0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خاطره های پراکنده
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خاطره های پراکنده

نویسنده:
گلی ترقی
ناشر:
ماه آوا
درباره خاطره های پراکنده

کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده یک مجموعه داستان خواندنی و جذاب از گلی ترقی است که ماجراهای آن داستان‌ها برمی‌گردد به سال‌ها قبل، دورانی که خود نویسنده در سنین کودکی یا نوجوانی قرار داشته است. بسیاری اعتقاد دارند که گلی ترقی همه داستان‌های کوتاه این مجموعه را بر اساس خاطرات دوران کودکی خود نوشته و به همین خاطر نام خاطره‌های پراکنده را نیز بر آن گذاشته است. این داستانک‌ها عبارتند از: «اتوبوس شمران»، «دوست کوچک»، «خانه مادر بزرگ»، «پدر»، «خدمتکار»، «مادام گرگه»، «خانه‌ای در آسمان» و «عادت‌های غریب آقای الف در غربت» و هر یک داستان اختصاصی خود را دارند. کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده توسط بهناز بستان دوست روایت شده و توسط ماه آوا منتشر شده است.


درباره نویسنده

زهره مقدم ترقی، مشهور به گلی ترقی، در سال 1318 در ایران به دنیا آمد. این نویسنده مشهور ایرانی در آمریکا فلسفه خواند و به ایران برگشت تا در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران علاقه‌اش به نوشتن را دنبال کند. او در حال حاضر ساکن فرانسه است و در کارنامه کاری‌اش آثار فراوانی را می‌توان مشاهده کرد. شخصیت‌های آثار گلی ترقی عموما زنانی هستند که در وضعیت روحی نامساعدی قرار دارند و به دنبال راهی برای گریز از این وضعیت هستند. نگارش او ساده و دوست داشتنی است و می‌توان از خواندن جملاتش لذت برد. از جمله آثار ترقی این کتاب‌ها هستند:

کتاب دو دنیا

کتاب بازگشت

کتاب اتفاق

کتاب درخت گلابی

کتاب فرصت دوباره



چرا باید کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده را گوش کنیم؟

کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده یکی از آثار خواندنی گلی ترقی است که برای نخستین بار در سال 1371 در تهران منتشر شد. این مجموعه داستان حسی نوستالژیک را در خواننده پدید می‌آورد و باعث می‌شود که ذهن مخاطب در دهه‌های قبلی سیر کند و از این تجربه لذت ببرد. اگر به شنیدن داستان‌های ایرانی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مجموعه داستان را گوش کنید.


بخشی از کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده

اولین خانه ما در خیابان خوشبختی است. اسم کوچه‌ها را پدر انتخاب می‌کند. در این خانه خواهرم می‌میرد و مادر می‌گوید: "ما تو خیابون خوشبختی بدبخت شدیم." کوچ می‌کنیم به شمیران، تپه‌های الهیه، امانیه، بیابان. آدم‌ها مشکوک و مبهوت در گوش هم زمزمه می‌کنند. می‌گویند که پدر دیوانه است. شیمران پای کوه و آن سر دنیاست. آن‌ها که به هوش پدر اعتقاد دارند، دایی‌ها، دنبال ما می‌آیند و همسایه می‌شویم. خانه‎ای بزرگ با باغ و حوض و فواره بر خیابان پهلوی می‌سازیم و پدر می‌گوید: "این همون خونه‌ایه که می‌خواستم. خونه من." نقشه‌اش را خودش کشیده است. اتاق، اتاق، اتاق.... ردیف دنبال هم، مثل قطار. سالن پذیرایی در طبقه بالاست. کتابم را می‌بندم و به مردمی که دور و برم هستند نگاه می‌کنم و نگاهم بی تفاوت از روی بدن‌ها می‌گذرد، دور می‌زند و برمی‌گردد. روی صورتی نیمه آشنا می‌ماند.



پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده

اگر از شنیدن کتاب صوتی خاطره‌های پراکنده لذت بردید، این کتاب‌ها را نیز از دست ندهید:

گیله مرد، اثر بزرگ علوی، یک داستان اجتماعی است که مشکلات زمانه خود را به تصویر می‌کشد. این داستان ایرانی برای علاقه‌مندان به ادبیات فارسی می‌تواند جذاب باشد.

صادق چوبک یکی از مهم‌ترین نویسندگان ایرانی است که داستان‌های باارزش زیادی را به یادگار گذاشته است. عدل یکی از آثار خواندنی اوست.

اگر به آثار جلال آل احمد علاقه‌مندید و می‌خواهید اثری از او را گوش بدهید، کتاب بچه مردم می‌تواند گزینه خوبی باشد.



شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
388.۴۶ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۵۵:۲۵
نویسندهگلی ترقی
راوی بهناز بستان دوست
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۸۸.۴۶ مگابایت
۰۶:۵۵:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
4 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان های خانم ترقی برخاسته از خلوص درونی هستند و وقایع داستان را کاملا می شود لمس و با شخصیت ها ارتباط حسی برقرار کرد. زیرا به گفته ی خودشان انعکاسی از تجربیات واقعی هستند. یقین دارم هیج راوی دیگری بهتر از خانم بوستان دوست، با صدای رسا و دلنشین شان نمی توانست حس داستان های ایشان را به مخاطب القا کند. ارزوی سلامتی و سرافرازی برای هر دو استاد عزیز و گرانقدر..به دوستان حتما پیشنهاد می کنم. ممنون از برنامه ی خوب فیدیبو

5

به حدی این کتاب، زیبا بود و همین طور عالی روایت شده بود که بی توجه به کارهای فردایم تا پاسی از شب به آن گوش دادم و لذت بردم. ممنونم از خانم بستان دوست نازنین😍🙏 و ماه آوا.🙏 صدای شما را از ماه می شنوم. 😋

5

من این کتابو به توصیه آقای حسین لامعی تو استوری های اینستاگرامشون خوندم واقعا از جزبه جز کتاب لذت بردم گوینده هم شیرین بیان میکرد اینقدر که گاهی میزارم بعضی از بخشها رو دوباره گوش میکنم

5

داستان برای من جذاب بود. صدای راوی هم خوب بود البته چندجا اشتباه در تلفظ و زمان مکث وجود داشت که می‌شد نادیده گرفت.

5

سپاس از قرار دادن این کتاب دلنشین و زیبا و همچنین خوانش زیبای خانم بستان دوست. هم داستان سیال و گرم بود هم صدای راوی.👍

4

داستانهای کتاب بسیار زیبا بود و خوانش هم دلپذیر بود

3

جالب نبود ، یکسری روزمرگی ها و خاطراتی که در زندکی هر کس اتفاق میوفته

5

داستان و روایت هر دو عااااااالی ممنونم

4

من را پرتاب کرد به دوران کودکی ام خیلی زیبا بود

5

خیلی عالی بود

نمایش 2 نقد دیگر
4.5
(23)
اجرای روان 🎙️ (1)
78,000
٪30
54,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خاطره های پراکنده
٪30
خاطره های پراکنده
گلی ترقی
ماه آوا
4.5
(23)
اجرای روان 🎙️ (1)
78,000
٪30
54,600
تومان