0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
‫درباره خوب بودن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ‫درباره خوب بودن

نویسنده:
آلن دوباتن
درباره ‫درباره خوب بودن

آلن دوباتن نویسنده مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی، کتاب درباره خوب بودن را به زبانی ساده نوشته و نکات بسیار ارزشمندی را درباره خوب بودن در زندگی یادآوری می‌کند. این کتاب برخلاف کتاب‌هایی که می‌خواهند شما را پولدار یا موفق کنند، می‌خواهد شما را به یک انسان خوب در جامعه تبدیل کند و در این راه، از معنای خوب بودن نیز پرده برمی‌دارد. خوب بودن خیلی کلی است و دوباتن در این کتاب آن را تشریح کره است.

کتاب درباره خوب بودن (On being nice) درباره یکی از مهم‌ترین نشانه‌های انسانیت یعنی خوب بودن حرف می‌زند که شاید کم‌تر به آن پرداخته شده باشد. هرچند پیام‌های امروزی حول محور تبدیل شدن به یک انسان موفق و قدرتمند می‌چرخند، اما نباید فراموش کنیم که انسان خوب بودن اهمیت زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انسان است. این کتاب به شما مفاهیمی مثل زودرنج نبودن، صبور بودن، آمادگی بیشتر برای شنیدن، صمیمی‌تر بودن و گوشت تلخ نبودن را یاد می‌دهد؛ گویی معلمی مهربان در کنارتان نشسته و درس‌های مهمی از زندگی را با بیانی شیرین و ساده توضیح می‌دهد.

نباید فراموش کرد که خوب بودن و پایبندی به اخلاق نشانه ضعف نیست؛ بلکه نشانه قدرت شما است. شما با پایبندی به اخلاق و خوش‌اخلاق بودن می‌توانید به فردی اثرگذار در جامعه تبدیل شوید و به این صورت از رذیلت‌ها دوری کنید. این کتاب چک‌لیستی از فضایل اخلاقی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با تمرین، آن‌ها را در خودتان تقویت کنید. نمی‌توان منکر این واقعیت شد که تمام فضایل اخلاقی در یک نفر قابل تجمیع نیست و هرکسی نقاط ضعفی نیز دارد. اما باز هم می‌توان به سمت تقویت بیشتر این فضایل قدم برداشت و خوب بودن را یاد گرفت.

درباره آلن دوباتن، نویسنده کتاب

آلن دوباتن یکی از بهترین نویسندگان معاصر است که درباره فلسفه روزمره می‌نویسد و سعی دارد تا به مسائل مختلف زندگی، نگاهی متفاوت داشته باشد. این نویسنده سوئیسی در حوزه جستارنویسی کتاب‌هایی دارد که جزو پرفروش‌ترین آثار قرار دارند. یکی از معروف‌ترین آثار آلن دوباتن کتاب «جستارهایی در باب عشق» است که باعث شناخته‌شدن هرچه بیشتر این نوینسده در سطح جهان شد. دوباتن مجموعه مدرسه زندگی را راه‌اندازی کرده که چند شعبه در شهرهای مختلف دارد. مدرسه زندگی در زمینه آموزش مسائل مهمی مثل یافتن شغل، برقراری رابطه، روابط سالم، دغدغه‌های شخصی و... فعالیت دارد و کتاب‌های بسیار مفیدی از این مجموعه منتشر شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به «شغل مورد علاقه»، «درباره خوب بودن»، «آرامش»، «تمرین برای زوج‌ها» و «خودشناسی» اشاره کرد.

این کتاب چگونه به شما کمک می‌کند؟

اگر به مطالعه کتاب‌های خودشناسی و خودسازی علاقه دارید، از خواندن این اثر نیز لذت خواهید برد. مطالعه این کتاب را به افراد علاقه‌مند به توسعه فردی نیز توصیه می‌کنیم. با مطالعه این اثر می‌توانید فضایل اخلاقی را درون خودتان تقویت کنید، تاب‌آوری را تمرین کنید و زندگی بهتری داشته باشید. در گرو تلاش برای خوب بودن می‌توانید احساس بهتری را تجربه کنید و با هم‌نوعان خود، ارتباط بهتری داشته باشید. تقویت خوب بودن به نوعی تقویت هوش هیجانی است که در زندگی امروزه اهمیت زیادی دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

یک روح بخشنده کارهای دیگری نیز برایمان انجام می‌دهد. افراد بخشنده به ما توضیح می‌دهند که چرا این‌گونه رفتار می‌کنیم: آن‌ها درک کافی درباره‌ی گذشته‌مان دارند تا بتوانند تصویری داشته باشند از این‌که بی‌قراری یا بلندپروازی‌مان، بی‌پروایی یا بی‌دست و پایی‌مان از کجا می‌آید. آن‌ها به ذهن می‌سپارند که بین ما و والدین‌مان چه رخ داده است و با تغییر کشور محل زندگی‌مان چه بلایی بر سرمان آمده است. آن‌ها از آدمی که در موقعیت «التماس» قرار دارد یک تصویر خلق می‌کنند. این تصویر چنان بلندنظرانه و پیچیده است که از چیزهایی نظیر «احمق» یا «دست وپاچلفتی»، «شکست خورده» یا «بازنده» فراتر می‌رود که ممکن بود در غیر این صورت، به‌خاطرشان به سادگی نادیده گرفته شویم. افراد حقیقتأ بخشنده با بلندنظری‌شان حسی را منتقل می‌کنند که گویی آن‌ها نیز نیازمند بخشش هستند. نه اکنون و نه در این حوزه، بلکه در حوزه‌های دیگر. آن‌ها می‌دانند که حق به جانب بودن صرفا نتیجه‌ی حافظه‌ای پر اشکال است. حق به جانب بودن یعنی اینکه در عین خوب و محق بودن نتوانی به ذهن بسپاری که زمانی عمیقا و بی‌تردید، خطاکار بوده‌ای. بخشندگی به ما یادآوری می‌کند که هنوز در میان رذیلت‌های دیگران چه فضيلت‌هایی ممکن است وجود داشته باشد.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید و دوست دارید آثار بیشتری را در زمینه توسعه فردی و خودیاری مطالعه کنید، کتاب‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
767.۶۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
108 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۶:۰۰
نویسندهآلن دوباتن
مترجمعطا حشمتی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On Being Nice
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۰
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۶۷.۶۷ کیلوبایت
۱۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب با ابنکه در مورد خوب بودن نوشته شده اما به نظرم بیشتر در مورد طبیعت بشر نوشته شده و اینکه یک انسان به ذاته چگونه است.

5
حال‌خوب‌کن ✨

به نظرم بهترین کتاب این مجموعه بود

2

از ترجمه خوشم نیومد

4.4
(5)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
27,500
٪50
13,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
درباره ی خوب بودن
درباره ی خوب بودن
آلن دوباتن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
‫درباره خوب بودن
٪50
‫درباره خوب بودن
آلن دوباتن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.4
(5)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
27,500
٪50
13,750
تومان