0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
لاله
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی لاله

(داستان کوتاه)
نویسنده:
صادق هدایت
ناشر:
گیوا
درباره لاله

کتاب صوتی لاله نوشته صادق هدایت روایت پیرمردی به نام «خداداد» است که در بالای کوه دماوند زندگی می‌کرد. او تا سال‌ها در این مکان و دور از همه‌ شهر، از آرامش کوهستانی لذت می‌برد و زندگی می‌گذراند. روز‌هایش با تماشای آسمان آبی و نشاط بوته‌های گل کوهی سپری می‌شد. اما یک روز ناگهان، در خانه‌اش به صدا درآمد و سر و کله دختری کولی به نام «لاله» پیدا شد.

لاله، دختر نوجوانی بود که به طور مرموزی وارد دنیای خداداد شده بود. این دختر جوان با زیبایی خیره‌کننده‌اش، زندگی پیرمرد را تغییر داد. عشق ناگهانی و شیرینی میان آن دو که در دو دنیای مختلف بودند پدیدار شد.

داستان «لاله» از مجموعه «سه قطره خون» صادق هدایت نشانگر از جسارت و پرداختن به مسائلی است که ممکن است تاکنون توسط دیگران نادیده گرفته شده باشند. این داستان نشان‌دهنده ویژگی‌های تمایز‌آمیز آثار صادق هدایت است که با ارائه داستان‌های شگفت‌آور، از جمله داستان «لاله»، به مخاطبان فرصت می‌دهد تا در مورد مسائلی که ممکن است در زندگی روزمره نادیده گرفته شوند، تفکر کنند و در آنها عمیق‌تر و پویاتر تأمل کنند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره صادق هدایت

صادق هدایت در سال 1281، در تهران در خانواده‌ای با تاریخچه پرافتخار و عالی‌مرتبه به دنیا آمد. جد او، رضا قلی‌خان هدایت، یکی از برجسته‌ترین نویسندگان دوره ناصری بود و دارنده کتاب «مجمع‌الفصحا» بود. پدر صادق نیز، در امور وزارتی فعالیت می‌کرد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌اش را در تهران آغاز کرد و در دارالفنون و مدرسه فرانسوی سن‌لویی تحصیل کرد. پس از اتمام تحصیلات، ابتدا به بلژیک سفر کرد و سپس به فرانسه مهاجرت کرد. در پاریس، با جریان‌ها و ادبیات اروپا آشنا شد و این تجربه او را به ترجمه‌ آثار نویسندگان غربی سوق داد. او در فرانسه تجربه‌ یک خودکشی ناموفق را داشت و بعد از آن به تهران بازگشت.

در تهران، به همراه گروهی از نویسندگان و شاعران معروف، انجمنی به نام "ادبای ربعه" را تأسیس کرد. اعضای این انجمن شامل بزرگ علوی، مسعود فرزاد، مجتبی مینوی و صادق هدایت بودند. بعد از آن صادق هدایت به هند سفر کرد و آنجا با زبان پهلوی و تاریخ ایران باستان آشنا شد. سفر به هند، مقدمه‌ای برای انتشار مهم‌ترین اثر او، یعنی "بوف کور"، بود. پس از آن، به ایران بازگشت و اثرهای دیگری از جمله "سگ ولگرد" و "حاجی‌آقا" را منتشر کرد. هدایت در پایان به فرانسه رفت و در آنجا، در منطقه‌ای به نام شامپیونه‌ پاریس بار دیگر دست به خودکشی زد و در سن ۴۸ سالگی از دنیا رفت و در قطعه ۸۵ گورستان پرلاشز به خاک سپرده شد.

کتاب‌های مطرح و معروف دیگر از صادق هدایت عبارتند از:

  •  کتاب صوتی مسخ: این کتاب روایت زندگی فردی به نام گره‌گوار سامسا است که یک روز صبح بعد از بیدار شدن متوجه می‌‌شود به حشره‌ای زننده و بزرگ تبدیل شده و پس از آن تلاش می‌کند تا با زندگی جدید خود کنار بیاید.
  • کتاب صوتی داش آکل: این داستان یکی از ده داستان کوتاه مجموعه سه قطره خون صادق هدایت است. این کتاب داستان مردی لوطی و اهل شیراز است که خصلت‌های جوانمردانه‌اش او را به فردی محبوب و مورد علاقه ضعیف و بی‌پناه شهر تبدیل کرده است.
  • کتاب صوتی مرده خورها: این کتاب روایت زندگی دو هوو است که به دنبال مرگ شوهرشان دائما بر سر ارث و میراث او به هم دعوا و کشمکش دارند.

