0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت هوش کلامی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت هوش کلامی

نویسنده:
تونی بوزان
درباره قدرت هوش کلامی

قدرت هوش کلامی عنوان یکی از کتاب‌های تونی بوزان، نویسنده‌ی انگلیسی کتاب‌های روانشناسی و حوزه‌ی مغز است. هوش کلامی یکی از خصوصیات منحصربه‌فرد انسان است. به جز انسان‌ها هیچ موجود دیگری روی کره‌ی زمین این توانایی را ندارد و این امکان یکی از امکاناتی است که انسان را به موجودی تأثیرگذار روی کره‌ی زمین تبدیل کرده است. این کتاب از قدرت این نوع هوش سخن می‌گوید.

کتاب قدرت هوش کلامی با عنوان اصلی «Power of verbal Intelligence» اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. تا چند دهه‌ی پیش همه به حرف‌زدن مانند یک توانایی بدیهی و معمولی نگاه می‌کردند؛ اما کم‌کم دانشمندان متوجه شدند قدرت کلمات بیشتر از این حرف‌هاست و می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. همین موضوع باعث به‌وجودآمدن مفهومی به نام هوش کلامی شد. شما چقدر می‌توانید کلمات را دست ادا کنید، چقدر خوب آن‌ها را بخوانید یا کنار هم بچینید و یک مفهوم تازه به وجود آورید. چقدر موفق هستید که دیگران را تحت‌تأثیر قرار دهید و چیزی از جمله خودتان را پرزنت کنید. پاسخ تمام این سؤال‌ها میزان هوش کلامی یک فرد را نشان می‌دهد که این روزها آن را به‌عنوان یکی از معیارهای موفقیت می‌شناسیم. کسی که در برقراری ارتباط ناتوان باشد فرصت‌های زیادی را از دست خواهد داد. تونی بوزان در کتاب قدرت هوش کلامی از ده تکنیک مختلف حرف زده است که می‌توانند به فرد کمک کنند هوش کلامی خود را بهبود ببخشند. این تکنیک‌ها از بازی با کلمات و استفاده از پیشوندها و پسوندها تا زبان بدن را در برمی‌گیرند.

تونی بوزان کیست؟

آنتونی بوران نویسنده و مشاور آموزشی انگلیسی بود که بین سال‌های ۱۹۴۲ تا ۲۰۱۹ زندگی می‌کرد. او در آنفیلد به دنیا آمد. او در دانشگاه بریتیش کلمبیا مقطع لیسانس خود را گذراند و سپس به دانشگاه سیمون فریزر رفت. او به‌عنوان یکی از اعضای انجمن دانشجویی بسیار فعال بود و بعدها سردبیر مجله بین‌المللی منسا شد. او یکی از کسانی است که در حوزه نقشه‌برداری ذهن فعالیت می‌کند و  سازمان imindmap را راه‌اندازی کرده است. او از دهه‌ی هفتاد میلادی به نوشتن کتاب روی آورد و دانسته‌هایش را منتشر کرد. کتاب‌هایی مانند از حافظه خود استفاده کن، قدرت هوش خلاق و کتاب برنامه ریزی با نقشه ذهن تعدادی از مشهورترین کتاب‌های او هستند و تا سال ۲۰۰۳ بیش از سه میلیون نسخه از کتاب‌های این نویسنده در سراسر جهان فروخته شده بود.

چرا باید کتاب قدرت هوش کلامی را خواند؟

قدرت هوش کلامی یک راهنماست. کتابی خواندنی و جالب که می‌تواند به هرکسی کمک کند بهتر از این توانایی بهره بگیرد و به کمک خوب و درست حرف‌زدن به اهدافش دست پیدا کند. بسیاری از افراد این قدرت را دست‌کم گرفته‌اند و همین باعث شده است از بسیاری از فرصت‌های زندگی بازبمانند. فرقی نمی‌کند شما یک نوجوان ۱۵ساله هستید، یک مادر که می‌خواهد بچه‌هایش را به بهترین شکل تربیت کند یا یک مدیر حرفه‌ای که می‌خواهد با کلمات همکارانش را تحت‌تأثیر قرار دهد، این کتاب برای هرکسی کاربردی خواهد بود. قدرت هوش کلامی را مهین خالصی به فارسی برگردانده است و کتابسرای نیک آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی کتاب انگیزشی و موفقیت در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب قدرت هوش کلامی می‌خوانیم

همان‌طور که قبلاً گفته شد، در آغاز قرن بیستم، روان‌شناسان دریافتند که ارتباطی بین مقدار و قدرت واژگان هرکس و موفقیت او در زندگی وجود دارد. طبیعتاً این امر، تمایل به اندازه‌گیری قدرت ذهنی افراد را به وجود آورد و تست‌های اولیه‌ی سنجش هوش ابداً شدند.

این تست‌ها قدرت واژگان افراد، توانایی آن‌ها برای درک ارتباط میان کلمات و اعداد و توانایی‎‌های منطقی را اندازه می‌گرفتند و برای گروه‌های سنی مختلف، میانگینی در نظر گرفته شده بود. اگر امتیاز فرد باتوجه‌به سن او میانگین بود، نمره‌ی ۱۰۰ را کسب می‌کرد و گر امتیاز وی قدری کم‌تر از میانگین بود. نمره‎ی ۹۰ تا ۱۰۰ و اگر به بالاتر از میانگین می‌رسید، ۱۰۰ تا ۱۱۰ را می‌گرفت. کسی که نمره‌اش بین ۱۲۰ و ۱۳۰ می‌شد، بسیار باهوش تلقی می‌شد و دارای نمره‌ی ۱۴۰ و بالتر مقامم نابغه را کسب می‌کرد.

این تست‌ها به حق به‌عنوان تست‌های بهره هوشی شناخته شدند؛ اما دو اشکال داشتند. اول تصور می‌شد که نمره‌ی بهره هوشی نمی‌تواند و نباید تغییر کند. در حال حاضر می‌دانیم که این قضیه کاملاً خلاف واقعیت است؛ زیرا هرکس می‌تواند به طرز محسوسی تغییر کند و نمره‌ی بهره هوشی خود را بالا ببرد.

پیشنهادهایی برای دوست داران قدرت هوش کلامی

کتاب قدرت هوش کلامی یک کتاب انگیزشی کاربردی است. در طی سال‌های گذشته کتاب‌های زیادی در این حوزه به بازار آمده‌اند که هرکدام می‌توانند در حوزه‌ای فرد را یاری کنند. کتاب حافظه نامحدود اثر کوین هرسلی یکی از همین کتاب‌هاست که می‌تواند در به کارگیری از ذهن به فرد کمک کند. کتاب‌های زیر هم کتاب‌های خوبی برای مطالعه هستند:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۴ مگابایت
تعداد صفحات
228 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۶:۰۰
نویسندهتونی بوزان
مترجممهین خالصی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Power of Verbal Intelligence
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۴ مگابایت
۲۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

زیاد جالب نیست و تکرار مکررات خیلی داره

3.5
(4)
51,000
٪40
30,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
قدرت هوش کلامی
قدرت هوش کلامی
تونی بوزان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت هوش کلامی
٪40
قدرت هوش کلامی
تونی بوزان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.5
(4)
51,000
٪40
30,600
تومان