0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
من ذهن آگاه هستم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب من ذهن آگاه هستم

۲۵ درس برای شادزیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی
درباره من ذهن آگاه هستم

در دنیای امروز و با سرعت گرفتن بیش‌ازپیش زندگی و تکنولوژی مغز ما که برای این شرایط تکامل نیافته است با مشکلات فراوانی روبرو می‌شود. مواجهه‌ی هرروزه با سیل اخبار منفی در شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات زیادی که تا چند ده سال پیش اصلاً وجود نداشت و باخبر بودن از اتفاقاتی که تا پیش از این از وجود آنها مطلع نبودیم و اساساً کاری هم از دست ما برای آن ساخته نیست باعث شده است که امروز تعداد افرادی که دچار اضطراب، استرس و افسردگی هستند رو به افزایش باشد. همین امر باعث افزایش پرخاش و رفتارهای آسیب‌زننده در جامعه می‌شود. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند تا در این دنیای شلوغ و پرسرعت بتوانیم به حرکت خود ادامه دهیم این است که زمان‌هایی که به سکوت و آرامش و کمک کردن به ذهن خود اختصاص دهیم.

درباره کتاب من ذهن آگاه هستم

کریستف آندره، روانپزشک مشهور فرانسوی، در کتاب من ذهن آگاه هستم قصد دارد تا به افراد کمک کند و به وسیله‌ی ذهن‌آگاهی از اضطراب و افسردگی رها شوند و زندگی آرام و شادی را تجربه کنند. همانطور که از عنوان کتاب پیداست این کتاب درمورد مراقبه (مدیتیشن) و با ارائه 25 درس شامل اصول اولیه، نحوه استفاده از تنفس، بدن، آگاهی از لحظه حال، مقابله با رنج ، تثبیت احساسات و ایجاد آرامش روحی و روانی به خواننده کمک می‌کند تا بتواند بصورت روزانه با انجام تمرین‌هایی که در کتاب آمده است قدم به قدم پیش بروند و به آرامش درونی برسند.

نویسنده عنوان ذهن‌آگاهی را در کتاب استفاده کرده است که درواقع حضور ذهن و یا همان توجه به زمان حال است. چنین نگرشی می‌تواند ارتباط ما با جهان اطراف را کاملاً بهبود ببخشد. رنج‌های ما را تسکین بدهد و شادی‌هایمان را چندبرابر کند. البته باید توجه داشته باشید که ذهن‌آگاهی را می‌توان به سرعت یاد گرفت ولی تسلط بر آن به سال‌ها تمرین احتیاج دارد.

درباره کریستف آندره نویسنده کتاب من ذهن‌آگاه هستم

کریستف آندره زاده‌ی ۱۹۵۶ در فرانسه است که پس از مطالعه‌ی آثار فروید تصمیم گرفت تا روانپزشک شود. او اکنون یکی از رهبران درمان‌های شناختی و رفتاری در فرانسه محسوب می‌شود که تخصص او در زمینه‌ی اختلال اضطراب و افسردگی است. آندره در سال ۲۰۰۴ شیوه‌های مدیتیشن را برای درمان و پیشگیری از هیجان‌ها اضطراب و افسردگی به سایر پزشکان ارائه داد و در سال ۲۰۱۶ جایزه‌ی «ژان برنارد» آکادمی تحقیقات پزشکی به او اهدا شد.

کریستف آندره یکی از برجسته‌ترین نویسندگان فرانسوی در زمینه‌ی مراقبه و تمدد اعصاب است که آثارش تا کنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است.

ترجمه‌ی کتاب من ذهن آگاه هستم

کریستف آندره از برجسته‌ترین نویسندگان فرانسوی در حوزه‌ی خودش به شمار می‌رود و آثار او از جمله پرفروش‌ترین‌های فرانسه است که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده است. در ایران نیز کتاب من ذهن آگاه هستم توسط خانم محیا احمدی‌پور به فارسی ترجمه شده است و توسط انتشارات شمعدونی به چاپ رسیده است. شما می‌توانید برای دانلود  PDFکتاب من ذهن‌آگاه هستم به وبسایت و اپلیکیشن رایگان فیدیبو مراجعه کنید.

کتاب من ذهن آگاه هستم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب درمورد شیوه‌های مراقبه روزانه است و تمامی افرادی که می‌خواهند افسردگی را از خود دور کنند و از اضطراب و استرس رها شوند می‌توانند از آن استفاده کنند.

