0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نگاهی علمی به ذهن آگاهی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نگاهی علمی به ذهن آگاهی

علم از تاثیر ذهن آگاهی بر مغز و جسم می گوید
نویسنده:
دنیل گلمن
درباره نگاهی علمی به ذهن آگاهی

در کتاب نگاهی علمی به ذهن‌آگاهی؛ علم از تأثیر ذهن‌آگاهی بر مغز و جسم می‌گوید نویسندگان بر پایه تحقیقاتی که انجام داده‌اند نشان می‌دهند که واقعاً ذهن‌آگاهی برای مغز چه کاری انجام می‌دهد. در طول دو دهه گذشته مراقبه و ذهن‌آگاهی از موضوعی جالب به ابزاری تبدیل شده است که برای درست‌کردن و تغییر دادن هر چیز از وزن گرفته تا روابط اجتماعی و دستاوردهایمان می‌توانیم از آن استفاده کنیم. این کتاب به ما نشان می‌دهد که نتایج تمرین‌های ذهنی می‌تواند فراتر از حالات خوشایند روحی باشند. مراقبه و ذهن‌آگاهی می‌تواند به ویژگی‌های شخصیتی باثبات در هر فرد منجر شود. البته با تمرین‌های کوتاه روزانه نمی‌توان به این نتایج ماندگار دست‌یافت، البته حتی اگر این تمرینات را تا سال‌ها بدون هیچ برنامه‌ای ادامه دهیم، باز هم دستیابی به این نتایج تضمین شده نیست. بیشتر از ساعات زیاد، ما به تمرین‌های هوشمندانه نیاز داریم. همچنین در این مسیر نیازمند یک معلم و راهنما هستیم که بازخوردی هدفمند به ما ارائه دهد.

کتاب نگاهی علمی به ذهن‌آگاهی از دنیل گلمن و ریچارد دیویدسون، دو نویسنده معروف نیویورک‌تایمز، نخستین‌بار در سال 2017 میلادی به چاپ رسید.

درباره نویسندگان: دنیل گلمن و ریچارد دیویدسون

دنیل گلمن نویسنده، روانشناس و روزنامه‌‌نگار علم است که در سال 1946 میلادی در کالیفرنیا به دنیا آمد. او برای 12 سال یکی از نویسندگان نیویورک تایمز در زمینه مغز و علوم رفتاری بود. او یک دوره از تحصیلات خود را در کشور هند گذراند و کتاب نخستش را بر پایه سفرهایش در همین کشور و سریلانکا نوشت. او مدرک دکتری خود در رشته روانشناسی را از دانشگاه هاروراد اخذ کرده است. در حال حاضر گلمن مدیر کنسرسیوم تحقیقات هوش هیجانی در سازمان‌ها در دانشگاه راتگرز و عضو هیئت مدیره موسسه ذهن و زندگی است. از او کتاب‌های دیگری همچون قدرت تمرکز و میکروبوک تمرکز، محرک پنهان کمال به فارسی ترجمه شده است.

دیگر نویسنده این کتاب ریچارد دیویدسون متولد سال 1951، استاد روانشناسی و روانپزشکی دانشگاه ویسکانسین - مدیسن است و بنیان‌گذار و رئیس مرکز ذهن سالم است. او بعد از تحصیل در مقطع لیسانس در رشته روان‌شناسی در دانشگاه نیویورک برای همکاری با دنیل گلمن و گری شوارتز به دانشگاه هاروارد رفت و مدرک دکترای خود را در آسیب‌شناسی و فیزیولوژی روانی کسب کرد. او کتاب‌های دیگری نیز نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب زندگی عاطفی مغز شما اشاره کرد.

3 دلیل برای خواندن کتاب نگاهی علمی به ذهن‌آگاهی

  • اگر به خواندن کتاب‌هایی با موضوع خودشناسی و خودسازی علاقه دارید، این کتاب هیجان‌انگیز، متقاعدکننده و مبتنی بر تحقیقات جدید یکی از آن کتاب‌های کمیابی است که می‌تواند ما را در عمیق‌ترین سطح تغییر دهد.
  • کتاب صوتی می‌تواند گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که می‌خواهند در زمان‌هایی همچون رانندگی یا هنگامی که مشغول کار دیگری هستند در کنارش به یک کتاب پرمحتوا گوش دهند. نسخه صوتی این کتاب گزینه مناسبی برای چنین افرادی است.
  • ترجمه روان این اثر از کوروش اکبری نیز دیگر دلیلی است که مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

کتاب صوتی نگاهی علمی به ذهن‌آگاهی در دسته روانشناسی اپلیکیشن فیدیبو با صدای هوتن شاطری‌پور در دسترس علاقمندان قرار دارد. ناشر این کتاب کتاب‌سرای نیک است که در بهار 1401 این کتاب را به چاپ رسانده است.  

در بخشی از کتاب نگاهی علمی به ذهن‌آگاهی می‌شنویم

ذهن‌آگاهی دقیقاً چیست؟ در مورد این که منظور از ذهن‌‌آگاهی که امروزه شاید متداول‌ترین روش در بین محققین است، چیست هم سردرگمی وجود دارد. برخی دانشمندان این واژه را به‌عنوان جایگزینی برای همه انواع مراقبه استفاده می‌کنند. در مفهوم عامیانه ذهن‌آگاهی می‌تواند به مراقبه در شکل عام اشاره داشته باشد. علی‌رغم این واقعیت که ذهن‌‌آگاهی فقط یکی از انواع متنوع روش‌های مراقبه است. اگر موضوع را بیشتر بشکافیم ذهن‌آگاهی متداول‌ترین ترجمه‌ی کلمه ساتی از زبان پالی، نوعی زبان بودایی است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب نگاهی علمی به ذهن‌آگاهی

اگر از مطالعه این کتاب لذت برده‌اید و به موضوعاتی همچون آشنایی با پتانسیل‌های ذهن علاقه دارید، می‌توانید کتاب نیمه تاریک وجود نوشته دبی فورد را نیز در برنامه مطالعه خود قرار دهید. کتاب ذهن آگاهی از وینی دابولکار نیز دیگر اثری است که با محوریت ذهن‌آگاهی نوشته شده و مطالعه آن می‌تواند برای علاقمندان این موضوع مفید باشد. راه و رسم آرامش به قلم تیک نات هان هم پیشنهاد دیگر فیدیبو به شماست.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
323.۴۷ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۲۷:۲۶
نویسندهدنیل گلمن
مترجم ریچارد جی دیویدسون
مترجم دومکوروش اکبری
راوی هوتن شاطری پور
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۲۳.۴۷ مگابایت
۱۱:۲۷:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

گنجینه بزرگی بود ، فیدیبو تو بهترینی ممنون از کتابای خوبت ، مرسی کتاب صوتیای خوب و زیاد و با تخفیف میذاری

5

کتاب خوبیه

5
(4)
83,500
٪40
50,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
نگاهی علمی به ذهن آگاهی
نگاهی علمی به ذهن آگاهی
علم از تاثیر ذهن آگاهی بر مغز و جسم می گوید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نگاهی علمی به ذهن آگاهی
٪40
نگاهی علمی به ذهن آگاهی
علم از تاثیر ذهن آگاهی بر مغز و جسم می گوید
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(4)
83,500
٪40
50,100
تومان