0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه

درباره غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه

پارانویا و غلبه بر افکار بدبینانه یک کتاب کاملاً متناسب با عصر ماست. ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که هرچه بیشتر در معرض رسانه‌ها هستیم و اخبار بد و خطرات بالقوه هرچه بیشتر و سریع‌تر از گذشته به زندگی ما نفوذ پیدا می‌کنند همین باعث شده است در دوران ما ترس از تهدیدات موجود به شکل غیرعادی‌ای افزایش پیدا کرده است. خطراتی مانند دزدی، ربایش کودکان، مواد مخدر و ... جرم و جنایت به شکلی زیاد شده است که استفاده از دوربین مداربسته در همه‌جا ضروری شده است و بسیاری از پدر و مادرها حاضر نیستند بچه‌ها را تنهایی بیرون بروند. شاید جالب باشد بدانید تحقیقات نشان می‌دهند یک‌چهارم افراد افکار پارانویایی دارند. این افکار باعث می‌شوند استرس و اضطراب به زندگی راه پیدا کنند و باید با آ‌ن‌ها مقابله کرد.

کتاب پارانویا و غلبه بر افکار بدبینانه با عنوان اصلی «paranoia: the 21 century fear»  با نویسندگی دنیل و جیسون فریمن در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این کتاب تلاش می‌کند به سؤالات مختلفی پاسخ دهد. پارانویا چگونه به زندگی ما راه پیدا کرده است؟ آیا ما بیشتر از گذشتگانمان به پارانویا مبتلا می‌شویم؟ آیا بعضی از افراد بیشتر از دیگران در معرض پارانویا هستند؟ چگونه با افکار پارانویایی خود کنار بیاییم و چگونه میزان پارانویا را در جامعه کاهش دهیم. تمام این سؤالات در این کتاب با روش‌های عملی و به کمک نتیجه تحقیقات پاسخ داده شده‌اند.

جیسون فریمن و دنیل فریمن چه کسانی هستند؟

نویسندگان کتاب پارانویا و غلبه بر افکار بدبینانه در حقیقت روانپزشک‌هایی هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند و علاوه بر کار دانشگاهی به نوشتن کتاب و قراردادن اطلاعات در اختیار عموم جامعه هم روی آورده‌اند. دنیل فریمن متولد سال ۱۹۷۱ است و این روزها به‌عنوان یک نویسنده شناخته می‌شود. او چندین کتاب درباره‌ی شناخت مغز، روابط جنسی، استرس و اضطراب و ... دارد که همگی بسیار کاربردی هستند. او در دانشگاه آکسفورد استاد است. جیسون فریدمن هم نویسنده‌ی همکار اوست که کتاب‌های زیادی را کنار هم نوشته‌اند. علاوه بر پارانویا و غلبه بر افکار بدبینانه کتاب شما می‌توانید شاد باشید هم یکی از کتاب‌های این دو نفر است.

سه دلیل برای خواندن کتاب پارانویا و غلبه بر افکار بدبینانه

  • دسترسی به اطلاعات به زبان ساده و خلاصه: ‌ درباره‌ی پارانویا اطلاعات زیادی موجود است؛ اما کمتر کتابی را می‌توانید پیدا کنید که به زبانی ساده و مشخص در این باره نوشته باشد و هرکسی بتواند با هر سطحی از دانش در حوزه‌ی روانشناسی آن را بخواند.
  • پارانویا را بهتر بشناسید، افکار پارانوئید بسیار آسیب‌زا هستند و اگر کنترل نشوند می‌تواند زندگی روزانه‌ی فرد و اطرافیانش را تحت‌تأثیر قرار دهند. این افکار پیش‌رونده هستند و هر روز فرد به چیزهای بیشتری حساس می‌شود
  • کنترل پارانویا را یاد بگیرید. این کتاب را کسانی نوشته‌اند که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کنند و به بیماران زیادی کمک کرده‌اند و تلاش کرده‌اند به این سؤال پاسخ دهند که چگونه می‌شود این افکار را کنترل کرد و در جامعه کاهش داد.

کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه از سوی ملک دخت قاسمی نیک‌منش به فارسی برگردانده شده است و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است. این کتاب در فیدیبو در دسته‌بندی روانکاوی در دسترس است.

در بخشی از کتاب پارانویا و غلبه بر افکار بدبینانه می‌خوانیم

توضیحات ساده‌ای که درباره‌ی بیماری‌های روانی ارائه می‌شود، غالباً گنگ و مبهم‌اند و این مورد هم از بقیه‌ی موارد مستثنی نیست. به این موضوع که انزوای اجتماعی باعث بروز بیماری‌های روانی می‌شود یا نه مطمئن نیستیم. در برخی موارد گوشه‌گیری ممکن است پیامد مشکلات روانی باشد. همان‌طور که تونی مایکل اشاره می‌کند: «شواهد موجود نشان می‌دهند که افراد بی‌قرار، نگران و روان‌پریش میل دارند از نواحی روستایی به مراکز شهری نقل‌مکان کنند، جایی که گمنامی احتمالاً بتواند علاقه‌ی آنان به انزوای اجتماعی را توجیه کند.»

اما اگر همان‌طور که بسیاری از پژوهشگران ادعا می‌کنند، رابطه‌ی بین شهرنشینی و بیماری‌های روانی، رابطه‌ای است علی، در این صورت همین خود می‌تواند چالشی باشد برخاسته از توسعه‌ی لگام‌گسیخته‌ی شهرنشینی. به هزاران جامعه‌ی روستایی در جهان در حال پیشرفت بیندیشید که به علت مهاجرت جمعیتشان به شهرها در حال نابودی هستند و به جهان کنونی به دشت شهرنشین شده بیندشید که شمار انسان‌هایی که تک‌وتنها زندگی می‌کنند به‌سرعت در حال افزایش است. مثلاً در بریتانیای کبیر، شمار افرادی که در سال ۲۰۰۴ تنها زندگی می‌کردند ۷ میلیون نفر بود

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پارانویا و غلبه بر افکار بدبینانه

مقابله با بیماری‌های روانی ضروری است. مریض شدن روان جسم را هم مریض می‌کند و هم روند زندگی روزمره را مختل می‌کند. مطالعه کردن درباره‌ی روانکاوی کمک می‌کند بدانیم در اطرافمان چه می‌گذرد و گاهی به خودمان و دیگران کمک کنیم. در ادامه تعدادی از کتاب‌های خوبی که می‌توانید در این حوزه مطالعه کنید را معرفی می‌کنیم:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۵ مگابایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهدنیل فریمن
نویسنده دومجیسون فریمن
مترجم ملک دخت قاسمی نیک منش
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۵ مگابایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

اصلا کتاب خوبی نیست حیف زمانی که واسش گذاشتم فقط به بررسی پژوهش ها میپردازه راهکاری هم ارائه نمیده به شدت ضعیف

1

به دنبال كنابي بودم كه راه حلي براي غلبه بر بيماري باشه با در برخورد با پارانويي ها چه رفتاري كرد اينطور نبود

1

اصلا ارزش خریداری و وقت گذاشتن نداره...حتی در حد یک مقاله علمی ترویجی ام نیست

1
(3)
50,500
٪40
30,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه
٪40
غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه
دنیل فریمن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
1
(3)
50,500
٪40
30,300
تومان