0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟

مهارِ افکار، عواطف و احساساتِ سمّی
درباره چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟

یکی از سؤالاتی که احتمالاً چندین بار برایتان پیش‌آمده است این است «چه کسی مغز مرا خاموش کرد». تابه‌حال برایتان پیش‌آمده که در شرایط استرس‌زا یا کلافگی قرار گرفته باشید و برای تصمیم‌گیری درباره‌ی موضوع خاصی حس کنید که ناتوان شده‌اید؟ در این شرایط حتی یک تصمیم ساده که به‌صورت روزمره می‌گرفتیم برایمان دشوار می‌شود و فکر می‌کنیم دیگر مغزمان کار نمی‌کند. یا اینکه در زمان مشغول بودن ذهنمان بر اثر استرس و نگرانی جسممان تحت شعاع قرار می‌گیرد و ممکن است حتی تا مرز بیماری هم برویم و اگر کسی در این شرایط از ما بپرسد که چرا مریض شده‌ای به‌راحتی می‌گوییم این روزها خیلی فکر درگیر بود و بدنم ضعیف شده! کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد قرار است به بررسی اتفاقات این‌چنینی بپردازد. اینکه چگونه می‌توانیم این افکار منفی را از خود دور کنیم تا جسمی سالم‌تر و مغزی روشن‌تر داشته باشیم. کتاب توسط خانم کارولین لیف نوشته شده و شامل ۲۱ فصل است که می‌تواند راهکارهای حرفه‌ای و کاربردی برای داشتن یک زندگی شاد‌تر را برای خواننده‌ی خود به ارمغان آورد.

درباره دکتر کارولاین لیف چه می‌دانیم؟

دکتر کارولاین لیف متولد ۱۹۶۳ در زیمبابوه است. ایشان دارای مدرک دکتری در رشته‌ی آسیب‌شناسی ارتباطات بوده همچنین متخصص روانشناسی شناختی و فراشناختی است. دکتر کارولاین لیف در طی سال‌ها فعالیت کلینیکی خود با هزاران استاد و دانشجو در آفریقای جنوبی و ایالات متحده در ارتباط بود. او نظریه‌ی خود را درباره‌ی «چگونه فکر می‌کنیم، حافظه ساخته می‌شود و یاد می‌گیریم» توسعه داد. او به صدها هزار دانش‌آموز و بزرگسال کمک کرد تا یاد بگیرند که چگونه از ذهن خود برای سم‌زدایی استفاده کنند و مغز خود را رشد دهند تا بتوانند در هر زمینه‌ای از زندگی خود از جمله مدرسه، دانشگاه و محل کار مغز خود را رشد دهند. کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد از پرفروش‌ترین کتاب‌های مدیریت رفتار است. این کتاب توسط شادی جهرانی به فارسی ترجمه شده است. ترجمه‌ی فارسی این کتاب بسیار روان انجام شده است که این موضوع باعث شده است که خوانش کتاب بسیار آسان و روان باشد.

چرا باید کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد را بخوانیم؟

هنگامی که افکار سمی وارد ذهن ما می‌شوند تأثیرات بدی بر جسم و روان ما می‌گذارند. از بیماری‌هایی که ممکن است به آن‌ها مبتلا شویم تا ازبین‌رفتن تمرکز و قدرت تصمیم‌گیری که در کار و زندگی ما اثر منفی وارد می‌کنند. در این شرایط همه‌ی ما به دنبال شیوه‌هایی برای رهایی از اوضاع بد داریم؛ ولی باید بدانیم که قبل از ورود افکار سمی به ذهنمان نیاز است که خودمان را به مهارت‌هایی برای جلوگیری از رخنه کردن این‌گونه افکار داشته باشیم. کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد پر است از نکته‌ها و شیوه‌های علمی برای جلوگیری از صدمه دیدن در هنگام مواجه با افکار سمی و همچنین بررسی تأثیرات بدی که این افکار می‌توانند برای ما داشته باشند. دکتر کارولاین لیف تجربه‌ی سال‌ها مطالعه و تحقیق خود را در این کتاب جمع‌آوری کرده است. نثر روان این کتاب باعث شده که مطالعه‌ی آن حتی به نوجوانان هم توصیه شود تا در ادامه‌ی زندگی خود بتوانند از مهارت‌های کسب شده توسط این کتاب استفاده نمایند.

بخشی از کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟

زندگی در جهان امروزی آهنگی پرشتاب دارد و از پیشامدها، عواطف و احساسات تنش‌زا لبریز است. اما ما می‌توانیم چگونگی تأثیر تنش بر وجودمان را کنترل کنیم. اگر چرخه‌ی افکار سمی را بشکنیم، می‌توانیم عادت جذب کردن تنش به‌سوی خود را هم کنار بگذاریم. تنش سه مرحله دارد: مرحله‌ی اول، تنشِ گذراست. برای مثال، این نوع تنش زمانی بروز می‌کند که می‌خواهیم سخنرانی کنیم: کف دست‌هایمان عرق می‌کند و ضربان قلبمان تند می‌شود.  مرحله‌ی دوم وقتی است که تنشِ گذرا، پس از بروز کوتاه‌مدت اولیه‌اش، آرام نگیرد و آسیب رساندن به بدن را شروع کند. مرحله‌ی سوم، تنش مزمن است. وقتی در حالت تنش مزمن هستید، چون دستگاه‌های بدنتان به طور مداوم در حالت هشیاری و آماده‌باش بالایی هستند، دچار تحلیل قوا می‌شوند. شناخت مراحل تنش، از لحاظ علمی دارای اهمیت است. زیرا به‌وضوح نشان می‌دهد چگونه فکری سمی، می‌تواند موجب بروز واکنش‌های افراطی در بسیاری از دستگاه‌های بدنمان شود.

پیشنهاد‌هایی برای دوستداران کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد

کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد در دسته‌بندی انگیزشی و موفقیت قرار می‌گیرد. کتاب‌های قرار گرفته در این دسته بندی به خوانندگان کمک می‌کند که بتوانند در برابر ناملایمت‌های زندگی راه‌حل‌های علمی داشته باشند. کتاب چه کسی مغز مرا خاموش کرد از جمله این کتاب‌هاست که پس از خواندن آن تجربیات گرانبهایی به ما اضافه خواهد شد. این کتاب می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی برای رسیدن به تعالی در مدیریت افکار و رهایی از ناملایمت‌ها باشد. از این رو در ادامه چند کتاب دیگر که بعد از خواندن «چه کسی مغز مرا خاموش کرد» می‌تواند مفید باشد را معرفی خواهیم کرد:

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۳ مگابایت
تعداد صفحات
196 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۳۲:۰۰
نویسندهکارولاین لیف
مترجمشادی جهرانی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Who Switched off my Brain?
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۳۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۳ مگابایت
۱۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(1)
50,000
٪40
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟
چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟
مهار افکار، عواطف و احساسات سمی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟
٪40
چه کسی مغز مرا خاموش کرد؟
مهارِ افکار، عواطف و احساساتِ سمّی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4
(1)
50,000
٪40
30,000
تومان