جهت مشاهده سایر آثار صادق هدایت کلیک کنید.

چرا باید کتاب صوتی لاله را بشنویم

کتاب صوتی لاله، به ویژه به دوستداران داستان‌های کوتاه و آثار هدایت، پیشنهاد می‌شود. آثار هدایت با داشتن عمق داستانی و جرأت در مطرح کردن موضوعاتی که ممکن است در جامعه تاکنون نادیده گرفته شده باشند، مخاطبان گسترده‌ای را جذب می‌کنند. از آنجا که این داستان یکی از آثار اوست، بدون تردید خواندن آن یا گوش دادن به نسخه صوتی آن که با صدای گرم و دلشنین حسین نصیری روایت شده است به همه‌ دوستداران کتاب و ادبیات فارسی، پیشنهاد می‌شود. این داستان به شما فرصت می‌دهد تا با دنیای جذاب و متنوع داستان‌نویسی هدایت آشنا شوید و از شیرینی و عمق آثار او لذت ببرید.

در بخشی از کتاب صوتی لاله می‌شنویم

هر چه خداداد به لاله نصیحت می‌کرد که دزدی بد است، به آتش دوزخ می‌سوزی! لبخند شیطانی روی لب‌های او نمودار می‌شد و به بهانه‌ای ازاین‌گونه مباحثات شانه خالی می‌کرد. لاله زیادی میل به گردش داشت. اگر دو سه روز پشت‌هم باران می‌آمد و مجبور می‌شد در آلونک بماند، خاموش و غمگین می‌گردید، ولی روزهایی که هوا خوب بود، با خداداد و یا تنها به گردش می‌رفت. اغلب تنها می‌رفت و همین اسباب بدگمانی خداداد نسبت به او شد. چه دو سه بار عباس چوپان را با لاله دیده بود و او را رقیب خودش می‌دانست. حتی یک روز هم آن‌ها را دید که عباس تمشک می‌چید و به دهان لاله می‌گذاشت...

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی لاله

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
19.۶۶ مگابایت
مدت زمان
۲۱:۲۷
نویسندهصادق هدایت
راویحسین نصیری
ناشرگیوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۹.۶۶ مگابایت
۲۱:۲۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
تلخ ☕️ (3)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
10 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

تمام نوشته ها و کتاب های صادق هدایت رو واقعا میپسندم با تمام وجودم درد و رنجی که با قلمش به تصویر میکشه رو حس میکنم اینم داستانش هم جالب بود پیشنهاد میکنم اگه به این سبک ها علاقه دارید این کتاب هم مطلاعه کنید

4

همه نوشته های صادق هدایت رو دوست دارم. توصیفات زیبا و لحن رک نویسنده باعث میشه کتابهاش جذاب باشن.

1

فقط اونیکه نوشته کتاب جامعی هست ??? مگه این کتاب آموزشیه که جامع باشه یا ناقص؟؟

2

برنامه تون افتضاح افتضاح....یه راهنمایی درست بذارید که ملت راحت بتونن کتاب دانلود کنن

3
سرگرم‌کننده 🧩

موضوع جالب و متفاوتی داشت اما پایان داستان برام گنگ بود و خیلی درکش نکردم

1

کتاب های هدایت اصلا بدرد نمیخوره یک نویسنده الکی

1

بد نبود ولی میشه گفت خوب میشه اگر وقتی بی کارید بخونیدش

1

اون آهنگ پس زمینه رو خفه کنید ببینیم چی میگه!

2
تلخ ☕️

چیز خاصی نداشت داستان. چندان دوست نداشتم.

2

من دوست نداشتم . قشنگ نبود .

نمایش 11 نقد دیگر
3.5
(37)
تلخ ☕️ (3)
16,900
٪50
8,450
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
لاله
٪50
لاله
(داستان کوتاه)
گیوا
3.5
(37)
تلخ ☕️ (3)
16,900
٪50
8,450
تومان