0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماتریس ذهن
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماتریس ذهن

روابط موضوعی و گفت وگوی روان کاوانه
نویسنده:
تامس آگدن
ناشر:
نشر نو
درباره ماتریس ذهن

دنیای ذهن دنیای بسیار پیچیده‌ای است و روانکاوی تلاشی است که برای تحلیل این دنیا انجام شده است. کتاب ماتریس ذهن، روابط موضوعی و گفت‌وگوی روانکاوانه کتابی است که می‌توانید در این زمینه بخوانید و چیزهای زیادی یاد بگیرید. این کتاب که با عنوان اصلی «the matrix of the mind» در سال ۱۹۸۶ منتشر شد یکی از کتاب‌هایی است که هنوز هم خوانندگان زیادی دارد و ارزشمند است.

این کتاب همچنان که از نامش پیداست درباره‌ی روابط موضوعی است و از نظریه‌های روانکاوی مختلف سخن می‌گوید. تامس آگدن در این کتاب به زبانی ساده و گویا از این مسائل سخن گفته است و تلاش کرده است افراد به درک بهتری از تجربه روابط بین‌فردی دست پیدا کنند. ماتریس ذهن از این می‌گوید که انسان موجودی اجتماعی است و باید رشد کند و رابطه پیدا کند. رابطه از هر لذتی اهمیت بیشتری برای انسان دارد و نیاز است که روابط خود را بسازید تا انسانیت در شما شکوفا شود.

کتاب ماتریس ذهن، روابط موضوعی و گفت‌وگوی روان‌کاوانه در ایران هم ترجمه شده است. ترجمه‌های این کتاب به علیرضا طهماسب و مجتبی جعفری تعلق دارد و انتشارات نشر نو آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب هم در دسترس است و می‌توانید آن را از دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو دانلود کنید.

تامس آگدن کیست؟

Thomas ogden یک نویسنده و روانکاو آمریکایی است که مدرک لیسانس خود را از کالج امهرست گرفته و فوق‌لیسانس و دکترایش را از دانشگاه ییل دریافت کرده است. او دوره رزیدنتی و روانپزشکی خود را هم در این دانشگاه گذرانه است. او یک سال در کلینیک تاویستوک خدمت کرده است و در سانفرانسیسکو هم کار کرده است. او بیش از ۲۵ سال به‌عنوان مدیر یک مرکز مطالعات پیشرفته روانشناسی کار کرده است و در روزنامه‌های مختلفی هم کار کرده است. او را به‌عنوان یک شاعر روانشناس می‌شناسند و در میان آثارش داستان‌های روانشناسانه هم وجود دارد. مشهورترین اثر این نویسنده همین کتاب ماتریس ذهن است که او را به شهرت زیادی رسانده است.

اوگدن جوایز زیادی هم کسب کرده است که از میانشان می‌توانیم به جایزه هاسکل نورمن در سال ۲۰۱۰، جایزه هانس لووالد در سال ۲۰۱۴ و چند جایزه بزرگ دیگر اشاره کرد.

دلایلی برای خواندن کتاب ماتریس ذهن، روابط موضوعی و گفت‌وگوی روان‌کاوانه

  • این کتاب متنی روان و گویا دارد و مطالب آن به روشی نوشته شده‌اند که هم یک فرد متخصص می‌تواند از آن بهره بگیرد و هم یک فرد عادی می‌تواند آن را بخواند و از محتوای آن کمک بگیرد.
  • این کتاب از اهمیت روابط انسانی سخن می‌گوید و از این حرف می‌زند که چگونه انسان می‌تواند خود را به شکوفایی برساند.
  • این کتاب ماتریس ذهن را به‌خوبی باز کرده است و توضیح می‌دهد که این ماتریس چگونه عمل می‌کند.

در بخشی از کتاب ماتریس ذهن، روابط موضوعی و گفت‌وگوی روان‌کاوانه می‌خوانیم

سه گونه تفکر یعنی تفکر جادویی و تفکر رؤیاگون و تفکر دگرگون‌ساز وجوه همایند و حافظ و ناقض و رافع هر تفکری است و هیچ یک از این‌گونه‌های تفکر را هرگز به شکل خالص نمی‌توان یافت و میان آنها نه رابطه‌ای خطی که رابطه‌ای دیالکتیک برقرار است نیز هیچ یک از اینها شیوه‌ای واحد و یگانه نیستند، بلکه هر گونه «تفکر نمودی» است از گستره گسترده‌ای از شیوه‌های تفکر و وابسته است به مرتبه رشدیافتگی روانی مقصود از تفکر، جادویی تفکری است مبتنی بر فانتزی (خیال) قدرت مطلق در خلق واقعیت روانی که فرد آن را واقعی‌تر از واقعیت عینی و خارجی می‌پندارد همچون شیوه تفکری که در دفاع‌های من یک می‌توان دید در این تفکر واقعیت برساخته برجای واقعیت خارجی می‌نشیند و بدین‌سان، ساختار دنیای درونی حفظ می‌شود. وانگهی، این شیوه تفکر فرصت آموختن از تجارب زیسته شخص با موضوع‌های بیرونی واقعی را از میان می‌برد.

تفکر رویاگون به تفکری اشاره دارد که در فرایند رؤیابینی رخ شخص و زمینه هیجانی درون روانی و بین شخصی در هر لحظه و می‌دهد. این شگفت‌انگیزترین و ژرف‌ترین شیوه تفکر آدمی است عوامل فرهنگی و جز اینها باید به‌خاطر داشت که مقصود اگدن از تفکر، بنا بر سنت، بیون تفکر درباره احساس است نه تفکر منطقي.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ماتریس ذهن، روابط موضوعی و گفت‌وگوی روان‌کاوانه

کتاب ماتریس ذهن از آن دسته کتاب‌هایی است که افراد مختلفی که می‌خواهند روی ذهن و عملکرد آن تمرکز کنند می‌توانند به سراغش بروند. روانشناسان و روانپزشکان زیادی در دنیا تلاش کرده‌اند کتاب‌هایی بنویسند که افراد عادی هم بتوانند از آن بهره ببرند. در ادامه تعدادی از کتاب‌هایی که می‌توانید بخوانید و به رشد شخصی خودتان کمک کنید را معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۲ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسندهتامس آگدن
مترجمعلیرضا طهماسب
مترجم دوممجتبی جعفری
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The matrix of the mind
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
8 دلار
قیمت چاپی
190,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۲ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
سخت‌خوان 💎 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
سخت‌خوان 💎
آموزنده 🦉

"نیاز به مطالعات قبلی در زمینه‌ی روانشناسی دارید." نویسنده از نظرات روانشناسان مختلفی استفاده می‌کنه برای پیشبرد موضوع که از نظر من جالب بود. مترجم هم تمام تلاش خود را کرده و به خوبی به فارسی برگردانده شده.

5

در زمینه تخصصی روانکاوی مفید بود

5
(5)
سخت‌خوان 💎 (1)
98,000
٪20
78,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماتریس ذهن
٪20
ماتریس ذهن
روابط موضوعی و گفت وگوی روان کاوانه
نشر نو
5
(5)
سخت‌خوان 💎 (1)
98,000
٪20
78,400
تومان