0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایگو دشمن من است
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب ایگو دشمن من است

نبرد برای تسلط بر بزرگ ترین رقیب خود
درباره ایگو دشمن من است

یکی از کتاب‌هایی که هرکسی باید بخواند کتاب ایگو دشمن من است، است. این کتاب چیزی است که نیاز دارید تا به بزرگترین رقیب خودتان یعنی خودتان مسلط شوید. این کتاب را رایان هالیدی نوشته است.

Ego is The Enemy کتابی است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. در این کتاب از یک موضوع مهم صحبت شده است، بزرگترین خائنی که در زندگی ما وجود دارد نفس خودمان است. نویسنده‌ی این کتاب قبلاً درباره‌ی موانع خارجی نوشته است؛ اما این بار موضوع این است که اگر مانع داخلی باشد چگونه باید با آن برخورد کرد. هالیدی معتقد است نفس انسان یا همان ایگو می‌تواند مانع جلوگیری‌ از جاه‌طلبی فرد شود و در نتیجه رشد فردی و حرفه‌ای او را متوقف کند؛ بنابراین باید آن را به‌خوبی بشناسید و سعی کنید آن را در کنترل خود درآورید. در حقیقت بیشتر مشکلات افراد ناشی از عوامل بیرونی نیست؛ بلکه در نگرش شخصی است. هنگامی که بیش از اندازه به خود اهمیت می‌دهید، در حقیقت اگو فعال شده است و این جلوی رشد بیشتر را خواهد گرفت، نویسنده راه‌حل را در واقع‌بینی، خودآگاهی و البته اندکی فروتنی می‌بیند.

این کتاب پس از انتشار در فهرست کتاب‌های حوزه‌ی کسب‌وکار که باید خواند قرار گرفت و به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در مجلاتی مانند یو اس ای تودی، شیکاگو تریبون و پابلیشرز ویکلی راه پیدا کرد. این کتاب نقدهای مثبتی هم دریافت کرده و به زبان‌های مختلف برگردانده شده است. مترجم نسخه‌ی فارسی این کتاب سارا افزار است و کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو در دسترس است.

رایان هالیدی، نویسنده کتاب ایگو دشمن من است

رایان هالیدی (ryan holiday) نویسنده‌ی آمریکایی است که به‌عنوان استراتژیست روابط، میزبان پادکست و ... فعالیت می‌کند. او قبلاً مشاور بازاریابی هم بوده است. او در سال ۱۹۸۷ به دنیا آمده است و در سن ۱۹ سالگی زمانی که تصمیم گرفت کالج را رها کند کار خود را آغاز کرد. او در دانشگاه کالیفرنیا علوم سیاسی و نویسندگی خوانده است و با افرادی مانند رابرت گرین، نویسنده‌ی مشهور، همکاری کرده است او در سال ۲۰۱۲ اولین کتابش را منتشر کرد و از آن زمان تاکنون کتاب‌های مهم زیادی از این نویسنده منتشر شده است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب ایگو دشمن من است را خواند؟

ایگو دشمن من است یک کتاب مهم در ارتباط با خود است. مهم‌ترین رابطه‌ای که هرکسی باید بسازد رابطه‌ی درست با خودش است و رایان هالیدی در کتاب ایگو دشمن من است به این موضوع پرداخته است. او از این حرف می‌زند که ذهن و نفس هرکسی چگونه می‌تواند او را نابود کند و باعث آسیب‌های جدی شود. این کتاب برای تمام افرادی که می‌خواهند به آرزوهایشان برسند و پیشرفت در زندگی برایشان اهمیت دارد کتاب مناسبی است، فرقی نمی‌کند ۲۰ ساله هستید یا ۷۰ساله، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند از سد خودتان عبور کنید و به بهترین خودتان تبدیل شوید.

در بخشی از کتاب ایگو دشمن من است می‌خوانیم

ما همواره می‌توانیم با اشاره به افراد جداافتاده، به دنبال توجیه بدترین رفتارها باشیم. اما هیچ‌کس فقط به‌خاطر خودپرستی، توهم یا انزوا حقیقتاً موفق نشده است. حتی اگر افراد مشهور خاصی این خصوصیات را داشته باشند، خصوصیات دیگری هم به دنبالشان می‌آید: اعتیاد، سوءاستفاده (از خود و دیگران)، افسردگی و جنون. در واقع با مطالعه این افراد می‌بینیم آنها برجسته‌ترین کارهایشان را زمانی انجام داده‌اند که با این انگیزش‌ها، اختلالات و نقاط ضعف مقابله کرده‌اند. انسان فقط بدون بار ایگو است که می‌تواند بهترین کارایی‌اش را داشته باشد.

ازاین‌رو به بررسی افرادی همچون هاوارد هیوز، خشایارشاه، جان دیلورین، اسکندر کبیر، و بسیاری داستان‌های عبرت‌آموز دیگرانی هم خواهیم پرداخت که حقیقت را گم کردند و نشان دادند که ایگو چه قمار خطرناکی می‌تواند باشد. درس‌های سنگینی را که آموختند و بهایی را که در قالب بدبختی و خود ویرانگری پرداختند نظاره خواهیم کرد. خواهیم دید حتی موفق‌ترین آدم‌ها با چه تواتری، میان ایگو و تواضع مردد می‌مانند و این تردید چه معضلاتی برایشان به بار می‌آورد.

هنگامی‌که ایگو را از صحنه خارج کنیم، با واقعیت روبه‌رو می‌شویم. جایگزین ایگو، تواضع است. بله، اما تواضعی قرص و محکم و اتکا به نفسی واقعی. درحالی‌که ایگو تصنعی است، اعتماد به نفسش هم سنگین می‌کند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ایگو دشمن من است

ایگو دشمن من است یک کتاب خوب است. از آن دسته کتاب‌هایی که باعث می‌شود بیشتر فکر کنید و سعی کنید دنیا را از دریچه‌ی متفاوتی ببینید. کتاب‌های دیگری هم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند خودتان را توسعه دهید و بهتر پیش بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۱ مگابایت
تعداد صفحات
216 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۱۲:۰۰
نویسندهرایان هالیدی
مترجمسارا افراز
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Ego is the enemy
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۱ مگابایت
۲۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ایگو سخنان ذهن ناخودآگاه هست که برای بقای بیشتر حتی یک ثانیه تلاش می‌کنه که نظرات روانشناسان امروزی خلاف فروید هست ی طورایی مخصوصا نظر این نویسنده به نظرم نمیشه با ایگو جنگید تجربه چندین سالم هست در مطالعه در رابطه با ایگو در کل پیشروی ای در من حاصل نکرد این کتاب چون ایگو نخواهد گذاشت اون رو نابود کنی

5

یکی از دوستان پرسیده ایگو یعنی چی؟ ایگو همون ندای درون ماست که اغلب تو اقدام کارای خوب منفی بافی میکنه، و نمیذاره دریت درمون کاری رو انجام بدیم که همین موضوع به ظاهر عادی کلی انسان رو از همه چیز عقب میندازه

5

از اون دسته کتابهایی هست که تمام انسانها حداقل یکبار باید بخونند

1

سلام ایگو یعنی چه؟

3.7
(7)
51,500
٪40
30,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
ایگو دشمن من است
ایگو دشمن من است
(نبرد برای تسلط بر بزرگ ترین رقیب خود)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایگو دشمن من است
٪40
ایگو دشمن من است
نبرد برای تسلط بر بزرگ ترین رقیب خود
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.7
(7)
51,500
٪40
30,900
تومان