0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
‫انسان در جست وجوی معنا

معرفی، خرید و دانلود کتاب ‫انسان در جست وجوی معنا

مقدمه ای بر معنادرمانی
ناشر:
نشر سنگ
درباره ‫انسان در جست وجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا Man's Search for Meaning خاطرات روانپزشک مشهور ویکتور فرانکل از زندگی خود در اردوگاه‌های نازی‌ و درس‌هایی است که از آن دوران خاص گرفته است. او بین سال‌های 1942 و 1945 فرانکل در چهار اردوگاه کار اجباری از جمله آشویتس کار کرد، درحالی‌که در همین زمان والدین، برادر و همسر باردارش از دنیا رفتند. فرانکل بر اساس تجربیات خود و تجربیات دیگر افرادی که در شرایط مشابه او بودند، استدلال می‌کند که ما نمی‌توانیم از رنج اجتناب کنیم، اما می‌توانیم انتخاب کنیم که چگونه با آن کنار بیاییم، در آن معنا پیدا کنیم و با هدفی جدید به جلو برویم.

در زمان مرگ فرانکل در سال 1997 این اثر به بیست و چهار زبان ترجمه شد و بیش از 10 میلیون نسخه فروش داشت. بسیاری از آمریکایی‌ها در جواب نظر سنجی «کتابی را که در زندگی شما تغییر ایجاد کرد» را نام ببرید در سال 1991، به این کتاب خواندنی اشاره داشتند. علاوه بر آن در دسته 10 کتاب تاثیرگذار آمریکا قرار داشت.

کتاب انسان در جستجوی معنا را انتشارات سنگ چاپ کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است. نسخه الکترونیک این کتاب را فیدیبو در دسته‌بندی روانشناسی منتشر کرده است و مریم حسین‌نژاد آن را ترجمه کرده است.

ویکتور فرانکل، پایه گذار معنا درمانی

ویکتور فرانکل «Viktor Frankl» در سال 1905 به دنیا آمد و مدرک دکترای پزشکی و دکترای فلسفه را از دانشگاه وین دریافت کرد. در طول جنگ جهانی دوم او سه سال را در اردوگاه‌های کار اجباری گذراند. دکتر فرانکل اولین‌بار در سال 1924 در مجله بین‌المللی روانکاوی معرفی شد و از آن زمان تاکنون بیست و شش کتاب منتشر کرده است که به نوزده زبان از جمله ژاپنی و چینی ترجمه شده است. او استاد مدعو دانشگاه‌های بسیاری بوده است و در دانشگاه‌های سراسر جهان مدعو بود و تنها پنجاه و یک تور سخنرانی در سراسر ایالات متحده داشت. او رئیس انجمن پزشکی روان‌درمانی اتریش بود.

3 دلیل برای خواندن کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا در سه بخش مختلف تنظیم شده است. اولی (تجارب در یک اردوگاه کار اجباری) که اساس فلسفه و سیستم روان‌درمانی فرانکل به نام لوگو تراپی به عقیده او مخاطبانی که در جستجوی معنای زندگی‌شان هستند این داستان تبدیل به پرسشی خواهد شد که قابل یادگیری و آموزش خواهد شد.

 قسمت دوم (معنادرمانی به طور خلاصه) که خلاصه‌ای از سیستم درمانی فرانکل است، تا حدی بر اساس تجربیات و مشاهدات فرانکل به‌عنوان زندانی آشویتس، و تا حدی بر اساس تکنیک‌ها و دیدگاه‌های او از جهان است، تفاوت دارند. این بخش از نظر سبک خشک‌تر، فنی‌تر است و برای خواننده قابل‌دسترسی نیست، مگر اینکه خواننده واقعاً به درمان یا یک درمانگر علاقه داشته باشد.

 در بخش سوم فرانکل به موفقیت اشاره می‌کند؛ چون به عقیده او هرچه بیشتر موفقیت را هدف خود قرار دهید بیشتر از دستش خواهید داد. کسب موفقیت‌هایی مثل شادی دنبال‌کردنی، نیست؛ بلکه خودش باید به سراغتان بیاید و این تنها وقتی به دست می‌آید که اثر جانبی ناخودآگاه تلاش فرد و محصولی فرعی از تلاش‌هایش باشد. شادی باید اتفاق بیفتد و این اتفاق نتیجهٔ موفقیت است. باید کاری کنید خودش رخ دهد نه این که برای رخ‌دادنش سعی کنید او از خوانندگان می‌خواهد برای انجام کارها به ندای وجدان خود گوش دهند و تمام تلاشتان را کنند و از دانششان بهره ببرند و نتیجه طولانی آن را ببینند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

