبول کند برایش عواقب بسیار خطرناکی دارد. اگر هم پیشنهاد او را قبول نکند باید به زندان برود. به علاوه با این بی‌ابرویی به بار آمده، چگونه با خانواده‌اش روبرو شود. پس از این پنج سال ایلین کینان ناپدید شده‌است. باکستر نیز به ضرب گلوله یک ناشناس کشته شده‌است. اما هویت قاتل او مشخص نیست.

کایل پسر باهوشی است. او با کمک افراد بسیاری به دنبال سرنخ علیه بنی است. در ابتدا او با یک مهندس دوربین‌های مدار بسته آشنا می‌شود. این دو قصد دارند تا از حقه‌های این دوربین‌ها و فیلم‌هایشان پرده بردارند. آن‌ها در مورد همه اجزای فنی این دستگاه‌ها برای جاسوسی اطلاع کسب می‌کنند. سپس کایل به یک کمپ که مربوط به شرکت حقوقی است وارد می‌شود. او در این کمپ به پرونده هواپیمایی تریلون و اطلاعات محرمانه آن دست پیدا می‌کند. او به همراه دوستش نیگل تمام اطلاعات را بروی لپ تاپ کایل بارگزاری می‌کنند.

کایل با علم براینکه دنی همیشه یک قدم از او جلوتر است باید کاری کند. در نهایت کایل تمامی اطلاعاتش را در اختیار اف‌بی‌آی می‌گذارد. آن‌ها نیز عملیاتی را برای دستگیری بنی انجام می‌دهند. اما بنی رفته است. سرانجام با تعقیب و گریز‌های کایل بنی و همکارانش دستگیر می‌شوند. سرانجام کیل تبرئه شده و به یکی از شناخته‌ترین وکلای نیویورک تبدیل می‌شود.

بسیاری از منتقدان نظرات خود را درمورد این کتاب بیان کرده‌اند. پاتریک اندرسون از روزنامه واشنگتن پست نوشت:« گریشام مدت‌ها است که استعداد روایی خود را ثابت کرده‌است. طرح او بسیار خیالی است. اما خواننده را ترغیب می‌‌کند تا داستان را بخواند. او خواننده را به دنبال کایل می‌کشاند.

ترجمه کتاب صوتی «دستیار حقوقی» به زبان فارسی

کتاب صوتی دستیار حقوقی توسط فریده مهدوی دامغانی به زبان فارسی ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب در سال 1398 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شد. نسخه صوتی کتاب دستیار حقوقی هم در سال 1398 منتشر شد. صداپیشگان این کتاب گویا فریبا فصیحی و هوتن شاطری‌پور هستند. فریده مهدوی دامغانی در بیست و هشتمین روز از تیر ماه سال 1342 چشم به جهان گشود. وی زاده تهران است. این مترجم یکی از پر افتخارترین و پرکارترین بانوان مترجم ایرانی است. این مترجم در کارنامه هنری خود بیش از 600 اثر ترجمه شده را دارد. وی فارغ التحصیل رشته ادبیات اروپای قرون وسطی از دانشگاه‌های اروپا است. این بانوی مترجم به 4 زبان زنده دنیا مسلط است. در لیست کتاب‌های او آثار بسیاری از زبان‌های فرانسه، اسپانیایی، ایتالیایی و انگلیسی وجود دارد.

نویسنده کتاب صوتی «دستیار حقوقی»، جان گریشام

جان ری گریشام John Ray Grisham در هشتمین روز از فوریه سال 1955 چشم به جهان گشود. او زاده‌ی آرکانزاس در آمریکا است. پدر و مادر او تحصیلات رسمی نداشتند. اما مادرش گریشام را همیشه به سواد آموزی تشویق می‌کرد. جان قبل از ورود به دانشگاه کارهای بسیاری از جمله کار در مزرعه، لوله کشی و ... انجام می‌داد. گریشام پس از اتمام دوران مدرسه رشته‌ی حقوق را برای تحصیل در دانشگاه برگزید. او فارغ التحصیل رشته‌ی حقوق از دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی است. او چندین سال به عنوان وکیل در یک دفتر حقوقی در شهر آکسفورد فعالیت می‌کرد. به علاوه مدتی نیز نماینده مجلس پارلمانی ایالتی بود. او سرانجام در کنار فعالیت‌های حقوقی خود، مطالبی را نیز می‌شود. در نهایت از سال 1989 وارد عرصه نویسندگی شد. جان گریشام یکی از موفق‌ترین نویسندگان ژانر داستان‌های حقوقی در آمریکا و در جهان است. آثار بسیاری از این نویسنده به زبان فارسی ترجمه شده‌است. به علاوه با اقتباس از داستان‌های او در آمریکا فیلم‌‌های سینمایی بسیاری نیز ساخته شده‌است.

اولین داستان گریشام با اقتباس از یک پرونده حقوقی نوشته شد. این پرونده در سال 1984 به دادگاه رسید. اما وکیل آن، جان گریشام نبود. او با توجه به شنیده‌ها و دیده‌هایش از دادگاه دختر دوازده ساله و اتفاقاتی که برای او افتاده بود. تصمیم به نوشتن داستانی در مورد او گرفت. در نهایت این کتاب در سال 1989 به نام «وقت کشتن» منتشر شد. ژانر داستان‌های گریشام فقط داستان‌های حقوقی نیست. او داستان‌های بسیاری در ژانر جنایی، گوتیک و ورزشی نیز دارد. از داستان‌های منتشر شده توسط این نویسنده می‌توان به شاه زیانکاران، سوداگر، مرد معصوم، تئودور بون، شیاد، باران ساز، خانه نقاشی شده، اتاق مجازات، احضاریه، موکل، دلال بیمه، هیئت منصفه فراری، پرونده پلیکان، زمانی برای کشتن و ... اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی «دستیار حقوقی»

فضای داخل ساندویچ‌فروشی باستر، دراز و باریک بود و تعدادی نیمکت‌های دراز به رنگ زرشکی در امتداد دیوار قرار داشت. در سمت چپ، پیشخانی بود و در پشت آن،  فر مخصوصی که برای زغالی کردن خوراکی‌ها، دیده می‌شد. چند ردیف نیز دستگاه فلیپر در امتداد دیوار قرار داشت. باری، تمام یاد گاری‌های مربوط به دانشگاه ییل، به صورت درهم و برهم، برروی دیوارها نصب شده بود. کایل در آن مکان، چندین نوبت ساندویچ خورده بود؛ به ویژه در طول سال اولی که به دانشکده حقوق آمده بود. ماه‌ها پیش ...

دو میز آخر آن مکان، درانتها، به وسیله آن دو مأمور دولتی اشغال شده بود. با این حال، یک مأمور دیگر نیز که بارانی تیره‌ای برتن داشت، در کنار آخرین میز ایستاده بود و با گینیارد و پلنت که در انتظار آمدن کایل بودند. مشغول گفت‌وگو بود.

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
569.۹۴ مگابایت
مدت زمان
۲۰:۰۴:۴۲
نویسندهجان گریشام
مترجم فریده مهدوی دامغانی
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومفریبا فصیحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۷/۱۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۶۹.۹۴ مگابایت
۲۰:۰۴:۴۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

یک کتاب طولانی خسته کننده بدون هیجان و اشتیاق واقعا حوصله سر بر بود🙄🙄

5

داستان جالب و سرگرم کننده ای داشت

3.5
(2)
110,000
٪40
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دستیار حقوقی
دستیار حقوقی
جان گریشام

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دستیار حقوقی
٪40
دستیار حقوقی
جان گریشام
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.5
(2)
110,000
٪40
66,000
تومان