0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بیمار خاموش
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب بیمار خاموش

ناشر:
نشر سنگ
درباره بیمار خاموش

کتاب بیمار خاموش داستان نقاش معروفی به نام آلیسیا برنسون است که در نگاه اول، زندگی خوبی دارد. او با یک عکاس به نام گابریل ازدواج کرده. اما رویدادی وحشتناک اتفاق می‌افتد؛ یک شب، آلیسیا به شوهرش شلیک می‌کند و بعد از آن به طور معجزه‌آسا دیگر هیچ کلمه‌ای نمی‌گوید. این سکوت مرموز باعث می‌شود که یک روان‌شناختی سعی کند تا رازهای پنهان شده در ذهن او را کشف کند. (این کتاب در حال حاضر در دسته کتب حوزه داستان و رمان فیدیبو قرار دارد.)

بیمار خاموش یک تریلر روان‌شناختی است که با پیچیدگی‌ها و تحلیل‌های روان‌شناسی آمیخته شده‌است. در این رمان خارجی، چالش‌ها و رازهای ذهن آلیسیا که بعد از یک حادثه وحشتناک به سکوت کشیده شده، توسط یک روان‌شناس بررسی می‌شود. بلافاصله بعد از انتشار، کتاب بیمار خاموش به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز رسید و ۵۲ هفته در این رتبه باقی ماند، که این موضوع به تنهایی نشان‌دهنده محبوبیت و جذابیت این کتاب است. همچنین، این کتاب در سایت گودریدز رتبه‌ی نخست بخش تریلر را به دست آورد و به عنوان کتاب سال تریلر آمریکا در سال ۲۰۱۹ نیز شناخته شد.

از نظر فروش و محبوبیت، بیمار خاموش بدون شک یکی از موفق‌ترین کتاب‌های چند سال اخیر است. این محبوبیت و پذیرش گسترده از سوی مخاطبان نشان‌دهنده توانمندی نویسنده در خلق یک داستان جذاب و همچنین استفاده از تحلیل‌های روان‌شناختی عمیق است.

آشنایی با الکس مایکلیدیس

الکس مایکلیدیس در تاریخ 4 سپتامبر 1977 در قبرس به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات اولیه خود در قبرس، الکس به دانشگاه کمبریج در انگلستان پیوست تا در رشته زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کند. در دوران تحصیل، علاقه‌ی وی به نوشتن داستان‌های تریلر روان‌شناختی روز به روز بیشتر شد و او تصمیم به پرداختن به این حرفه گرفت. الکس مایکلیدیس با نوشتن بیمار خاموش و داستان‌های تریلر روان‌شناختی دیگر خود، نامی در جهان ادبیات جهانی به دست آورده است. او با استفاده از دانش زبان و ادبیات انگلیسی خود و همچنین با الهام گیری از سبک‌های نوشتاری مختلف، داستان‌هایی جذاب و هیجان‌انگیز خلق کرده است.

خرید کتاب دوشیزگان از الکس مایکلیدیس

چرا باید کتاب بیمار خاموش را بخوانیم

1. داستان جذاب و نفس‌گیر: داستان آلیسیا برنسون، نقاشی که به طور غیرمنتظره به شوهرش شلیک کرده و سپس به سکوت پناه می‌برد، مخاطب را وادار به دنبال کردن اتفاقات و رازهای پشت پرده می‌کند.

2. تحلیل‌های روان‌شناختی: این کتاب فقط یک داستان ساده نیست؛ از تحلیل‌های روان‌شناختی دقیق و معتبر بهره برده است، که مخاطب را وادار به فکر کردن در مورد پیچیدگی‌های ذهن انسان و علل رفتارهایش می‌کند.

3. محبوبیت گسترده: با توجه به رتبه‌های برتری که این کتاب در فهرست‌های پرفروش‌ها و سایت‌های معتبر مانند نیویورک‌تایمز و گودریدز کسب کرده است، واضح است که بسیاری از خوانندگان از سراسر دنیا از خواندن آن لذت برده‌اند.

