0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پسران فریدون جلد 5

معرفی، خرید و دانلود کتاب پسران فریدون جلد 5

مجموعه داستان های شاهنامه (
نویسنده:
محسن دامادی
درباره پسران فریدون جلد 5

پسران فریدون وارث سرزمین پادشاهی بودند. پسران بزرگ‌تر به حق خود قانع نشدند و به سهم برادر کوچکشان حسادت ورزیدند ... این‌گونه داستان پسران فریدون آغاز شد ...

کتاب پسران فریدون جلد پنجم از مجموعه داستان‌های شاهنامه و نوشته محسن دامادی است. زمانی که ضحاک سرنگون می‌شود و پاکی بر زشتی پیروز می‌شود مردم جشن مهرگان را برپا می‌کنند. پس از آن، روایت فراموش‌نشدنی پسران فریدون شروع می‌شود. فریدون توانایی و دانش پسرانش را مورد آزمون قرار می‌دهد و از ستاره‌شناسان و روحانیان زمان کمک می‌گیرد تا آینده هر یک از پسرانش را پیشگویی کنند. سپس قلمرو پادشاهی را بین پسران خودش تقسیم می‌کند. اما پسران بزرگ‌تر به سهم برادر کوچک‌تر حسادت می‌کنند و تصمیم به قتل او می‌گیرند. آنچه فریدون در این موقعیت حساس انجام می‌دهد و چالش‌های پیش رو با پسرانش در این کتاب روایت می‌شود.

معرفی محسن دامادی

محسن دامادی، نویسنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس متولد 1338 در شهر کرمان است. دامادی که به دلیل فعالیت های سینمایی خود مشهور است کار حرفه‌ای خود را با نگارش فیلمنامه فیلم «آپارتمان شماره 13» به کارگردانی یدالله صمدی آغاز کرد. فیلمنامه فیلمه‌های «همه چی عادیه»، «قبرستان غیرانتفاعی» و «خانواده ارنست» توسط دامادی نوشته و سپس کارگردانی شده‌اند. همچنین او مجموعه‌ای از داستان‌های شاهنامه را زبان امروزی بازگردانده است. کتاب هایی مانند قیام کاوه سرنگونی ضحاک، بامداد افراسیاب و هفت خان رستم از جمله کتاب‌هایی هستند که توسط او به نگارش درآمده‌اند. «شیخ بهایی»، «چگونه داستان را به فیلم نامه تبدیل کنیم» و «برگزیده تاریخ اجتماعی ایران» نیز جز آثار این نویسنده هستند.

چرا باید کتاب پسران فریدون را بخوانیم؟

داستان پسران فریدون یکی از عبرت‌آموزترین داستان‌های شاهنامه فردوسی است. همچنین اگر از  علاقه‌مندان به ادبیات حماسی و کهن فارسی و شاهنامه فردوسی هستید پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب پسران فریدون را از دست ندهید. بدون شک شاهنامه فردوسی بهترین بازگوکننده فرهنگ، تاریخ، اسطوره‌ها، افسانه‌ها و داستان‌های ایرانی است.

کتاب داستان فریدون با روایتی ساده و زبان امروزی نوشته شده و در برخی قسمت‌ها ابیاتی از شاهنامه آورده شده است. به همین دلیل فهم و همراهی با داستان دشوار نیست. این کتاب توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده و در دسته‌بندی کتاب و رمان ایرانی در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب پسران فریدون می‌خوانیم

به نظر فردوسی: مردم هر سرزمین باید پاسدار آیین، فرهنگ و سنت‌های نیکوی خود باشند. او می‌گوید: دین (راه) فريدون، تنها نکوداشت جشن مهرگان نبود، او به مردم آموخت زندگی را با رنج و آز (حرص، طمع) دنیادوستی و خودخواهی و ... تباه نکنند. شاد باشند، از برکت خدا (گندم) بخورند و جشن مهرگان را بر پای بدارند. فریدون به مردم یاد داد بر خود و دیگران سخت نگیرند، به‌اندازه­ی توان کار کنند و به اندوه و ناامیدی مجال بروز ندهند.

پرستیدن مهرگان دین اوست

تن آسانی و خوردن آیین اوست

کنون یادگارست آزو ماه مهر

بکوش و به رنج ایچ منمای چهر
سرزمین پادشاهي فريدون بزرگ و گسترده بود؛ گرچه او کسی جز یزدان را پادشاه واقعی جهان نمی‌دانست. همین‌جا فردوسی به زبان پند می‌گوید: اگر جهان با همه­ی شاد خواری و شادکامی برای فریدون نماند، برای هیچ‌کس نخواهد ماند؛ باید هوشیار بود، زیاده‌خواهی و اندوه (حسرت) بیهوده نداشت، خوشی‌ها و شادمانی‌های دنیا خوب است، اما پایدار نیست.

جهان چون برو بر نماند ای پسر

تو نیز از مپرست و اندوه مخور

نماند چنین دان جهان بر کسی

درو شادکامی نیابد بسی

فریدون، این پادشاه نیکوسرشت ایرانی، به داد (عدالت) و دهش (بخشش) نام‌آور بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پسران فریدون

شاهنامه برای ما ایرانیان کتابی ارزشمند و بی‌نظیر است که تمامی داستان‌های آن سرشار از مضامین انسانی و درس‌های آموزنده برای ماست. کسی که شاهنامه می­خواند به بهترین نحو ممکن با ارزش‌های انسانی و همچنین تاریخ و فرهنگ ایران آشنا خواهد شد. اگر از خواندن داستان‌های شاهنامه لذت می‌برید کتاب‌های زیر را نیز از دست ندهید:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
912.۸۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهمحسن دامادی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۱۲.۸۷ کیلوبایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار عالی،لذت بخش،با توضیحات کامل🙏🌺

5
(1)
31,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مجموعه داستان های شاهنامه جلد 5
مجموعه داستان های شاهنامه جلد 5
پسران فریدون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پسران فریدون جلد 5
پسران فریدون جلد 5
مجموعه داستان های شاهنامه (
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
31,500
تومان