0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنبش آهستگی

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنبش آهستگی

به چالش کشیدن سرعت در دنیای امروز
نویسنده:
کارل انوره
درباره جنبش آهستگی

ما در دنیای سرعت زندگی می‌کنیم و جنبش آهستگی نیاز اساسی ماست. از زمان انقلاب صنعتی تا امروز آرامش از زندگی بشر بیرون رفته است و در همه جای دنیا مردم تلاش می‌کنند سریع‌تر و بیشتر کار کنند تا بیشتر مثمر ثمر واقع شوند. انسان امروز عادت کرده است برای خواسته‌هایش بدود و دائم در حال تکاپو باشد. کارل اونوره در کتاب جنبش آهستگی می‌گوید شاید گاهی لازم باشد ترمز را بکشیم و کمی آرام بگیریم.

کتاب In Praise of Slowness اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و سروصدای زیادی به پا کرد. در دنیای پرهیاهو و پراسترس ما نویسنده‌ای داد می‌زد کمی صبر کنید و افراد زیادی صدایش را شنیدند. آنچه او در این کتاب می‌گوید این است که در دنیای امروز ما همیشه خسته‌ایم. زندگی در آستانه‌ی خستگی بیش از حد به‌صورت دائمی باعث شده است همیشه سرعت زندگی خارج از کنترل ما باقی بماند. سؤالات جدی‌ای در این میان وجود دارد. علت این‌همه عجله چیست؟ چگونه می‌توان جلوی این بیماری دائماً پخش شونده را گرفت و آیا اصلاً دلیلی دارد که این‌همه سرعت به خرج دهیم؟ ما دائماً در حال پرداخت هزینه‌ی این سرعت هستیم و اونوره معتقد است انسان‌ها کم‌کم در حال کاهش سرعت خود هستند تا زندگی شادتر و سالم‌تری داشته باشند. او از این می‌گوید که مردم تعادل را در کاهش سرعت پیدا کرده‌اند. در ایجاد یک بستگی مناسب میان کار و زندگی. هرروزه تعداد بیشتری از افراد به این جنبش می‌پیوندند و در حقیقت آگاهی مردم درباره‌ی اینکه چگونه خود را سلامت نگه دارند بیشتر از گذشته شده است.

افراد زیادی در دنیا درباره‌ی کتاب اونوره اظهارنظر کرده‌اند. برای مثال در نقد لس‌آنجلس تایمز آمده است: ‌ «این کتاب حرف‌های قانع‌کننده‌ای در برابر سرعت بی‌معنایی که ما در زندگی پیش گرفته‌ایم داد و پیشنهادهای ملموسی برای پایدار کردن لحظه ارائه می‌کند.»

این کتاب به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است و مارال فرخی مترجم نسخه فارسی آن است، کتابسرای نیک این کتاب را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. نسخه الکترونیک این اثر در دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو در همین صفحه در دسترس است.

کارل اونوره کیست؟

Carl honore در رشته تاریخ در دانشگاه ادینبورگ درس‌خوانده است. او در اسکاتلند به دنیا آمد و در کانادا بزرگ شد. او از سال ۱۹۹۱ به روزنامه‌نگاری روی آورد و در طی این سال‌ها در نقاط مختلف دنیا نوشت. او در اکونومیست، آبزرور، نشنال پست، میامی هرالد و چندین مجله‌ی دیگر است و کتاب‌های پرفروشی هم نوشته است. علاوه بر جنبش آهستگی که یک کتاب پرفروش در سطح جهانی است او نویسنده کتاب تحت‌فشار: ‌ نجات فرزندانمان از فرهنگ والدگری بیش از حد هم هست.

سه دلیل برای خواندن کتاب جنبش آهستگی

  • در رابطه خود با زمان تجدیدنظر کنید: یکی از مهم‌ترین مشکلات انسان در دنیای امروز نوعی عجله و استرس است که به نظر اجتناب‌ناپذیر می‌رسد؛ اما اونوره معتقد است اگر بتوانید این عجله را کم کنید و ارتباط بهتری با زمان برقرار کنید اتفاقات بهتری خواهد افتاد
  • تعادل میان کار و زندگی را برقرار کنید: زیاد کارکردن و اجتناب از استراحت یکی از بدترین بیماری‌های دنیای امروز است. ولی واقعیت این است که اگر به‌جای فرسوده کردن خودتان، برای زندگی هم به‌اندازه وقت بگذارید اتفاقات بهتری رخ خواهد داد و در نهایت این موضوع به نفع شغلتان هم خواهد بود.
  • زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشید:  کال اونوره در کتاب جنبش آهستگی از افرادی می‌گوید که با کاهش سرعت زندگی به این قدرت دست پیدا کرده‌اند که سلامت جسمی و روانی بیشتری داشته باشند و بیشتر لبخند بزنند.

در بخشی از کتاب جنبش آهستگی می‌خوانیم

در یک صبح پرطراوت و شاداب بهاری، در اعماق حومه‌ی ویلت شایر، پیاده‌روی طبیعی‌ترین کار جهان به نظر می‌رسد. گاوها در مزارع سرسبز کم شیب به آرامی می‌چرند. مردم محلی سوار بر اسب یورتمه می‌روند. پرندگان، بر فراز جنگل‌ها انبوه، در هوا شیرجه می‌زنند. گویی شلوغ‌پلوغی زندگی شهری میلیون‌ها کیلومتر دورتر است. همان‌طور که در امتداد مسیر روستایی قدم می‌زنم، صدای به‌هم‌خوردن سنگ‌ریزه‌ها را زیر پایم می‌شنوم، می‌توانم احساس کنم، همان‌طور که باید، دنده عوض می‌کنم؛ اینجا هستم تا یاد بگیرم چگونه ذهنم را آرام کنم.

در جنگ با فرقه‌ی سرعت، خط مقدم در سرماست. تا زمانی که نگرشمان تغییر نکند، شتاب به شکل تنظیمات پیش‌فرض ما باقی می‌ماند. اما  تغییر فکر و نگرش تازه آغاز کار است. اگر واقعاً می‌خواهیم جنبش آهسته ریشه بدواند، باید عمیق‌تر شویم؛ باید شیوه‌ی تفکرمان را تغییر دهیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب جنبش آهستگی

جنبش آهستگی یک کتاب ارزشمند است که درباره‌ی چگونگی زندگی در دنیای امروز حرف می‌زند. در صورتی که از این کتاب لذت برده اید و فکر می‌کنید به شما کمک کرده است کتاب‌های زیر را هم بخوانید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۶ مگابایت
تعداد صفحات
268 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۵۶:۰۰
نویسندهکارل انوره
مترجممارال فرخی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
In praise of slowness
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۶ مگابایت
۲۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

هزار بار هم بخونی کمه. نکته مهمی در مورد فقط زمان و بیماری عجله گفته

5
(3)
51,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنبش آهستگی
جنبش آهستگی
(به چالش کشیدن سرعت در دنیای امروز)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنبش آهستگی
جنبش آهستگی
به چالش کشیدن سرعت در دنیای امروز
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(3)
51,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر