0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی مشترک جرأت می خواهد

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی مشترک جرأت می خواهد

درباره زندگی مشترک جرأت می خواهد

ازدواج یکی از تصمیمات مهم زندگی هر فرد است. انتخاب فردی که بتوان با او قسمت مهمی از زندگی را به اشتراک گذاشت چالش بسیار سخت و پیچیده‌ای است. بسیاری از افراد برای تصمیم درست‌تر در این مسیر به سراغ مشاورین می‌روند تا با راهنمایی آن‌ها انتخاب مناسب داشته باشند. فردریک فانژه یکی از مشاوران برجسته و به‌نام فرانسوی است که در کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد تجربه‌های سال‌ها تدریس و درمان خود را  به شاتراک می‌گذارد. افرادی که در شروع یک رابطه هستند و زوج‌هایی که در زندگی زناشویی خود مشکلاتی دارند و به دنبال راه‌های عملی و کاربردی هستند، می‌توانند از راهکارهای این مشاور در کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد بهره‌مند شوند.  

فردریک فانژه، استاد رواندرمانگری

فردریک فانژه استاد دانشگاه، روانشناس و برگزارکننده‌ی کارگاه‌های خودشناسی در فرانسه است. او در آوریل 1955 در شهر لیون به دنیا آمد. فردریک تحصیلاتش را در رشته‌ی عصب‌شناسی در مقطع کارشناسی و رشته‌ی روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد به سرانجام رساند. فردریک در همان زمان دانشجویی‌اش مقالات زیادی را در نشریه‌های مختلف منتشر ‎‌کرد. به دنبال تحصیلاتش به روان‌درمانگری مشغول شد و مشاوره در خصوص روابط زوجین انجام می‌داد. علاوه بر درمان‌های خصوصی، فردریک حدود 200 کنفرانس و سیمنار در زمینه‌های مختلف روانشناسی برگزار کرد و راهنمایی‌های خود را از این طریق با زوجین در میان گذاشت. همچنین فردریک فانژه در دانشگاه لیون، بلژیک و سوئیس نیز به تدریس مشغول بود.

موفقیت فردریک در حوزه‌ی روانشناسی سبب شد او در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون حضور داشته باشد. یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های او برنامه مجله سلامتی بود که در سال 2013 از شبکه فرانس پنج فرانسه پخش ‌شد. این برنامه در مورد کمبود اعتماد به نفس بود که  فردریک به عنوان کارشناس درمانی در آن حضور داشت. فردریک در این برنامه راه‌حل‌های کاربردی برای درمان اضطراب و افسردگی ارائه می‌کرد.

فردریک فانژه مجموعه فعالیت‌هایش را در این سال‌ها مکتوب کرده و تا الان چندین کتاب منتشر کرده است. کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد دومین کتاب اوست که در سال 2003 منتشر شد. کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد از مجموعه‌ی کتاب‌های «زندگی بهتر» است که فردریک فانژه در این باره می‌گوید این مجموعه به شما کمک می‌کند تا بسیاری از اطلاعات پزشکی موجود را دسته بندی کنید و به سوی زندگی بهتری پیش بروید. در جایگاه یک روانپزشک، همواره سعی کرده‌ام رویکردی دقیق و علمی انتخاب کنم که در عین حال، انسان دوستانه و یاری‌دهنده نیز باشد. مجموعه «زندگی بهتر» اطلاعات پزشکی کاربردی و مهمی در اختیارتان قرار می‌دهد، در نتیجه درک و کنترل بهتری از جسم و ذهن خود خواهید داشت، به این ترتیب، خودتان می‌توانید نقش مهمی در سلامتی‌تان داشته باشید.»

مجموعه‌ی کتاب‌های زندگی بهتر به سرپرستی فردریک فانژه است که در نگارش آن‌ها نویسندگان و روانشناس‌های دیگری نیز با او همکاری می‌کنند.

راه‌حل مشکلات زوجین در کتاب فردریک فانژه

کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد کتابی روانشناسی است که مسائل و مشکلات مختلف زوج‌ها را بررسی می‌کند. گروهی معتقد هستند نثر روان و قابل درک فردریک سبب شده است زندگی مشترک جرات می‌خواهد یک رمان روان‌درمانگری باشد. فردریک فانژه در کتاب از اصطلاح جدیدی صحبت می‌کند که معتقد است با تکیه بر آن مشکلات زوجین برطرف می‌شود. فرمول 1+1=3 مفهوم جدید فردریک است که طبق آن افراد بعد از ازدواج، شروع رابطه‌ی عاشقانه و رابطه جنسی باید علاوه بر اینکه بپذیرند در کنار فرد دیگری زندگی می‌کنند باید اصول زندگی مشترک را هم رعایت کنند. با استفاده از این فرمول زوج‌ها یاد می‌گیرند هر یک استقلال فردی خود را داشته باشند و همچنین دیگری را با رفتارها و آرزوهایش بپذیرند.

فصل‌های کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد

در ابتدا کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد درآمدی با عنوان «راهنمایی برای زندگی زناشویی خوشبخت و پایدار» آورده شده که موضوع کتاب را کامل شرح می‌دهد. فصل‌های دیگر کتاب عبارتند از «حالت‌های مختلف رابطه زناشویی»، «نقش جنسیت در رابطه زناشویی موفق»، «در زندگی زناشویی ملایم باشید»، «تبادل مثبت در زندگی زناشویی: عامل پیونددهنده‌ ضروری»، مشکلات حل شدنی(پیش فرض)»، «مراقب باشید رابطه‌تان به خطر نیفتد: برخی مشکلات ممکن است حل‌نشدنی باقی بمانند»، «پایداری عشق»، «جرات کنید و خودتان را به عنوان زن و شوهر در محیط اطرافتان اثبات کنید»، «جرات داشته باشید و با یکدیگر آشنا شوید» و «از ملاقات تا رابطه».

در انتها کتاب نویسنده در بخش نتیجه‌گیری بیان می‌کند :«جسارت داشتن برای تشکیل زندگی مشترک، یعنی این که به خود، طرف مقابل و همچنین به زندگی زناشویی اعتمادی موثر داشته باشید. در واقع، جرات کنید و اثر مشترکی را با هم خلق کنید. ما مجبور نیستیم که تمام مشکلات موجود در زندگی زناشویی را حل کنیم. زندگی مشترکتان را روی هیجان‌های منفی متمرکز نکنید. یاد بگیرید که صبور باشید و بپذیرید. همچنین اگر بتوانیم خود را با اختلاف‌هایی که داریم وفق دهیم، آن وقت می‌توانیم به کمک آن‌ها رشد کنیم. به جای آن که به هر قیمتی، همسری کامل بخواهید، سعی کنید مکمل یکدیگر باشید. رهایی از انتظارهای غیر واقعی، گام بزرگی است. به بیان دیگر، اگر پیروی از اسطوره‌ها یا ایده‌آل‌ها را کنار بگذارید، می‌توانید یک زندگی مشترک واقعی تشکیل دهید»   

انتشار کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد

کتاب زندگی مشترک جرات می‌خواهد را «محیا احمدی‌پور» از نسخه فرانسوی به فارسی ترجمه کرده است و «نشر شمعدونی» آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک کتاب در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «انتشارات شمعدونی» ناشر جدیدی است که در زمستان 1396 تاسیس شده و اولین کتابش را در تابستان 1397 منتشر کرده است. از جمله کتاب‌های این نشر تازه تاسیس می‌توان به کتاب «پولیتزر، 
زندگینامه ژوزف پولیتزر، پیشگام روزنامه‌نگاری حرفه‌ای در آمریکا» نوشته‌ی «اریس نوبل» و کتاب «گربه راهنمای ما» از «استفان گارنیه» اشاره کرد که برای خرید و دانلود در فیدیبو موجود هستند.

آثار دیگر فردریک فانژه

«رفتارهای تکانشی» در بیشتر مواقع به روابط ما آسیب می‌زنند از جمله این رفتارها می‌توان به «تصمیمات هیجانی به هنگام خشم»، «دعوا در پی یک جای پارک ماشین» و یا حتی «بیان روابط خصوصی در فضای مجازی به دنبال بحث با همسر و یا یک دوست» اشاره کرد. کتاب «مدیریت رفتارهای یکهویی» کتاب دیگری از فردریک فانژه است که راه‌کارهای کاربردی برای کنترل و مدیریت «رفتارهای تکانشی» را بیان می‌کند. کتاب دیگر فردریک فانژه «جرات داشته باش، درمان کمبود اعتماد به نفس» است که منشا کمبود اعتماد به نفس را شرح می‌دهد. در این کتاب فردریک فانژه یک تست روانشناسی قرار داده که از طریق آن می‌توانید میزان اعتماد به نفس خود را تخمین بزنید. همچنین در فصل‌های پایانی تمرین‌هایی برای افزایش اعتماد به نفس آورده شده است. دو کتاب «مدیریت رفتارهای یکهویی» و «جرات داشته باش، درمان کمبود اعتماد به نفس» را هم «محیا احمدی‌پور» به فارسی ترجمه کرده است و نسخه الکترونیک آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

