0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طاعون زدگان

معرفی، خرید و دانلود کتاب طاعون زدگان

وقایع کلاغیه واقعه ی دوم
ناشر:
نشر نو
درباره طاعون زدگان

کتاب طاعون‌زدگان: وقایع کلاغیه - واقعه‌ی دوم، کتاب دوم از سه‌گانه وقایع کلاغیه (Crow Chronicles) است که در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار در کانادا منتشر شد. این کتاب داستانی به قلم کلم مارتینی، استاد دانشگاه کلگری، برای نوجوانان بالای ۱۲ سال نوشته شده است و خیلی زود پس از انتشارش، مورد توجه و تحسین منتقدان و خوانندگان قرار گرفت.

پس از موفقیت ابتدایی این سری کتاب، انتشارات Bloomsbury که خوانندگان را با دنیای مهیج هری پاتر آشنا کرده بود، این کتاب‌ها را منتشر کرد. مانند کتاب اول و سوم این مجموعه، کتاب طاعون‌زدگان راوی و داستان مجزایی نسبت به باقی کتاب‌ها دارد اما نقطه مشترک تمام این آثار، کلاغ‌ها و رفتارشان و باورهایی است که از فرهنگ‌های مختلف مثل فرهنگ سرخ‌پوست‌ها به آن‌ها نسبت داده‌اند.

نویسنده این مجموعه، با الهام از زندگی و رفتار منحصر‌بفرد کلاغ‌ها و سال‌ها تحقیق درباره این موجودات و سبک زندگی اجتماعی‌شان، دست به نگارش این کتاب زده است و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ این سری را منتشر کرد. طاعون‌زدگان (The Plague) از زبان کلاغی به نام کیپ است که خانواده‌اش از هم پاشیده است و دسته‌اش به خاطر طاعون از بین رفته است. کیپ که بیمار و تنهاست، راهی سفری می‌شود تا کیم را پیدا کند. دوستش کیم توسط انسان‌ها دزدیده شده است و کیپ قسم خورده است که به دنبالش بگردد و او را پیدا کند. او به سمت شرق پرواز می‌کند چرا که این حس در درونش بسیار قدرتمند است.

این اثر تاکنون به زبان‌های فرانسوی، آلمانی، هلندی، سوئدی و ژاپنی ترجمه و منتشر شده است و نسخه حاضر که ترجمه فارسی آن است، به تلاش «پژمان طهرانیان» در نشر نو منتشر شده است.

معرفی کلم مارتینی، نویسنده کتاب

کلم مارتینی (Clem Martini) رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس کانادایی است که در استان آلبرتا در سال ۱۹۶۵ به دنیا آمد. مارتینی در طول حرفه خود با تئاترهای مطرح کانادایی کار کرده است و برای آن‌ها نمایشنامه نوشته است. علاوه بر نماشنامه‌های موفقش، مارتینی مجموعه‌ای سه‌گانه برای کودکان، به نام وقایع کلاغیه نوشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت. از آثار مشهور و برجسته این نویسنده می‌توان به داروی تلخ اشاره کرد که درباره بیماری‌های روانی و سابقه آن و تجربه نویسنده از کنار آمدن با آن‌هاست. مارتینی که هم‌اکنون استاد دانشگاه کلگری در رشته تئاتر و نمایشنامه است، جوایز بسیار زیادی برای نوشته‌ها و کارهایش برنده شده است که در بین آن‌ها جایزه ملی نماشنامه نویسی برای کتاب داستان زندگی فيل آفريقايی وجود دارد.

چرا باید کتاب طاعون‌زدگان را بخوانیم؟

با اینکه این کتاب برای نوجوانان بالای ۱ سال نوشته شده است، بزرگسالان نیز می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند، چراکه داستان طاعون‌زدگان فارغ از خط روایی جذابی که دارد، حاصل پژوهشی کامل است. این اثر که نثری زیبا و آهنگین دارد، به هنرمندانه‌ترین حالت ممکن نوشته شده است و شخصیت‌پردازی بی‌نقصی دارد. از لحاظ‌هایی این کتاب شبیه به یک کلیله و دمنه مدرن است که در آن درس‌هایی بسیاری می‌توان از زبان کلاغ‌ها گرفت.

بخشی از کتاب طاعون‌زدگان

حالا با من خواب ببینید و ببینید من چطور چیزها را به چشم دیده‌ام، به خواب دیده ام، و به اینجا رسیده‌ام. با من نگاه کنید سه کلاغی را که پهنه‌ی تپه‌های مواج را طی می‌کنند و نزدیک می‌شوند. اواخر بهار است. خورشید آن پایین، در افق غرب، می‌درخشد و از آن فاصله‌ی دور نمی‌توان آن‌ها را فورا از هم بازشناخت: سه هلال سیاه رنگ‌اند که در تابش شدید نور سوسو می‌زنند۔ یکی به شیوه‌ی سالخوردگان با حرکاتی آهسته بال می‌زند تا انرژی‌اش را هدر ندهد؛ درست در کنار او، کلاغی جوان‌تر است که با حرکاتی قاطع و حساب شده بال می‌زند با سری بالاگرفته به سمت ‎کلاغ‏ مسن‌تر، انگار که دارد به چیزی گوش می‌دهد که او می‌گوید. و سومین کلاغ هم سراسیمه و بی قرار بال می‌زند؛ با عجله اوج می‌گیرد و بالاتر و جلوتر از دو کلاغ دیگر پرواز می‌کند، و بعد سرعتش را کم می‌کند تا آن‌ها به او برسند.

این سه کلاغ پایین می‌آیند، روی چمن‌های بلندی که مانند موج‌هایی در برابر باد بر سطح اقیانوس می‌لغزند و می‌درخشند. سایه‌ی هر پرنده، بلند و باریک، گسترده می‌شود و با سرعت جلو می‌آید. گوش کنید: همان طور که پرواز می‌کنند، صداهاشان بر سرتاسر آن زمین و همین‌طور در سرتاسر زمان بالا می‌رود و اوج می‌گیرد، چراکه این اتفاقات همه در گذشته روی داده‌اند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب طاعون‌زدگان

کتاب‌هایی که از تمثیل استفاده می‌کنند و یا داستان‌هایی غیرعادی و خلاقانه دارند می‌توانند در بین پیشنهادات ما به شما باشند، اما در این بخش، کتاب‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که مطمئنا از خواندنشان لذت می‌برید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
257 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۴:۰۰
نویسندهلم مارتینی
نویسنده دومکلِم مارتینی
مترجمپژمان طهرانیان
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
20,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۵ مگابایت
۲۵۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
92,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
طاعون زدگان
طاعون زدگان
وقایع کلاغیه واقعه ی دوم
نشر نو
5
(1)
92,000
تومان