0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اثر سایه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اثر سایه

نویسنده:
دبی فورد
درباره اثر سایه

تابه‌حال شده است خودتان را بابت نقطه‌ضعف‌هایی که دارید سرزنش کنید یا از داشتن یک سری خصوصیات فردی و اخلاقی یا حتی احساساتتان شرمنده باشید؟ شده است نسبت به شرایط زندگی‌تان پر از خشم باشید و احساس کنید هیچ‌چیز زندگی سر جایش نیست؟ این موضوع برای افراد زیادی پیش می‌آید و پذیرفتن کامل خود کار بسیار سختی است و هرکسی از پس آن برنمی‌آید. نوعی دوگانگی همواره در همه‌جای زندگی انسان‌ها خودش را به رخ می‌کشد. دبی فورد، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی در کنار دیپاک چوپرا و ماریان ویلیامسن در کتاب اثر سایه از این دوگانگی حرف زده است، از روی دومی که در هر فردی وجود دارد و با پذیرش آن به انسان بالغ‌تری تبدیل خواهید شد.

کتاب صوتی اثر سایه

کتاب illuminating the hidden power of your true self  :the shadow effect کتاب خواندنی‌ای است که اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. این کتاب درباره‌ی همان چیزی حرف می‌زند که فروید آن را اگو نامیده است، کارتون‌ها را آن را به‌عنوان شیطان روی شانه شما نشان می‌دهند. دبی فورد و همکارانش این عنصر را سایه نامیده‌اند. نویسندگان این کتاب سایه را یک موهبت می‌دانند و معتقدند انسان با داشتن سایه است که کامل می‌شود

اثر سایه در نسخه‌ی اصلی چاپی خود سه فصل دارد که در هرکدام توضیحات مفصلی را درباره‌ی سایه می‌خوانید. بخش پایانی کتاب هم به آزمون سایه و پاسخ‌نامه‌ی آن اختصاص‌یافته است و به کمک آن می‌توانید چیزهای بیشتری درباره‌ی شخصیت خودتان یاد بگیرید.

کتاب اثر سایه، عمیقاً درباره‌ی قسمت تاریک وجود انسان صحبت می‌کند و به مخاطبانش آموزش می‌دهد چگونه می‌توانند از این قسمت از روحشان برای پرورش خصلت‌هایی چون اعتمادبه‌نفس، شجاعت و شفقت استفاده کنند. این کتاب خیلی زود توانست به یک اثر بسیار پرفروش تبدیل شود و به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شد.

زمان موردنیاز برای شنیدن کتاب صوتی اثر سایه

نسخه‌ی صوتی اثر سایه که در این صفحه از آن صحبت می‌کنیم، یک نسخه‌ی خلاصه شده برای کسانی است که زمان کمتری برای اختصاص دادن به این کتاب دارند و به کمک این نسخه می‌توانند از آموزه‌های آن بهره‌مند شوند، طول این کتاب صوتی کمتر از پنجاه دقیقه است و مطالب کتاب در ۹ بخش که طول هیچ‌کدام به ده دقیقه نمی‌رسد می‌توانید آن را بشنوید. این نسخه‌ی صوتی را انتشارات شنیدار منتشر کرده است و مصطفی طالبیان مقدم راوی آن است. این نسخه را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید و با اپلیکیشن موبایل، تبلت یا دسکتاپ بشنوید

درباره‌ی کتاب اثر سایه چه می‌گویند؟

نقد و بررسی‌های زیادی روی کتاب اثر سایه انجام شده و مطالب زیادی درباره‌ی آن نوشته شده است. در نقد وبسایت livelovesimple  در این باره نکات جالبی آمده است که به‌صورت خلاصه به آن اشاره می‌کنیم: «ما محتوای کتاب اثر سایه را در سه بخش بررسی می‌کنیم که به کمک آن‌ها سایه به چراغ‌راهنمای زندگی شما تبدیل می‌شود: ‌۱- آنچه هست را بپذیرید ۲- دوگانگی را درک کنید، ۳-سایه را در آغوش بگیرید و رشد کنید.»

دبی فورد، یک معلم راهنما

دبی فورد معلم و سخنران انگیزشی نیویورکی متولد سال ۱۹۵۵ میلادی است. او دوران کودکی و نوجوانی سختی داشت و به‌خاطر طلاق والدینش و کشیده‌شدن به اعتیاد سال‌های سختی را گذراند اما آشنایی با دیپاک چوپرا که با همراهی او کتاب اثر سایه را نوشته است زندگی او را تغییر داد. دبی فورد بعدها به دانشگاه رفت و در رشته روان‌شناسی دانشگاه جان اف کندی درس خواند و حتی در سال ۲۰۰۳ مدرک دکترای افتخاری خود را از دانشگاه امرسون دریافت کرد. او چندین و چند کتاب نوشته است که بسیاری از آن‌ها در فهرست‌ پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفتند. کتاب‌های زیر تعدادی از شناخته‌شده‌ترین آثار این نویسنده‌اند:

انتشار کتاب اثر سایه در ایران

کتاب اثر سایه از آن دسته کتاب‌هایی است که در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. ترجمه‌های مختلفی از این اثر موجود است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه‌ی دکتر فرزام حبیبی است که نشر آتیسا آن را منتشر کرده است. ترجمه‌ی دیگر این کتاب ترجمه‌ی الهام شریف است که نسل نواندیش آن را با عنوان کامل «اثر سایه، کتابی برای برافروختن قدرت نهفته درون» در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. ترجمه‌ی دیگری که می‌توانید نسخه‌ی الکترونیک آن را از فیدیبو تهیه کنید ترجمه‌ی افسون صانعی با عنوان «اثر سایه، کشف قدرت پنهان درون» است که ندای معاصر آن را چاپ کرده است.