در بخشی از کتاب من ذهن آگاه هستم می‌خوانیم

حال را دریابید، فقط زمان حال. لحظه ای بعد، همه چیز تغییر خواهد کرد؛ زاغ از روی حصار می‌پرد، خورشید به بالاترین نقطه در آسمان می‌رسد و سایه پرچین کوتاه‌تر می‌شود... نمی‌خواهم بگویم که این تغییرات، خوب هستند یا بد؛ فقط کمی بعد همه چیز متفاوت خواهد شد. بنابراین، درست در همین لحظه باید بایستیم و هوای سردی که بینی را می‌سوزاند، احساس کنیم. به کوچک‌ترین صداهای ممکن گوش دهیم و انعکاس بی‌نظیر نور خورشید روی برف‌ها را تحسین کنیم. بهتر است تا وقتی که ممکن است همان جا بمانید، بدون آنکه بخواهید منتظر چیز دیگری باشید. به هیچ چیز دیگر فکر نکنید. فقط کافی است آنجا بمانید و تمام تلاشتان را بکنید تا از موهبت‌های بی شمار این لحظه بهره ببرید؛ تکه‌های برفی که با صدایی دلنشین از روی درختان می‌افتند. رنگ سفید مایل به آبی سایه پرچین و حرکات زاغ روی حصار که سعی می‌کند خود را در برابر گرمای خورشید قراردهد.

همه چیز بی‌نظیر است. برای آن که در این لحظه غرق شویم. هیچ کمبودی نیست. ذهن‌آگاهی، درست در چنین موهبت‌هایی و در همین لحظه‌های عادی و نورانی ظاهر می‌شود. ذهن‌آگاهی، یعنی حضور خود را در لحظه پررنگ‌تر کنیم و از همه‌چیز دست بکشیم تا از آن اشباع شویم؛ البته بهتر است از آن نگریزیم یا نخواهیم به واسطه عملکرد و تفکر، اصلاحش کنیم. نکته مهمی که ذهن‌آگاهی به ما می‌آموزد، این است که چگونه چشم‌هایمان را بگشاییم. این عمل بسیار اهمیت دارد، زیاد همواره به دلیل درگیری با جهان اطراف از آن غافل می‌شویم. به این ترتیب، ما می‌توانیم با متوقف کردن چرخه‌ی خودکار اعمال با افکارمان به ذهن‌آگاهی دست یابیم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۹۷ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهکریستف آندره
مترجم محیا احمدی پور
ناشرشمعدونی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Méditer, jour après jour
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
95,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۹۷ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام چند تا راهکار دیگه هست برای رسیدن به ارامش،نمازوقران خواندن،وضو گرفتن با اب خنک،یاد خدا،خندیدن کمتر از ۱۵ دقیقه در طول روز،ورزش کردن

4

کتاب خوبیه . با تمرکز بر تمریناتش ، تونستم حال بهتری پیدا کنم . خوندنش رو به همه توصیه میکنم میتونه مفید باشه اگر به نکاتش توجه کنید و تمریناتش رو یک به یک انجام بدید این کتاب یک ضمیمه ی صوتی هم داره که شامل تمریناتش هست . ممنون از فیدیبو برای این کتاب ارزشمند ⁦☺️⁩

5

من راضی بودم چون تمرین های عملی داشت همون طور که میخواستم و صدای راوی خیلی مناسبه

5

بسیار کتاب خوبی بود برای خواندن در مورد مفاهیم و بنیان های مدیتیشن و مراقبه و تصویر کلی ذهن آگاهی

3

متن کتاب که خیلی چیز خاصی نداشت مسایل ساده و سطحی مطرح شده بود شاید نسخه صوتی که تمرین داره بهتر باشه

5

خیلی خوبه هم کتاب صوتی هم کتاب اصلی به نظرم مکمل همدیگه هستند.

5

همش مراقبه بود من انتظار بیشتری ازش داشتم

5

خیلی عالی بود....استفاده کردم...ممنون از فیدیبو

5

کتاب مفیدی بود و خیلی روون ترجمه‌ شده.

3

نظری ندارم

4.3
(35)
39,000
٪50
19,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
من ذهن آگاه هستم
٪50
من ذهن آگاه هستم
۲۵ درس برای شادزیستن و رهایی از اضطراب و افسردگی
شمعدونی
4.3
(35)
39,000
٪50
19,500
تومان