4. پیچیدگی و چالش ذهنی: این کتاب، با پیچیدگی‌های داستانی و روان‌شناختی که دارد، مخاطب را چالش می‌زند تا داستان را از دیدگاه‌های مختلف بررسی کند.

با توجه به این دلایل، این کتاب برای هر کسی که داستان‌های هیجان‌انگیز، روان‌شناختی و پرپیچ و خم را می‌پسندد، یک گزینه مناسب است.

در بخشی از کتاب بیمار خاموش می‌خوانیم

از گراو خارج شدم و سیگاری روشن کردم. صدای مردی را شنیدم که مرا صدا می‌کرد. سرم را بالا آوردم، انتظار داشتم ژان فلیکس باشد. اما او نبود. مکس برنسون بود. از ماشین پیاده ‌شد و به‌سمت من ‌آمد. فریاد زد: «چه گندی بالا آمده؟ چی شده؟» صورتش سرخ شده بود و خشم آن را از ریخت انداخته بود. «تازه با من تماس گرفتند و خبر آلیسیا را دادند. چی به سرش آمده؟ من یک قدم پس کشیدم. «فکر می‌کنم باید یه کم آرام باشید، آقای برنسون آرام باشم؟ زن برادر من، توی یه کمای لعنتی آن‌جا خوابیده... به‌خاطر سهل‌انگاری تو مکس دستش را محکم مشت کرد. آن را بالا آورد. فکر کردم می‌خواهد با مشت به صورتم بکوبد. اما تانیا جلوی او را گرفت. با شتاب به سمتش آمد، به همان میزان که مکس عصبانی بود او هم بود _ اما نه از دست من، بلکه از دست مکس. بس کن مکس. محض رضای خدا. همه چی به‌قدر کافی بد نیست؟ این تقصیر تئو نیست‌.

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب بیمار خاموش

اگر از خواندن کتاب بیمار خاموش لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن آثار زیر را از دست ندهید.

·      کتاب عقاید یک دلقک

·      کتاب جاسوس

·      کتاب صد سال تنهایی

·      کتاب مرشد و مارگاریتا


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۸۶ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسندهالکس مایکلیدیس
مترجم مریم حسین نژاد
ناشرنشر سنگ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The silent patient
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۸۶ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 102 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (5)
گیرا 🧲 (3)
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
59 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

از این کتاب با این امتیاز بالا انتظار بیشتری میرفت! کتاب روی سوژه‌ی جالبی دست میزاره و ابتدای کتاب طوری هست که شمارو به خوندن ادامه‌اش وامیداره، ولی از یجایی به بعد آخر کتاب برام تا حدود زیادی قابل حدس شد و پایان داستان چیزی نبود که من رو تکون بده ! یکی از خاصیت های داستان‌های جنایی این هست که باعث بشه شما به افراد مختلفی شک کنید، چیزی که اصلا توی این کتاب برام اتفاق نیفتاد! و اینکه شاید کلا یکی دو مورد بود که باعث غافلگیری من شد. ❌خطر اسپویل❌ مانور اصلی کتاب روی سکوت الیسیا میچرخه، سکوتی که خواننده با تمام وجود میخواد از راز پشتش سردربیاره. ولی در آخر دلیلی که به ما میده اصلا دلیل قانع کننده‌ای نیست. نویسنده باید دلیلی به ما میداد که مغزمون رو منفجر کنه!

3
تلخ ☕️

پرکشش بود ولی ارزش دوبار خواندن رو نداره. × خطر اسپویل! × جنبه ی معمایی-جنایی چندانی نداشت و افرادی که به عنوان مظنون احتمالی معرفی میشن، بیشتر جنبه ی منحرف کردن ذهن رو دارن و اگر خواننده به شرایط قتل خوب دقت کرده باشه، مشخصه که قاتل کسی جز آلیسیا نمی تونه باشه. بنابراین فقط پایان مربوط به تئو غافلگیر کننده بود که در میان حجم زیاد تلخی و روان پریشی، گم شد. ضمناً، اسم کتاب "بیمار خاموشه" ! پس چرا وقتی این خاموشی از بین میره، اولین جملات بیمار سر سوزنی هیجان ایجاد نمی کنند؟ نقطه ی اوج داستان قطعاً همین نقطه بود ولی کاملاً به هدر رفت.

