0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کاتیا
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کاتیا

(داستان کوتاه)
نویسنده:
صادق هدایت
ناشر:
گیوا
درباره کاتیا
بخشی از کتاب: چند شب بود مرتباً مهندس اتریشی که اخیراً با من بود، در کافه سر میز ما می‌آمد. اغلب من با یکی دو نفر از رفقا نشسته بودیم، او می‌آمد اجازه می‌خواست، کنار میز ما نمی‌نشست و گاهی هم معنی لغات فارسی را از ما می‌پرسید. چون می‌خواست زبان فارسی را یاد بگیرد.- از آنجائی که چندین زبان خارجه می‌دانست، مخصوصاً زبان ترکی را که ادعا می‌کرد از زبان مادری خودش بهتر بلد است، لذا یاد گرفتن فارسی برایش چندان دشوار نبود. ظاهراً مردی بود چهارشانه با قیافه‌ی جدی، سر بزرگ و چشم‌های آبی تیره، مثل‌اینکه رنگ رود دانوب در چشم‌هایش منعکس شده بود. صورت پرخون سرخ داشت و موهای خاکستری دور پیشانی بلند و برآمده‌ی او روئیده بود و از طرز حرکات سنگین و هیکل ورزشکارش قوت و سلامتی تراوش می‌کرد. اما ساختمان او با حالت اندوه و گرفتگی که در چشم‌هایش دیده می‌شد و متناقض به نظر می‌آمد. تقریباً در حدود چهل سال یا بیشتر از سنش می‌گذشت. ولی روی هم رفته جوان‌تر نمود می‌کرد. همیشه جدی و آرام بود مثل‌اینکه زندگی بی دغدغه‌ای را طی کرده و جای زخمی گوشه‌ی چشم راست او دیده می‌شد که من گمان می‌کردم به واسطه‌ی شغل مهندسی و راه سازی در اثر انفجار سنگ یا کوه گوشه‌ی چشم او زخم برداشته است. او علاقه‌ی مخصوصی نسبت به ادبیات ظاهر می‌کرد و به قول خودش یک حالت و یا شخصیت دوگانه در او وجود داشت. که روزها مبدل به مهندسی می‌شد و سرو کارش با فرمول‌های ریاضی بود و شب‌ها شاعر می‌شد و یا به‌وسیله‌ی بازی شطرنج وقت خود را می‌گذرانید. یک‌شب من تنها سر میز نشسته بودم، دیدم، مهندس اتریشی آمد اجازه خواست و سر میز من نشست، ازقضا در این شب تنها ماندیم و از رفقا کسی به سراغمان نیامد، مدتی به موسیقی گوش کردیم بی‌آنکه حرفی بین ما ردوبدل بشود. ناگهان ارکستر«استنکا رازین» یک آواز روسی معروف را شروع کرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
80.۳۴ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۷:۴۵
نویسندهصادق هدایت
راویحسین نصیری
ناشرگیوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۱۰
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۰.۳۴ مگابایت
۰۱:۲۷:۴۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.9
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
37 ٪
1
ستاره
12 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کاتیا یکی از مجموعه هشت داستان کتاب «سگ ولگرد» هست. اما این قطعه‌ای که توسط فیدیبو منتشر شده فقط شامل کاتیا نیست، بلکه حاوی سه داستان «کاتیا»، «تخت ابونصر» و «تجلی» هست از مجموعه کتاب «سگ ولگرد» که متاسفانه هر سه روی یک قطعه صوتی ضبط شدن و حتی راوی اشاره‌ای نمی‌کنه که داستان عوض شده و خواننده ظاهرا باید خودش حدس بزنه. قلم شاملو بی‌نظیره و طرز نگاهش به مسائل. اما حجم انرژی منفی‌ که من ازش می‌گیرم باعث می‌شه زیاد سمتش نرم و امتیاز زیادی هم ندم. ولی این دو ستاره مختصا به خاطر فایل صوتی بود.

1

من اغلب کتابای هدایت از همین فیدیبو خوندم و شنیدم، نمیدونم چرا بعضی نویسنده ها ینقدر معروف میشن؟ قدرت تخیل پردازیه هدایت عالیه ولی آخه اینقدر منفی؟! انگار هرکس بیشتر ناله کنه و غر بزنه معروف تر میشه. آدم کتاباشو نخونه ام چیزی از دست نمیده، با خوندنشم چیزی بهش اضافه نمیشه

5

صادق هدایت از نویسنده های مورد علاقه من هستن هر داستانی از ایشون رو میپسندم راوی هم بسیار عالی بودن👏👏👏

3

سواد و فهم صادق هدایت فراتر از زمان بوده . 👌✨

2

کتاب خوب ولی خواندن بسیار ضعیف و با اشتباه.

3

داستانهای خوب،راوی بی احساس

2.9
(8)
16,900
٪50
8,450
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کاتیا
٪50
کاتیا
(داستان کوتاه)
گیوا
2.9
(8)
16,900
٪50
8,450
تومان