0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کار عمیق
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کار عمیق

نویسنده:
کال نیوپورت
درباره کار عمیق

کتاب کار عمیق به قلم کال نیوپورت، با شما درباره اهمیت تمرکز کردن و کار عمیق صحبت می‌کند. در دنیای آشفته امروز که تمرکز کردن هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود، شما می‌توانید با شنیدن کتاب کار عمیق، این مشکل بزرگ را به خوبی حل کنید.

کتاب کار عمیق (Deep Work) یکی از کتاب‌هایی است که زندگی شما را تغییر می‌دهد. این کتاب به شما می‌گوید چرا بدون کار عمیق و تمرکز، نمی‌توانید موفق باشید و به نتایج مورد نظر دست پیدا کنید. واقعیت این است که بسیاری از ما، افرادی که می‌توانند هم‌زمان چندین کار را با هم انجام دهند، تحسین می‌کنیم. اما از این واقعیت که تمرکز کردن مهم‌ترین ابزار برای به نتیجه رساندن کارهاست، غافل می‌شویم. در موقعیتی که بخواهید با یک دست چند هندوانه بردارید، هم خیلی زود خسته می‌شوید و هم ممکن است همه هندوانه‌ها را یک‌جا روی زمین بگذارید. کال نیوپورت با موشکافی دنیای امروزه که برپایه تکنولوژی استوار است، بیان می‌کند که کار کردن و تمرکز کردن سخت‌تر شده است.

بسیاری از افراد، روزانه زمان‌شان را صرف کارهای مختلف می‌کنند. اما از این موضوع غافل هستند که بدون تمرکز روی یک کار، نمی‌توانند نتایج قابل لمسی به‌دست آورند. تنها در صورت کار عمیق است که می‌توانید در هیاهوی تکنولوژی و شبکه‌ها، چیز سودمندی به‌دست آورید که توجه مخاطبان را جلب کند. این کتاب در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توانست به یکی از کتاب‌های پرفروش حوزه روانشناسی و توسعه فردی تبدیل شود. این اثر را انتشارات شنیدار با ترجمه گروه مترجمان شنیدار و صدای «مصطفی طالبیان‌مقدم» منتشر کرده است.

درباره کال نیوپورت، نویسنده کتاب

کال نیوپورت (Cal Newport) نویسنده کتاب‌های توسعه فردی و خودیاری و مهندس کامپیوتر است که در سال ۱۹۸۲ در آمریکا متولد شد. نیوپورت استاد علوم کامپیوتر دانشگاه جورج تاون است و در زمینه نظریه سیستم های توزیع شده فعالیت می‌کند. یکی دیگر از کتاب‌های موفق این نویسنده «مینیمالیسم دیجیتال» نام دارد. آثار کال نیوپورت مورد توجه نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشینگتون پست، نیویورکر و اکونومیست قرار گرفته‌ و به ۳۵ زبان دنیا ترجمه شده‌اند. کتاب کار عمیق مشهورترین اثر این نویسنده است که توانست شهرتی جهانی برای او رقم بزند. بسیاری از ایرانیان نیز نیوپورت را با کتاب کار عمیق شناختند.

سه دلیل برای شنیدن کتاب کار عمیق

در دنیای آشفته و پر اضطراب امروز، کار کردن به‌صورت عمیق روی یک مسئله و از بین بردن حواس‌پرتی‌ها، کار سختی است. شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین ابزارهای سردرگمی و حواس‌پرتی هستند که تمرکز کاربران را مختل کرده‌اند و علاوه‌بر آن، باعث می‌شوند مخاطبان از کارهای اصلی خود دور بمانند. به همین دلیل یادگیری تمرکز کردن، بیشتر از هر وقت دیگری اهمیت پیدا کرده است و شنیدن کتاب کار عمیق، می‌تواند به بسیاری از سوال‌های شما پاسخ دهد. از جمله مزایای شنیدن این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یاد می‌گیرید چگونه روی کارهای مهم و دارای اولویت تمرکز کنید و حواس‌پرتی‌ها را از خود دور کنید
  • با تمرکز و کار عمیق، می‌توانید دستاوردهای چشمگیری به‌دست آورید که برای خودتان و دیگران سودمند است
  • با کار عمیق و تمرکز، بخش زیادی از اضطراب‌هایتان از بین خواهد رفت و می‌توانید کارایی خود را افزایش دهید

در بخشی از کتاب می‌شنویم

وقتی قسمت قابل توجهی از زمان را صرف کار عمیق کنیم، معنای بیشتری در زندگی خود ایجاد کردیم. کار عمیق همچنین به ما کمک می‌کند تا از متغیرهای کوچک‌تر و کم‌اهمیتی جلوگیری کنیم که به‌صورت مداوم سعی در جلب توجه ما دارند. تمرکز عمیق موجب خلق معناست، اما توجه پراکنده اینطور نخواهد بود. درگیر شدن در مواردی مانند ایمیل در زمان‌های تصادفی در طول روز، شما را مستعد ابتلا به نوسانات احساسی و تمرکزی می‌کند. اگر ایمیلی دریافت کنید که احساساتی را در شما تحریک کند، بازگشت به کار و تکلیف اصلی‌ای که در حال انجام آن بودید، آسان نخواهد بود. مغز به هر آنچه از لحاظ احساسی برجسته‌تر است، توجه می‌کند. بنابراین مسائلی که بیشترین احساسات را ایجاد می‌کنند، به رقابت برای جلب توجه شما می‌پردازند. این قضیه جنبه روان‌شناختی هم دارد. تحقیقات روانشناسان نشان داده که سعادت در نقطه‌ای حاصل می‌شود که بدن و ذهن در تلاش برای انجام کاری دشوار و ارزشمند به تکاپو افتاده باشد. او این حالت را جاری بود ن می‌نامد.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

اگر مایل هستید با مطالعه یا شنیدن کتاب، مهارت‌های درونی خود را تقویت کنید، زندگی و کار بهتری داشته باشید و از زمان‌تان بهتر استفاده کنید، می‌توانید از کتاب‌های حوزه توسعه فردی کمک بگیرید. کتاب‌هایی که با درون‌مایه خودیاری نوشته شده‌اند، به شما کمک می‌کنند تا از زمان و منابع خود، بهترین استفاده را کنید. از جمله کتاب‌های دیگری که می‌توانید بخوانید یا بشنوید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
75.۴۸ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۲:۲۷
نویسندهکال نیوپورت
مترجم گروه مترجمان شنیدار
راوی مصطفی طالبیان مقدم
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۵.۴۸ مگابایت
۰۱:۲۲:۲۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
15 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

به هیچ عنوان نتوستم با ترجمه و صدای راوی ارتباط برقرار کنم. بعضا سوتی‌های بیسار وحشتناکی داخل گویش بود؛ مثلا آمیگدال یا بادامه رو ۳ بار اشتباه خوندن. در کل فکر می‌کنم ضعیف‌ترین ترجمه و روایت از کتاب کار عمیق کال نیوپورت به این اثر تعلق بگیره.

3

راوی اصلا تسلطی بر خواندن کتاب ندارد و لغات رو جدا جدا ادا میکند و حتی جمله بندی رو نمی‌تواند درست بخواند.

2

من که اصلا راضی نبودم

5

خیلی خوب بود

5

عالی

3.7
(14)
19,000
٪50
9,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کار عمیق
٪50
کار عمیق
کال نیوپورت
انتشارات شنیدار
3.7
(14)
19,000
٪50
9,500
تومان