0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روان شناسی رشد
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب روان شناسی رشد

نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)
درباره روان شناسی رشد

روانشناسی رشد یکی از شاخه‌های بسیار مهم در حوزه روانشناسی است. این رشته تمامی جنبه‌های سلامت و بیماری را در گستره زندگی مدنظر قرار می‌دهد و درعین‌حال، بر ارتقا و حفظ سلامت، به‌ویژه با تأکید بر ایجاد رفتارهای سلامت در افراد، متمرکز است. کتاب روان‌شناسی رشد (نوجوانی، بزرگسالی) نظریه‌های رشد، رشد جسمانی و فیزیولوژیکی، اختلال‌های روانی و رفتاری در بین نوجوانان تا پایان زندگی را بررسی می‌کند.

هر فردی برای آشنایی روند رشد و سلامت فکری خود به آشنایی با بخش‌هایی مختلفی از روان‌شناسی احتیاج دارد. رشد اجتماعی، روانی و شناختی بخش‌های مهمی است که در شاخه روان‌شناسی رشد قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر نیز دانشجویان بسیار زیادی در رشته‌های مختلف روان‌شناسی، علاقه‌ی فراوانی به روان‌شناسی رشد نشان داده‌اند. این علاقه همچنین در بین دست‌اندرکاران آموزشی و حتی عامه‌ی مردم بیشتر شده است.

مطالب کتاب حاضر که در پنج بخش عرضه شده است به‌نوعی سعی در جبران کمبود منابع در حوزه روان‌شناسی رشد داشته است. در بخش اول کتاب به تاریخچه و نحوه‌ی شکل‌گیری رشد جسمانی، شناختی و اجتماعی در دوران نوجوانی پرداخته شده است، همچنین نظریه‌ها و مفاهیم متعددی دراین‌خصوص مطرح می‌شود. در بخش دوم معنای موضوع رشد شخصیت در دوره جوانی علاوه بر مباحث دیگر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بخش سوم به بررسی تعاریف، رشد جسمانی و فیزیولوژیکی، شناختی و اجتماعی تأثیر آن در دوره میان‌سالی بررسی می‌شود. تغییرات فیزیولوژیکی مانند فشارخون و تولید کورتیزول، نحوه‌ی اندازه‌گیری استرس در محیط‌های آزمایشگاهی و طبیعی و مقایسه‌ی سنجه‌های فیزیولوژیکی و خودسنجی می‌پردازد. در دو بخش پایانی این کتاب که به موضوعات و مفاهیم در پیری اختصاص‌یافته است، علاوه بر مرور فرایند پیری، مباحثی تحت عناوین مرگ و داغ‌دیدگی ارائه شده است.

درباره نویسندگان و نوع نگارش کتاب

حسن احدی و فرهاد جمهری کتاب روان‌شناسی رشد نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری) مبتنی بر نظریات این حوزه به نگارش درآورده‌اند. نوع نگارش این کتاب به‌گونه‌ای است که دیدگاه‌های متعددی از نظریه‌پردازان در حوزه روان‌شناسی را بیان کرده تا تصویر جامع و دقیقی از موضوعات به خواننده ارائه کند.

پیچیدگی و تنوع مطالب در حوزه‌ی رشد به‌قدری است که برای جلوگیری از سردرگمی و یک‌سونگری لازم است در نظریه‌های متفاوتی برای فهم یک موضوع عمیق شویم. کتاب روان‌شناسی رشد به زبان ساده و روان نوشته شده است و نویسنده کوشیده تا قبل از ارائه بخش‌های اصلی مقدمه‌ای از مفاهیم و اصطلاحات مربوط به نظریه‌ها به زبان ساده توضیح دهد. کتاب روان‌شناسی رشد اولین‌بار در سال 1391 از سوی انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است. نسخه الکترونیک روان‌شناسی رشد در دسته کتاب ‌خودشناسی و خودسازی در همین صفحه قابل خریداری است.