در بخشی از کتاب  زندگی مشترک جرات می‌خواهد می‌خوانیم

همه ما مشغله‌های فراوانی داریم، روزها طولانی و پردغدغه هستند، ما مدام می‌دویم و می‌دویم، زیرا وظایف بسیاری بر عهده ما هستند؛ مثلا مراقبت از فرزندان را در نظر بگیرید، باید پوشک آن‌ها را عوض کنید، به آن‌ها غذا بدهید و مراقبشان باشید. وقتی بزرگ‌تر می‌شوند، باز هم باید به کارهای آن‌ها رسیدگی کنید. در مجموع، مسیری طولانی در پیش است؛ مانند رسیدگی به تحصیلاتشان. در حوزه کاری نیز باید شغل حرفه‌ای خود را انتخاب کنند. ما هم باید در این دوره حضور داشته باشیم و به آن‌ها کمک کنیم. همچنین، در این مرحله، زن و شوهر با سایر دوستان متاهلشان نیز ارتباط برقرار می‌کنند تا درباره مشکلاتی که میان آن‌ها مشترک است، صحبت کنند. در واقع مسئله، به عهده گرفتن همه چیز به صورت همزمان است. پس از مرحله شیفتگی، زن و شوهر که کمی خود را محدود کرده بودند، اجتماعی‌تر می‌شوند و بیشتر تمایل دارند با افراد هم سن خودشان که سبک زندگی مشابهی نیز دارند، ارتباط برقرار کنند. انجام تمام کارها به صورت همزمان، بسیار دشوار است. از سوی دیگر، زندگی زناشویی بسیار پرمشغله، می‌تواند در معرض خطر قرار بگیرد...خود را بیش از حد غرق کار می‌کنیم. زنان فرازمینی، زنان پرمشغله‌ا‌ی هستند: مدام در حال رقابت هستند، مادرانی کامل و همسرانی جذاب هستند، اغلب به روابط شهوانی با همسرشان علاقه مندند؛ حتی اگر پس از یک روز کاری شلوغ بسیار خسته باشند...این چالشی مقدس است. بسیاری از مردم از استرس‌های بیش از حد روزمره شکایت می‌کنند، آن‌ها حتی فرصت نفس کشیدن هم ندارند و نمی‌توانند دوباره خودشان را بیابند. در این مرحله، عدد 1 کجا قرار دارد؟ من کجا هستم؟ احتمالا در این زندگی روزمره طاقت‌فرسا غرق شده‌ام. می‌خواهید همه چیز عالی باشد. اگر متوقع و کمال‌گرا هستید و به همین دلیل می‌خواهید همه چیز کاملا عالی انجام شود، در این صورت، چالش غیرممکن می‌شود. شاید شما بی‌وقفه تلاش می‌کنید، اما هرگز راضی نمی‌شوید. اما چگونه در کار، تربیت فرزندان و معاشرت با دوستان عالی باشیم؟ و اگر موفق به انجام آن شدیم، در این شرایط عشق در زندگی زناشویی چه جایگاهی دارد؟

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۵ مگابایت
تعداد صفحات
312 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۴:۰۰
نویسندهفردریک فانژه
مترجم محیا احمدی پور
ناشرشمعدونی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Oser la vie a deux
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
12 دلار
قیمت چاپی
95,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۵ مگابایت
۳۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 73 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
6 ٪
42 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

من نمونه رو خوندم و ترجمه اش به نظرم ضعیفه. مثلا فکر میکنم اونچه که جنسیت ترجمه شده در متن انگلیسی معادل رابطه جنسی بوده. جنسیت معادل فارسی برای gender هست. با این حال موضوع کتاب جالب به نظر میاد

5

بسیار کاربردی و جذاب بود برای من.. ترجمه روان و قابل فهم بود همچنین برای کسایی که به رشته روانشناسی در این زمینه علاقه مندن خیلی دلنشین میتونه باشه ارزش خوندن رو صد در صد داره

5

کتاب خوبیه و واقعا فرمول ۱+۱=۳ جالب بود اینکه یاد میده طرفین علاوه بر اینکه خودشون رو رشد میدن همزمان کیفیت زندگی مشترک رو هم اوج میدن .

5

سلام، کتاب الکترونیکی هم در حفظ درختان و هم هزینه تاثیر دارد. کتاب زندگی مشترک جرات می خواهد، فوق العادست برای اونهایی که در شرف ازدواج اند مفید. ممنون

5

جذاب به نظر میاد اسمش ‌هم چشم آدمو باز می‌کنه...

3

قانون ۱+۱=۳ رو که تو این کتاب اموزش داده میشه اگر یاد بگیریم و تمرین کنیم قطعا و حتما روابطمون رو دچار تحول عظیمی میکنیم

5

به نظرم كتاب روان و خوبيه و براي كسايي كه قصد ازدواج دارن يا وارد زندگي مشترك شدن ميتونه با راهكار هايي كه داده خيلي كمك كننده باشه منكه خوشم اومد

5

واقعا کتاب خوب و کاربردی هست پیشنهاد می کنم حتی اگه قصد ازدواج هم ندارید این کتابو بخوانید در رابطه با جنس مخالف کلی اطلاعات خوب بهتون میده

4

کتاب خوبی بود این کتاب،به تمام جزئیات رابطه مشترک پرداخته و واسه اکثر چالش هایی که پیش میاد با مثال راه حل مطرح کرده

5

کتاب خیلی خوبی بود و به زندگی های مشترک کمک میکنه واقعا..هر کسی نیاز داره به خوندنش چون واقعا کمک میکنه به روابطمون

نمایش 32 نقد دیگر
4.4
(73)
گیرا 🧲 (2)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی مشترک جرأت می خواهد
زندگی مشترک جرأت می خواهد
فردریک فانژه
شمعدونی
4.4
(73)
گیرا 🧲 (2)
49,000
تومان