چه کسانی باید کتاب صوتی اثر سایه را بشنوند؟

اثر سایه یکی از کتاب‌های کاربردی‌ای است که به کمک آن می‌توانید چیزهای زیادی درباره‌ی شخصیت انسان یاد بگیرید و تلاش کنید خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و بپذیرید. کتاب دفی فورد و همکارانش از یک حقیقت مهم حرف می‌زند، از اینکه لازم است با خودتان در صلح باشید و باور کنید هر انسانی در عمق وجودش ضعف‌هایی دارد، ممکن است بلغزد، خشمگین شود یا عکس‌العمل‌های غیرمنطقی داشته باشد. شنیدن کتاب اثر سایه برای تمام کسانی که دائماً از خودشان ناراضی‌اند و در تشویش و اضطراب به سر می‌برند بسیار کاربردی خواهد بود. دبی فورد در این کتاب از تجربیات جوانی خودش هم بهره گرفته و در حقیقت مسیری که خودش پیموده است را پیش روی مخاطبان می‌گذارد. پس از شنیدن این کتاب احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت و بهتر با خودتان کنار خواهید آمد.

پس از اثر سایه چه بخوانیم؟          

اثر سایه، کمک زیادی به پیشرفت شخصیتی شما می‌کند اگر این کتاب را خوانده‌اید و احساس می‌کنید توانسته است به شما کمک کند، می‌توانید به سراغ راز سایه و نیمه تاریک وجود از دبی فورد بروید و مطالعه‌تان را در این حوزه عمیق‌تر کنید. کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید:

  • مکان‌هایی که شما را می‌ترسانند: راهنمای بی‌باکی در زمان‌های سخت اثر پما کوردون
  • سفر بیداری: کتاب راهنمای مراقبه اثر رام داس

در بخشی از کتاب اثر سایه می‌شنویم

ما برای خوب بودن باید هزینه کنیم، اغلب مردم هزینه را در جای غلطی صرف می‌کنند. آن‌ها به‌جای آنکه تمام جوانب خود را به رسمیت بشناسند همواره در حال پنهان کردن بخشی از خودشان هستند. زحمتی که فرد برای پنهان کردن خود می‌کشد بسیار بیشتر از زحمتی است که با پذیرش خود ممکن است متحمل شود. منظور از پذیرش خود فرار نکردن از سایه‌ی خودمان است. سایه اصطلاحی است که مربوط به بخش تاریک وجود ما آدم‌هاست. همه‌ی انسان‌ها دارای سایه هستند. وجود بخش‌های تاریکی که می‌خواهید آن را پیدا کنید نه‌تنها طبیعی است بلکه نشانه‌ی کامل بودن شماست. اغلب مردم از این حقیقت بی‌خبر هستند و به هرآنچه که در سایه‌ی خود انباشته کرده‌اند به چشم نقص و عیب نگاه می‌کنند اما واقعیت این است که نمی‌توانید بخشی از خودتان را انکار کنید و یک زندگی واقعی داشته باشید. وقتی از نیمه‌ی تاریک وجود، از سایه حرف به میان می‌آید. عده‌ی زیادی به فکر آیین‌های مذهبی میفتند. مراسماتی که طی آن افراد سعی می‌کنند زشتی‌ها و پلیدی‌ها را از خودشان دور کنند و نیکی‌ها را به خود جذب کنند. در واقع آیین‌های مذهبی حکم تطهیر برای آن دسته از افراد را دارند. برخی دیگر نیز به یاد درمان‌های پزشکی و روانپزشکی میفتند که این روزها برای کسانی که به مذهب اعتقادی ندارند قطعاً تجویز می‌شود اما باید گفت هیچ‌کدام از این روش‌ها به معنای واقعی شما را به سایه‌ی خود نمی‌رساند، ممکن است به نیمه‌‌ی تاریک خود نزدیک شوید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
46.۶۵ مگابایت
مدت زمان
۵۰:۵۷
نویسندهدبی فورد
مترجم گروه مترجمان شنیدار
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۰۶
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۶.۶۵ مگابایت
۵۰:۵۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
25 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی و عالی مفید مختصر و راوی هم خوب بیان کرده بود تشکر

5

دبی فورد عالیه

2

کتاب کامل؟یا خلاصه کتاب؟

3.6
(8)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اثر سایه
اثر سایه
دبی فورد
انتشارات شنیدار
3.6
(8)
15,000
تومان