چرا باید کتاب روان‌شناسی رشد (نوجوانی، بزرگسالی) را بخوانیم؟

این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا با نظریات متعدد روان‌شناسی، جنبه‌های نظری روانشناسی در دوره‌های بسیار مهم مانند نوجوانی، تأثیر محیط از نظر جسمی و ذهنی، عوامل زیستی، عوامل اجتماعی و ... که به‌طورکلی در رشد تأثیرگذار هستند آشنا شوند. همچنین والدین این فرصت را می‌یابند که با آگاهی بیشتر نحوه تکامل ذهن و روان انسان را باتوجه‌به مفاهیم رشد بهتر بشناسند. در مواقع متعددی والدین با شرکت در سمینارها یا دوره‌های مختلف برای آشنایی با این بخش اقدام کردند؛ زیرا تأثیر آگاهی بر زندگی و آینده فرزندان یا خودشان به‌روشنی قابل‌درک است. نکته‌ای که در این کتاب گامی روبه‌جلو دراین‌خصوص بوده ارائه محتوای روان‌شناسی رشد از دیدگاه روان‌شناسان متعدد است. در واقع نویسندگان این کتاب به موضوع منابع مختلف در شناخت بهتر موضوعات پی بردند.

در بخشی از کتاب روانشناسی رشد می‌خوانیم

آنچه که درباره‌ی ساختار خانواده مطرح شد، مربوط به روابط کلی والدین با فرزندان است. اما ماهیت روابط خانوادگی در دوران نوجوانی کیفیت خاصی پیدا می‌کند. در دنیای معاصر، وقتی از نوجوان و خانواده‌ی او صحبت می‌شود، تصویر به‌خصوصی در ذهن تداعی می‌شود. مثلاً این که نوجوان بیشترین اوقات خود را با دوستان سپری می‌کند، در مقابل خواسته‌های والدین مقاومت می‌ورزد و هر نوع مداخله‌ی والدین در امور زندگی خویش را تهدیدی برای استقلال خود می‌بیند. به همین دلیل بسیاری از والدینی که فرزندان نوجوان دارند، برای آینده‌ی آنان شدیداً نگران‌اند. آن‌ها احساس می‌کنند که با فرزندان نوجوان خود شکافی عمیق دارند و رابطه‌ی مطلوب گذشته‌ی آن‌ها خدشه‌دار شده است. مفهوم «شکاف نسل» برای مدتی توجه بسیاری از متخصصان رشد را به خود جلب کرد. شکاف نسل یعنی اختلاف عمیق میان ارزش‌ها و نگرش‌های دو نسل مختلف. هنوز عده‌ای معتقدند که بخش عمده‌ای از تعارض میان والدین و نوجوان ناشی از همین پدیده است.

بدیهی است که نوجوان و والدین میانسال، ارزش‌های مشابهی ندارند و تفاوت میان دو نظامِ ارزشی تا حدود زیادی به سن آن‌ها مربوط می‌شود. طبیعی است که یک نوجوان بیشتر به آینده‌ی خود فکر کند، درحالی‌که والدین میان‌سال درگیر حل‌و‌فصل مشکلات جاری و ملموس‌تر زندگی هستند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب روانشناشی رشد

کتاب روان‌شناسی رشد نوجوانی، بزرگسالی تلنگری برای افرادی است که می‌خواهند با مفاهیم روانشناسی در حساس‌ترین دوره‌های زندگی آشنا شوند. در این کتاب شما با انواع شاخه‌های رشد در روان‌شناسی آشنا خواهید شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۰۴ مگابایت
تعداد صفحات
256 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۲:۰۰
نویسندهفرهاد جمهری
نویسنده دومحسن احدی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۰۴ مگابایت
۲۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
53,000
٪40
31,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
روان شناسی رشد
روان شناسی رشد
نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روان شناسی رشد
٪40
روان شناسی رشد
نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی و پیری)
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
53,000
٪40
31,800
تومان