5

وااای پایانش واقعاغافل گیرکننده بود🤯منم مثل خیلی ازرمان خونای کنجکاودیگه سعی میکردم ازروی نظرات اینجاآخرداستانوحدس بزنم وباخودم میگفتم نه این داستان اینجورمیشه که فکرشومیکردم بعدتاقسمت زیادی تقریباهمینجورپیش رفت که تقریباصفحه های هفتصدوخورده ای مخم کاملاسوووت کشید!!! منی که رمان خون نبودم این رمانو بیدارموندم تاتموم کنم الانم دلم میخوادرمانای بیشترمثل این پیداکنم بخونم اگرشماسراغ داشتیدبهم معرفی کنید🙏 خوندنشوخیلی تووصیه میکنم✌️

5

با سلام کتاب جذابیه وبه نظرم بعد از خواندن چند فصل اول ودریافت سیر داستان باید فصل پنجم را مطالعه کرد وبعد بقیه فصول را خواند .وگرنه خیلی از صحنه ها چون فراموش می شوند باعث ابهام در درک زمان رخداد حوادث می شود.ویا کتاب را کامل خواند ویک بار مجدد برای درک توالی مطالعه کرد.پایان را که بدانید اشکالات گفته شده توسط دوستان حل می شود..

2

رمانیه پر از اشتباهات منطقی در روایت داستان، بویژه در مورد تداوم زمانی که بخاطر اسپویل نمیتونم بیشتر توضیح بدم و خواننده زیرک خود در پایان به آن پی خواهد برد، از نظر جنایی هیچی نداره، فقط از لحاظ روانشناسی، شاید برای برخی افراد علاقمند جذاب باشه

4

منو یاد فیلم shuter island انداخت با پایان غافلگیر کننده ش! ولی در دنیای واقعی هیچوقت این اتفاق نمی افته چون خودم روانشناس هستم میدونم که تو بیمارستان روانی هیچوقت یک درمانگر نمی ره دنبال اقوام بیمار بگرده مثل کاراگاه ها.

4

داستان جذاب، گیرا و غافلگیرکننده. ترجمه به معنای واقعی ضعیف بود، هیچکدوم از اصطلاحات معادل سازی نشدن و تحت اللفظی ترجمه شدند، به قدر تحت اللفظی ترجمه شده که کاملا می‌تونستم جمله انگلیسی رو حدس بزن. واقعا متاسفم که چنین مترجم‌هایی فرصت ترجمه چنین کتابهایی رو پیدا می‌کنند.

5

من واقعا این کتاب رو دوست داشتم و به هرکس میرسم پیشنهادش میکنم، البته من نسخه ی چاپیش رو خوندم و خیلی متن روونی داشت و کتابش اینجوری که من تا صد صفحه ی اول روزی چند ساعت ازش میخوندم ولی بعدش جوری شد ک دیگه نمیخواستم کتاب رو زمین بزارم.

4

به عنوان کسی که این کتاب رو یک روزه تموم کرده نمیتونم بگم کتاب جذابی نبود ولی ایراد زیاد داشت بیشتر روانشناسی بود تا جنایی اگر فیلم جزیره شاتر رو ندیده بودم میتونست شوکه کننده باشه

5
سرگرم‌کننده 🧩

داستان غيرقابل پيش بيني بود زمان بندي داستان آدم رو در فهم ماجرا گيج ميكنه و من نفهميدم چرا شخصيت اصلي كارگاه بازي در ميورد، وقتي هدفش چيز ديگه اي بوده!؟! و در آخر منظور از بارش برف چي بود؟

نمایش 49 نقد دیگر
4.3
(102)
سرگرم‌کننده 🧩 (5)
80,000
٪50
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
بیمار خاموش
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بیمار خاموش
٪50
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
نشر سنگ
4.3
(102)
سرگرم‌کننده 🧩 (5)
80,000
٪50
40,000
تومان