0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاب آوری
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاب آوری

چطور سختی ها و شکست های زندگی شخصی و کاری مان را پشت سر بگذاریم، و دوباره قد راست کنیم
درباره تاب آوری

یکی از مهم‌ترین خصلت‌هایی که هرکسی باید داشته باشد Resilience یا تاب آوری است. این موضوعی است که در حوزه‌های مختلف به آن پرداخته شده است و اهمیت زیادی دارد. در مقالات مجله هاوارد ریویو بیزینس هم به این موضوع اشاره شده است. ۶ عدد از مقاله‌های این انتشارات که تحت عنوان‌های زیر منتشر شده‌اند باهم تشکیل یک کتاب داده‌اند که عناوین آن‌ها به شرح زیر است.

  1. ماهیت تاب آوری و مکانیسم آن به قلم دیان توکو
  2. تاب آوری به زبان ساده اثر دنیل گلمن
  3. چطور میزان تاب آوری خود را ارزیابی، مدیریت و تقویت کنیم دیوید گوپانز
  4. در هر نقدی، درسی برای شماست اثر شیلاهین و داگلاس استون
  5. جنگیدن: چطور رهبران بزرگ بعد از مصیبت‌های کای به زندگی برمی‌گردند اثر جفری ای سانفیلد و اندرو جی وارد
  6. تاب آوری؛ یعنی تجدید قوا کردن نه تحمل کردن به قلم شاون آور و میشل گیلن

این مجموعه تحت عنوان کتاب تاب آوری، چطور سختی‌ها و شکست‌های زندگی شخصی و کاری‌مان را پشت سر بگذاریم و دوباره قد راست کنیم در مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد چاپ شده است. در این مقالات می‌توانید چیزهای زیادی درباره‌ی ماهیت این پدیده، کمکی که به شما می‌کند و ابعاد مختلف آن یاد خواهید گرفت، همچنین می‌توانید تاب آوری را مانند یک مهارت در خود تقویت کنید. این کتاب در ایران هم از سوی فرخ بافنده ترجمه شده و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی مدیریت، بازاریابی و فروش در فیدیبو در دسترس است و می‌توانید از خواندن آن در دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی موبایل، تبلت و دسکتاپ کامپیوتر لذت ببرید.

هاروارد بیزینس ریویو چیست؟

هاروارد بیزینس ریویو یک مجله‌ی مدیریت عمومی است که انتشارات هاروارد بیزینس آن را از سال ۱۹۲۲ چاپ می‌کند و در حقیقت یک قرن از چاپش گذشته است. این مجله در ماساچوست منتشر می‌شود و هرسال ۶ نسخه از آن بیرون می‌آید. انتشارات هاروارد سعی کرده است موضوعات کاربردی در این مجله بحث شوند تا اهالی کسب‌وکار به‌خوبی از آن استفاده کنند. کتاب‌های دیگری هم از این ناشر به فارسی برگردانده‌ شده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چند دلیل برای خواندن کتاب تاب آوری

  • یک کتاب عملی خوب بخوانید، هاروارد بیزینس ریویو یک ناشر معمولی نیست. این انتشارات مقالات مهمی که ارزش عملی دارند را جمع‌آوری می‌کند. کتاب‌هایی که این ناشر منتشر می‌کند اغلب ارزش علمی بالایی دارند و با خواندشان چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.
  • با مفهوم تاب‌آوری آشنا شوید. مفهوم تاب آوری و نه فقط تحمل کردن یک مفهوم مهم است. مفهومی از جنس منعطف بودن در برابر تغییرات و مشکلات که اجازه می‌دهد قوی‌تر شوید. در این کتاب با این مفهوم و ابعاد آن آشنا خواهید شد.
  • تاب آوری را در خود تقویت کنید. هاروارد بیزینس ریویو مقالاتی را جمع آوری کرده است که کاربردی هم هستند و اطلاعاتی در آن‌ها درج شده است که به شما کمک می‌کند بهتر پیش بروید و خودتان را بسازید

در بخشی از کتاب تاب آوری می‌خوانیم

فرانکل در کتابش «انسان در جستجوی معنا»، لحظه‌ای محوری در کمپ را توصیف می‌کند که جرقه معنادرمانی در ذهنش زده شد. آن روز در حال رفتن به سرکار، به این فکر می‌کرد که آیا باید آخرین سیگارش را برای گرفتن کاسه‌ای سوپ معامله کند یا نه؛ و نگران این بود که چطور با آن سرکارگر جدیدی کار کند که می‌دانست مخصوصاً فردی دگرآزار است. ناگهان، از درک این موضوع که زندگی‌اش چقدر بی‌معنا است، حال تهوع پیدا کرد! همان لحظه فهمید که برای زنده ماندن، باید هدفی پیدا کند  و چنین هم کرد: خودش را مجسم نمود که بعد از جنگ، مشغول سخنرانی درباره‌ی مشکلات روانی ساکنان اردوگاه‌های کار اجباری است، تا به دیگرانی که چنین تجربه‌ای نداشته‌اند کمک کند بفهمند چه بر او گذشته است. فرانکل با آنکه حتی مطمئن نبود جان سالم به در خواهد بود یا نه چند هدف عینی برای خودش خلق کرد. با انجام این کار، موفق شد فراتر از رنج‌های لحظه حال برود. همان‌طور که در کتابش می‌گوید: «هرگز نباید فراموش کنیم که همیشه می‌توانیم در زندگی معنا پیدا کنیم ـ حتی وقتی که با موقعیتی نومیدکننده روبه‌رو هستیم ... حتی وقتی با سرنوشتی روبه‌رو هستیم که نمی‌توان تغییرش داد.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب تاب‌آوری

کتاب تاب آوری یک کتاب کاربردی است که به شما کمک می‌کند موضوع تاب آوری را به‌خوبی ببینید، بشناسید و در کسب و کارتان از آن استفاده کنید. کتاب‌های دیگری هم هستند که در حوزه‌ی بازاریابی به شما کمک می‌کنند. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
806.۵۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
112 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۴:۰۰
نویسنده انتشارات هاروارد بیزنس ریویو
مترجمفرخ بافنده
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
29,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۰۶.۵۷ کیلوبایت
۱۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من نمونه رو مطالعه کردم و کتاب در خور توجهی دیدمش

4
(2)
28,000
٪40
16,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاب آوری
٪40
تاب آوری
چطور سختی ها و شکست های زندگی شخصی و کاری مان را پشت سر بگذاریم، و دوباره قد راست کنیم
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4
(2)
28,000
٪40
16,800
تومان