0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت تصویرسازی ذهنی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت تصویرسازی ذهنی

نویسنده:
تونی بوزان
درباره قدرت تصویرسازی ذهنی

یکی از ماندگارترین موضوعاتی که تونی بوزان به آن پرداخته، نقشه‌های ذهنی است که در کتاب قدرت تصویرسازی ذهنی به آن پرداخته است. نقشه ذهنی تکنیکی پیشگامانه برای یادداشت‌برداری است که بیش از 250 میلیون نفر در سراسر جهان امروزه آن را به کار بسته‌اند. این تکنیک دنیای آموزش و کسب‌وکار را تحت‌تأثیر قرار داده است. این کتاب مقدمه‌ای از تکنیک‌های آزمایش شده و موفق تونی بوزان ارائه می‌دهد.

این کتاب را انتشارات کتاب‌سرای نیک در سال 1396 با ترجمه شکوه آروانی به چاپ رسانده است و در دسته روانشناسی اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

درباره تونی بوزان

تونی بوزان که در ژوئن 1942 میلادی به دنیا آمد و در 13 آپریل 2019 درگذشت، نویسنده‌ی انگلیسی و مشاور آموزشی بود. بوزان ایده سواد ذهنی، بارش افکار و تکنیک نقشه ذهنی را در میان عموم مردم رواج داد. او 85 کتاب نوشته که بیش از 5 میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان به فروش رفته است. تونی بوزان اصطلاح نقشه ذهنی را در سال 1974 ابداع کرد و در طراحی این تکنیک از روش‌های مشابهی الهام گرفت که لئوناردو داوینچی، آلبرت اینشتین و جوزف دونالد نواک به کار می‌بستند.

از میان کتاب‌های پرتعداد او می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

3 دلیل برای مطالعه کتاب قدرت تصویرسازی ذهنی

  • این کتاب نقطه شروع مناسبی برای یادگیری مهارت‌ها، کاربرد و اصول بنیادین تکنیک نقشه ذهنی و مناسب افرادی است که در آغاز مسیر آشنایی با این تکنیک هستند.
  • به‌کاربستن نقشه ذهنی تأثیر به سزایی در فرایندهای تفکر و برنامه‌ریزی دارد.
  • نسخه الکترونیک این کتاب که از طریق اپلیکیشن فیدیبو به‌راحتی در دسترس علاقه‌مندان است، امکان مطالعه آن را در هر زمان و مکانی برای خواننده فراهم می‌کند.

بخشی از کتاب قدرت تصویرسازی ذهنی

در چه جاهایی می‌توان از نقشه ذهنی استفاده کرد؟

از نقشه‌های ذهنی می‌توان برای هر هدفی در زندگی استفاده نمود. در زیر چند مثال آورده‌ایم:

در مدرسه: خواندن، دوره کردن، یادداشت‌برداری، آفرینش ایده‌های خلاق، ارائه تحقيق، سخنرانی درسی.

در محل کار: اندیشه گشایی، مدیریت زمان، تحقيق، سازماندهی، سخنرانی

در خانه: اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی موضوعی، برنامه‌ریزی زندگی، خرید، اداره کارها و مناسبت‌ها.

در اجتماع: به‌خاطرداشتن قرار ملاقات‌های مهم، به‌یادآوردن افراد و مکان‌ها، برنامه‌ریزی برای تعطیلات و رویدادهای اجتماعی، روابط‌عمومی.

نقشه‌های ذهنی به ما در برنامه‌ریزی کارآمد، مدیریت مؤثر اطلاعات و افزایش توانایی برای کسب موفقیت کمک می‌کنند. بیشتر کسانی که نقشه‌های ذهنی را در زندگی روزانه خود جای‌داده‌اند و به طور مرتب پیشرفت شخصی خود را بررسی می‌کنند، به گفته خود اطمینان یافته‌اند که هدف‌هایشان قابل دستیابی است و آن‌ها در مسیر درست رسیدن به هدف‌هایشان قرار دارند.

نقشه‌های ذهنی در مواردی هم که هدف‌ها چندان روشن نیستند، کاربرد فراوانی دارند. همه ما در طول زندگی در موقعیت‌هایی قرار گرفته‌ایم که آینده به طور کامل برای ما روشن نبوده است. در چنین زمان‌هایی نقشه‌های ذهنی وسیله‌ای ارزشمند برای حل مشکل هستند. هنگام رویارویی با تصمیم‌گیری‌های مشکل، با‌اهمیت‌ترین نکته‌ای که باید به‌خاطر داشت این است که همیشه داشتن یک هدف بهتر از آن است که هیچ هدفی نداشته باشیم. نقش‌پردازی ذهنی از دیدگاهتان درباره آینده این مزیت را دارد که همواره مهار زندگی‌تان را در دست دارید و می‌دانید در انتخاب کنش و واکنش خود آزاد هستید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قدرت تصویرسازی ذهنی

برای درک بهتر عملکرد حافظه علاوه بر این کتاب، مطالعه یکی دیگر از کتاب‌های همین نویسنده به نام قدرت حافظه درخشان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در کتاب حافظه نامحدود نوشته کوین هرسلی نیز نویسنده به شما آموزش می‌دهد که چگونه حافظه خود را تقویت و به یک حافظه نامحدود تبدیل کنید. کتاب ذهن حواس جمع؛ چگونه افسار زندگی‌تان را به دست بگیرید هم پیشنهاد آخر فیدیبو به شماست.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۱ مگابایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسندهتونی بوزان
مترجمشکوه آرونی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۱ مگابایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
1
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
100 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

سلام متاسفانه فایل نمنه فقط شما دو صفحه اول کتاب میشه

1
(1)
34,500
٪40
20,700
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت تصویرسازی ذهنی
٪40
قدرت تصویرسازی ذهنی
تونی بوزان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
1
(1)
34,500
٪40
20,700
تومان