0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نجات یافتگان
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب نجات یافتگان

وقایع کلاغیه واقعه ی سوم
نویسنده:
لم مارتینی
ناشر:
نشر نو
درباره نجات یافتگان

کتاب نجات‌یافتگان رمانی کانادایی در ژانر تخیلی در رده سنی نوجوان به قلم کلم مارتینی است که نخستین‌بار در سال 2006 چاپ شد. مرگ می‌تواند به ظواهر مختلفی دربیاید: جغد، عقاب، انسان، طاعون، طوفان و حالا کلاغ.

«وقایع کلاغیه» سه‌گانۀ کلم مارتینی دربارۀ زندگی کلاغ‌ها است که ناشری معتبر در کانادا در سال ۲۰۰۴ آن را منتشر کرد. این مجموعه تاکنون جایزه‌های معتبری را در کانادا و آمریکا از آن خودکرده است و تحسین منتقدان ادبی را هم برانگیخته است. چاپ‌های بعدی این سه‌گانه را انتشارات معتبر بلموزبری (Bloomsbury | ناشر کتاب‌های هری پاتر) منتشر کرده است.

روزنامۀ دیلی اکسپرس (Daily Express) چاپ لندن این کتاب را چنین توصیف می‌کند: «مارتینی می‌داند چطور روایت را بسازد و تعلیق بیافریند. خواننده را تا آخرین جملۀ کتاب کنجکاو نگه دارد. کتاب روایتی قوی و مسحورکننده دارد.»

منبع الهام مارتینی برای نگارش این مجموعه، دسته‌های بزرگ کلاغ‌هایی بوده که او در روزهایی که منتظر بازگشت دخترش از مدرسه بوده، می‌دیده است.

موفقیت فوق‌العادۀ کتاب اول این سه‌گانه با عنوان خودسران و جوایزی که نصیبش شد، طی دو سال و با انتشار کتاب‌های دوم و سوم این سه‌گانه (طاعون‌زدگان و نجات‌یافتگان) تکمیل شد. این رمان به ترجمه پژمان طهرانیان توسط نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه‌مندان به رمان و داستان قرار گرفته است.

کلم مارتینی

کلم مارتینی، متولد 25 آگوست 1956، نویسنده‌ای کانادایی است. او علاوه بر داستان‌نویسی، به نوشتن فیلمنامه و نمایشنامه نیز اشتغال دارد و مدرس تئاتر در دانشگاه کلگری نیز هست. مارتینی به همراه همسر و دو دختر خود در شهر کلگری کانادا زندگی می‌کند.

مارتینی بیش از سی نمایشنامه، و ده کتاب داستانی و غیرداستانی دارد، از جمله برنده جایزه کتاب کلگری Bitter Medicine: A Graphic Memoir of Mental Illness و سه‌گانه تحسین شده بین‌المللی بزرگسالان جوان،  The Crow Chronicles است. او در هیئت‌مدیره سازمان‌های نویسندگی متعددی از جمله شبکه نمایشنامه‌نویسان آلبرتا (به‌عنوان معاون رئیس)، انجمن نمایشنامه‌نویسان کانادا (به‌عنوان رئیس)، و نویسندگان خلاق کانادا و برنامه‌های نویسندگی (به‌عنوان رئیس و بنیان‌گذار) خدمت کرده است.

متون او در زمینه نمایشنامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویس بلانت، نمایشنامه‌نویس یونانی، و کمدین‌های باستانی در دانشگاه‌ها و کالج‌های سراسر کشور به کار گرفته می‌شوند. او علاوه بر نویسندگی، رئیس درام در دانشکده هنرهای خلاقانه و نمایشی دانشگاه کلگری است.

از دیگر آثار مارتینی می‌توان به طاعون‌زدگان و خودسران اشاره داشت که هر دوی این کتاب‌ها از مجموعه وقایع کلاغیه است.

چرا باید کتاب نجات یافتگان را بخوانیم؟

زیرا کتاب نجات یافتگان کتابی برگزیده در جشنواره‌های مختلف ادبی خارجی است. این اثر در رده‌بندی سنین نوجوان فروش بسیاری داشته و اثر مهمی در این رده در بین کتاب‌های کانادایی و آمریکایی است.

مجله‌ی CM در مورد این کتاب اینگونه نوشته است:

«داستانی با تأملاتی فلسفی درباره‌ی آزادی، رهبری و عواقب کارها.»

در نهایت این کتاب را به نوجوانانی که می‌خواهند ساعات خوشی را با داستان و رمان سپری کنند و کمی از دغدغه‌های روزانه دور باشند توصیه می‌کنم.

در بخشی از کتاب نجات‌یافتگان می‌خوانیم

  • گرگ و میش است، درست همان گرگ و میشی که در «آغاز آفرینش» بود: زمانی طولانی و ساکت و جادویی. دمی درنگ کرده میان روز و شب. «جغد آغاز آفرینش» با بال‌های باز، نرم و آرام، از دل جنگلی می‌گذرد به تاریکی مرگ و به ساکتی بارش آرام برف. شکار طولانی شبانه آغاز شده است.
  • یادتان بیاید هر بالی را که در این سفر طولانی زده شد، هر پری را، هر شاه پری را، خوش‌اقبالی‌ها و بداقبالی‌هایی را که عاقبت رساندندمان به این دوشاخه‌ی خاص؛ بر روی این شاخه خاص درخت داستانمان. نشسته بودیم میان درختانی وسط آدم آبادی درندشت. گریخته از آتش و اضطرابی که موج می‌زد در آن آدم دانی که در حال فروریختن بود ... همگی مانده بودیم که چطور راه بیفتیم و کجا برویم.
  • کمتر چیزی از چشمان نارنجی نافذ جغد دور می‌ماند؛ دارد با نگاهش تودة انبوه خاربن‌ها و شاخه‌ها را می‌کاود. چیزی تیره‌رنگ به‌سرعت میان دو صنوبر سر به آسمان ساییده می‌پرد و جغد تنها با تکانکی که به بال‌های راه راه خاکستری و سیاهش می‌دهد، تغییر مسیر می‌دهد و میان درختان می‌سرد.

پیشنهادهای برای دوستداران کتاب نجات یافتگان

اگر از این سبک کتاب داستان و رمان خوشتان می‌آید و یا به دنبال مطالعات رمان‌های نوجوان و شبیه به این کتاب هستید، بهتر است به کتاب‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسندهلم مارتینی
مترجمپژمان طهرانیان
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The judgment
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
21,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۰ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
100,000
٪10
90,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نجات یافتگان
٪10
نجات یافتگان
وقایع کلاغیه واقعه ی سوم
نشر نو
5
(1)
100,000
٪10
90,000
تومان