دوست دارم چند مورد از رخدادهای عجیبی را که تحمل، کردم برایتان بازگو کنم ما نمی‌توانستیم دندان‌هایمان را مسواک کنیم و با وجود کمبود ویتامین زیادی که داشتیم لثه‌هایمان از همیشه سالم‌تر بود گاهی تا شش ماه یک لباس توی تنمان بود تا کاملاً از شکل و قیافه بیفتد گاهی تا مدت‌ها نمی‌توانستیم حتی خیلی، کوتاه خودمان را بشوییم؛ چون لوله‌های آب یخ می‌زد و بااین‌حال زخمهای روی دستمان با وجود آن‌همه خاک و کثیفی چرک نمی‌کرد البته جز یخ‌زدگی‌ها یا مثلاً کسانی که خوابشان سبک بود و با کوچک‌ترین صدایی از اتاق کناری بیدار می‌شدند حالا با صدای خوروپف بلند هم‌اتاقی‌شان که کنار گوششان خوابیده بود به خواب عمیق می‌رفتند.

حالا اگر از ما بپرسند این که داستایوفسکی گفته انسان موجودی است که با هر شرایطی خودش را وفق میدهد درست است یا نه می‌گوییم بله انسان با هر شرایطی تطبیق پیدا می‌کند؛ اما از چگونگی‌اش نپرسید نه بررسی‌های روان‌شناسانه‌مان هنوز خیلی پیشرفته بود و نه ما زندانی‌ها به آن نقطه رسیده بودیم. هنوز در نخستین مرحلهٔ واکنش‌های روان‌شناسانه‌مان بودیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب انسان در جستجوی معنا

نظریه فرانکل که به‌عنوان لوگوتراپی از کلمه یونانی logos (معنا) شناخته می‌شود، معتقد است که انگیزه اصلی ما در زندگی، همان‌طور که فروید اظهار داشت، لذت نیست، بلکه کشف و پیگیری چیزی است که ما شخصاً معنادار می‌دانیم. هرکسی که احساس کند زندگی او هیچ معنا یا هدفی ندارد، کتاب انسان در جستجوی معنا می‌تواند کتابی الهام‌بخش برای او باشد. بعد از خواندن کتاب احساس می‌کنید برنده هستید و از نویسنده درس‌های بزرگی یاد خواهید گرفت. شما می‌توانید آثار زیر را که مضمونی مشابه دارد، در لیست مطالعه خود قرار دهید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسندهویکتور فرانکل
مترجم مریم حسین نژاد
ناشرنشر سنگ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Man's search for meaning
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۰۱ مگابایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
9 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

برای کسی که مدتی رنج بسیار عمیقی رو توی زندگیش کشیده اوایل کتاب یجور یادآوریه اما در آخر میگه چطور باید رنج های بزرگ رو تبدیل به چیزی قابل تحمل تر کرد. خوندنش رو توصیه میکنم.

5

در کل در کنار غم انگیز بودن اما بسیار کتاب پر محتوا بود و آموزنده وقسمتهای در ذهن من خواننده نقش می بست ارزش زمان گذاشتن داشت در کنار زمانی که گذاشتم چیزهای زیادی آموختم به نظرم مناسب و کاربردی در هر زمانیه

5

من صوتی این کتابو با صدای اقای داود حیدری رو گوش دادم صدای راوی وموزیک متن عمق رنج ودردی رو که دکتر فرانکل کشیده به شنونده منتقل میکنه

2

باید چندبار خوانده بشه لایه لایه هضم و درک بشه عالی وپر از راز

5

من تا اواسطش خوندم برام خیلی زجراور بود هنوز نتونستم این همه تعریف و تمجید رو هضم کنم شاید اخراش خوب باشه

1

با سلام . کدوم ترجمه این کتاب بهتر هست ؟

4

قشنگه . خوشم اومد

4

حتما بخونیدفوق العاده است.

5

بی نظیر

5

۵ستاره

نمایش 4 نقد دیگر
4
(45)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
انسان در جست وجوی معنا
انسان در جست وجوی معنا
ویکتور فرانکل

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
‫انسان در جست وجوی معنا
‫انسان در جست وجوی معنا
مقدمه ای بر معنادرمانی
نشر سنگ
4
(45)
40,000
تومان