0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قهرمان گفتگو

معرفی، خرید و دانلود کتاب قهرمان گفتگو

روش های پیروزی در گفتگوهای دشوار به شیوه ی جودوی کلامی
درباره قهرمان گفتگو

کتاب قهرمان گفتگو: روش‌های پیروزی در گفتگوهای دشوار به شیوه‌ی جودوی کلامی راهنمایی کلاسیک برای هنر طریف مکالمه و ارتباط است که به شما کمک می‌کند فارغ از اینکه مخاطبتان کیست، از بروز مجادله جلوگیری کنید و همکاری و نظر مثبت طرف مقابل را جلب کنید. این کتاب که در سال 1993 برای اولین بار منتشر شد، به خواننده آموزش می‌دهد چگونه‌ با رییس، همسر و یا فرزند نوجوان و تازه به بلوغ رسیده خود به صورت مسالمت آمیزی صحبت کنید. کتاب حاضر که در دسته کتب روانشناسی جای می‌گیرد، با ذکر روش‌هایی برای گوش دادن و صحبت کردن موثر به خواننده می‌آموزد چطور از رایج‌ترین تله‌های ارتباطی دوری کنند و از استراتژی‌های درستی برای نظر دادن و رفع اختلافات استفاده کنند.

نویسندگان کتاب، 5 حقیقت اساسی درباره ارتباطات انسانی را معرفی می‌کنند که از این قرارند:

  1. همه مردم نیاز دارند که بهشان احترام گذاشته شود.

  2. همه افراد ترجیح می‌دهند کاری از آن‌ها درخواست شود کاری انجام دهند به جای اینکه بهشان دستور داده شود.

  3. همه دوست دارند بدانند چرا کاری را باید بکنند.

  4. همه افراد علاقه دارند به جای تهدید، گزینه‌های متعددی پیش روی خود داشته باشند.

  5. همه مردم از داشتن یک شانس دوباره استقبال می‌کنند.

کتاب قهرمان گفتگو (Verbal Judo: The Gentle Art of Persuasion) توسط « سعید مینویی» به فارسی برگردانده شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است.

معرفی جری بی. جنکین ، جورج جی. تامپسون

جورج جی. تامپسون یکی از نویسندگان کتاب قهرمان گفتگو است که مدتی طولانی انگلیسی تدریس می کرد، کاراته را تا بالاترین درجه فراگرفت و بعد از آن به نیروی پلیس پیوست. این تغییر جهتی که تامپسون در زندگی حرفه‌ای‌اش ایجاد کرد، به او کمک کرد که روش ارتباطی خود را شکل بدهد. جورج جی. تامپسون در سال 2011 درگذشت.

جری بی. جنکین نویسنده دیگر کتاب حاضر است که تاکنون حدود 195 کتاب نوشته است که در جهان بیش از 70 میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رفته است. در بین آثار پرفروش او می‌توان به سری به جای مانده اشاره کرد. نوشته‌های او در روزنامه‌ها، مجلات و نشریات متعددی مثل تایم، ریدرز دایجست و غیره منتشر شده‌اند و در بین کتاب‌های فراوان این نویسنده، 21 عدد از آن‌ها در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفتند.

3 دلیل برای خواندن کتاب قهرمان گفتگو

کتاب حاضر با این هدف نوشته شده است که خواننده را، همانطور که نویسنده ذکر می‌کند، تبدیل به یک سامورایی ارتباطات کند. در این راستا نویسنده از روش‌هایی استفاده می‌کند که هضم مطالب را راحت‌تر می‌کند، به طور مثال افراد را بر اساس شخصیت‌شان دسته‌بندی می‌کند و طبق این دسته‌بندی استراتژی ارائه می‌کند. برخی از فواید خواندن این کتاب چنین است:

  • یادگیری استراتژی‌های مختلف برای داشتن ارتباط مسالمت‌آمیز

  • یادگیری تکنیک‌هایی برای دوری از بحث و مجادله

  • یادگیری اینکه چطور شنونده بهتری باشید و در عین حال با کلمات خود از احساسات طرف مقابل در راستای پیش‌برد اهداف خود استفاده کنید.

در بخشی از کتاب قهرمان گفتگو می‌خوانیم

من سه هدف برای خودم گذاشته‌ام: هدف اول مراقبت و تحت کنترل درآوردن فکر با دهان که البته کاری سخت است،‏ ولی نتیجه‌ای بسیار عالی دارد؛ این مهارت باعث خواهد شد شما از خیلی خطرات مصون بمانید؛ خطراتی از جمله داشتن شغل، حفظ زندگی زناشویی یا دوستان خوب۔ شما در هر شغلی که هستید چه کارهای ساختمانی می‌کنید یا شغل‌های مدیریتی، جودوی کلامی می‌تواند کارآیی‌های متعددی داشته باشد؛ به طور مثال اولین کسانی را که من به آن‌ها درس دادم مأموران پلیس بودند که معمولاً در محیط کاری جانشان بیشتر از بقیه مشاغل در خطر است.

در ده سال اخیر حدود ۸۵۵ پلیس کشته شده‌اند و چندین برابر این تعداد زخمی شده‌اند۔ در تحقیقاتی که انجام شده است، اکثر این اتفاقات به دلیل مراقبت نکردن از نحوه صحبت کردن یا همان کنترل دهان و فکر سرچشمه می‌گیرد۔ به همین دلیل من دائماً به پلیس‌های شرکت‌کننده در کلاسم تذکر می‌دهم که زبان شما خطرناک‌تر از اسلحه شماست.

هدف شماره دو این است که در هر شغل یا حرفه‌ای که هستیم بتوانیم حرفه‌ای بودنمان را افزایش دهیم۔ از خانم خانه‌دار گرفته تا رئیس بزرگ‌ترین شرکت‌ها یا سازمان‌ها۔ یکی از پیشنهادهای عملی که در این راستا می‌توانم بدهم این است که سعی بشود از تعداد شکایات و گله‌هایمان در هر مکانی که هستیم چه منزل یا در محیط کار بکاهیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قهرمان گفتگو

داشتن ارتباط صحیح در موقعیت‌های سخت نوعی هنر است که باید با مطالعه و تمرین آن را فراگرفت و تقویت کرد. به منظور یادگیری هنر ارتباطات اجتماعی، کتاب‌های زیر به شما پیشنهاد می‌شوند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۲ مگابایت
تعداد صفحات
180 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۰:۰۰
نویسنده جورج جی تامپسون
نویسنده دوم جری بی جنکین
مترجمسعید مینویی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Verbal judo: the gentle art of persuasion, 2,004
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۲ مگابایت
۱۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قهرمان گفتگو
قهرمان گفتگو
روش های پیروزی در گفتگوهای دشوار به شیوه ی جودوی کلامی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
45,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر