0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نشانه شناسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب نشانه شناسی

نویسنده:
اومبرتو اکو
درباره نشانه شناسی

یکی از علوم بسیار جالبی که در دنیا موردتوجه است. علم نشانه شناسی است. در دنیای قدیم از نشانه‌ها بسیار بیشتر از امروز استفاده می‌شد و برای شناخت آنچه درگذشته رخ‌داده است و بسیاری از رازهای این جهان راهی جز شناخت نشانه‌ها وجود ندارد. در دنیای مدرن هنوز هم نشانه‌ها نقش‌هایشان را به شکل دیگری بازی می‌کنند. امبرتو اکو در کتاب نشانه شناسی از این علامات جالب و نقششان صحبت کرده است.

کتاب the theory of semiotics اولین‌بار در سال ۱۹۹۲ منتشر شده است. این کتاب را امبرتو اکو نوشته است و در آن درباره‌ی این علم سخنان زیادی گفته است. این کتاب تاکنون چندین بار ویرایش شده است و هر بار متن آن بهتر شده است. مطالب مانند شمایل گرایی، گونه‌شناسی شیوه‌های تولید نشانه و سبک‌های مختلف در این کتاب بحث شده‌اند و پس از خواندن آن می‌توانید به چیزهای زیادی درباره‌ی این دانش پی ببرید. او در این کتاب از آموزه‌ها و این که نشانه‌ها چگونه باعث ارتباطات شده‌اند صحبت کرده است و توانسته است تصویری کامل از علم نشانه شناسی به دست بدهد.

امبرتو اکو کیست؟

Umberto Eco یک نویسنده‌ی مشهور ایتالیایی است که بین سال‌های ۱۹۳۲ تا ۲۰۱۶ زندگی می‌کرد. او فیلسوف، نشانه‌شناس، رمان‌نویس، مفسر سیاسی و اجتماعی و منتقد فرهنگی هم بود. او در شمال ایتالیا به دنیا آمد و در دوران حکومت موسلینی می‌زیست. اکو در ده‌سالگی جایزه‌ای برای نوشتن مطلبی درباره‌ی دیکتاتور ایتالیایی هم دریافت کرد. او در دانشگاه الهیات قرون‌وسطی و فلسفه و زیبایی‌شناسی خواند و تمام عمر خود را به تحقیق درباره‌ی این امور پرداخت. او بیشتر به‌خاطر رمان معروفش یعنی «نام گل سرخ» شناخته می‌شود که معمایی تاریخی بود و به نشانه‌شناسی کتاب مقدس می‌پرداخت. این نویسنده در طول حیات خود کتاب‌ها و مقالات زیادی نوشت و فرد بسیار تأثیرگذاری بود.

چرا باید کتاب نشانه شناسی را خواند؟

نشانه‌ها اهمیت بسیار زیادی است. این چیزی نیست که بتوانیم به این راحتی از آن بگذریم. انسان‌ها پیش از اختراع خط و الفبا، تنها با نشانه‌ها باهم ارتباط برقرار می‌کردند و بعدها این نشانه‌ها به رموزی تبدیل شدند که چیزهای زیادی را در دنیا تغییر دادند. کسی که نشانه‌ها را می‌شناسد به جهان با نگاه متفاوتی نگاه می‌کند و بهتر از هرکس دیگری می‌تواند چیزهایی را ببیند که دیگران نمی‌توانند ببینند. نشانه شناسی یک زبان خاص برای درک جهان به‌حساب می‌آید. کتاب نشانه شناسی یک گزینه‌ی خوب برای تمام افرادی است که به متون رازآلود و نشانه‌ها علاقه دارند و می‌خواهند کنجکاوی بیشتری درباره‌ی دنیا به خرج بدهند. کتاب نشانه شناسی را پیروز ایزدی به فارسی برگردانده است و نشر ثالث آن را منتشر کرده است. این کتاب در دسته‌بندی علوم اجتماعی در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب نشانه شناسی می‌خوانیم

در اینجا می‌توان از واردشدن در قلمرو تاریخ اجتناب کرد: بر اساس کل آن چیزی که گفته شد، نظریه ویکو در مورد زبان و ابداع شاعرانه «کنایه‌های اولیه» به‌عنوان منشأ زبان‌های قراردادی به‌خاطر ما می‌آید. بی‌شک می‌توان چنین نتیجه گرفت که پدیدارشناسی فرایندهای ابداع، همان که باید تأملاتی را بر روی منشأ قراردادهای زنانی برانگیزد، باید بخش بزرگی از فرضیه‌های ویکو را نیز تأیید کند.

اما پذیرش بی‌قیدوشرط این پیش‌انگاری‌ها، دارای پیامدهایی نظری است که زبان‌شناسی کروچه آن‌ها را ناپسند می‌شمرد. پیش انگاری خلاقیت اولیه به تأیید خلاقیت کامل تبدیل می‌شود که در ذات هر کنش زبانی قرار دارد، در این صورت، نشانه‌شناسی به‌عنوان علوم اجتماعی نشانه‌ها علت وجودی خود را از دست می‌دهد و هیچ تبیین  رضایت‌بخش دیگری نیز جایگزین آن نمی‌شود. در واقع، از ویکو تا کروچه، فرضیه در زمانی به طور قطعی به ماوراءالطبیعه هم زمانی تبدیل می‌شود.

همه آنچه که تاکنون گفته شده، برعکس ما را به این گمان سوق می‌دهد که هرگز موارد ناب ابداع رادیکال وجود ندارد و احتمالاً ابداع ناب معتدل نیز وجود ندارد، باتوجه‌به این که برای ظهور قرارداد لازم است ابداع آنچه که هنوز گفته نشده مورد حمایت آنچه که قبلاً گفته شده قرار گیرد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب نشانه شناسی     

نشانه شناسی از آن دسته علوم جالبی است که رازهای زیادی را از جهان می‌گشاید. تحقیقات زیادی در این حوزه انجام شده‌اند و داستان‌های متنوعی هم با الهام از این دانش نوشته‌ شده‌اند. اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مندید و قصد خواندن کتاب جدی در این حوزه را دارید کتاب نشانه شناسی و زبان شناسی اثر پاوب کابلی یکی از گزینه‌های خوبی است که می‌توانید به سراغش بروید و مبانی نشانه شناسی اثر رولان بارت هم مناسب است. اگر هم می‌خواهید داستانی از نشانه‌ها بخوانید و از آن لذت ببرید بهترین گزینه برای شما داستان نشان گمشده اثر دن براون خواهد بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
126 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۲:۰۰
نویسندهاومبرتو اکو
مترجمپیروز ایزدی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭La production des signes‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۰
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۹ مگابایت
۱۲۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(1)
63,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نشانه شناسی
نشانه شناسی
اومبرتو اکو
نشر ثالث
4
(1)
63,000
تومان