0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کوروش بزرگ
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کوروش بزرگ

درباره کوروش بزرگ

یکی از نام‌هایی که تمام ما ایرانیان در تاریخ باستان خود به آن افتخار می‌کنیم، بزرگترین پادشاه هخامنشیان، کوروش هخامنشی است او مردی است که اگر کتاب صوتی تاریخ هرودوت را بشنوید از کشورگشایی‌‎هایش در آن سخن گفته‌شده است. هرچند نام او زیاد بر زبان می‌آید اما تعداد کمی از افراد با زندگینامه کوروش هخامنشی آشنا هستند. ژرار ایسرائل در کتاب کوروش بزرگ ابعاد مختلفی از زندگی این پادشاه را شکافته است.

درباره کتاب صوتی کوروش بزرگ

کتاب کوروش بزرگ، نوشته‌ی ژرار ایسرائل کتابی است که در سال ۱۹۸۷ به زبان فرانسوی منتشر شد. این کتاب که در نسخه‌ی اصلی اولیه‌ی خود ۳۹۵ صفحه است با جزئیات زیادی به زندگی کوروش هخامنشی پرداخته است. این پادشاه که در سال‌های ۵۹۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد مسیح می‌زیست فتوحات زیادی دارد و به دادگری مشهور است. شعار گفتار نیک، کردار نیک، پندار نیک را متعلق به او می‌دانند و بسیاری معتقدند او مرزهای امپراطوری ایران را تا حد زیادی گسترش داده بود. آثار به‌جامانده از دوران او زیاد است و افسانه‌ها هم درباره‌ی این شخصیت بسیار هستند اما افرادی هم هستند که به لحاظ باستان‌شناسی و با دقتی مناسب زندگی او را موشکافی کرده‌اند. یکی از این افراد ژرار ایسرائل است که نتایج تحقیقاتش درباره‌ی این پادشاه را در کتاب کوروش بزرگ منتشر کرده است. او علاوه بر زندگینامه‌ی کوروش ماجراهایی موازی زمان او از مصر تا آشور و لیدیه را هم تحت پوشش قرار داده است و می‌تواند خواننده را به سفری دلچسب در دنیای باستان ببرد. در کتاب صوتی کوروش بزرگ شما می‌توانید به تصویری جدی از زمانه‌ای که کمتر از آن می‌دانیم دست پیدا کنید.

فهرست کتاب صوتی کوروش بزرگ

پیش‌درآمد- انسان دوپاره

فصل اول- به نام خدای آشور

فصل دوم – قاطر پارسی

فصل سوم – در برابر سوداگر خدایان

فصل چهارم – و بابل درهای خود را به روی او گشود

فصل پنجم –آیا تو کسی نیستی که تختش بر آسمان است؟

فصل ششم- شاه آیینه خداوند

پس گفتار- تخطی ناممکن

درباره ژرار ایسرائل، نویسنده کتاب کوروش بزرگ

ژرار ایسرائل که با نام کامل جرارد الکساندر ایسرائل شناخته می‌شود فیلسوف فرانسوی الجزایری الاصل است. او در سال ۱۹۲۸ به دنیا آمد و در سال ۲۰۱۸ در سن هشتادونه‌سالگی در پاریس درگذشت. او در زمینه‌ی تاریخ و ادیان مطالعات زیادی داشت و فعالیت سیاسی هم می‌کرد. مهم‌ترین پست ژرار ایسرائل نمایندگی در پارلمان اروپا بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ بود. او سپس رئیس کمیسیون حقوق بشر هم شد. از این نویسنده کتاب‌های مختلفی برجای‌مانده که از میان آن‌ها می‌توان به «مسئله مسیحیت، اندیشه یهودیان درباره‌ی مسیحیت»، «آیا خدا سکولار است»، «وقتی اورشلیم سوزانده شد» و «یهودیان در روسیه» اشاره کرد.

ترجمه و انتشار کتاب صوتی کوروش بزرگ در ایران

کتاب صوتی کوروش بزرگ از آن دسته کتاب‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و همین باعث شده است در ایران هم نشر ققنوس دست به انتشار آن بزند. ترجمه‌ی این اثر را مرتضی ثاقب‌‌فر، مترجم توانمند کشورمان که پیشتر کتاب صوتی تاریخ اشکانیان را هم به فارسی برگردانده است بر عهده داشت. استودیو نوار کتاب صوتی کوروش بزرگ را با صدای تایماز رضوانی منتشر کرده است تا علاقه‌مندان شنیدن کتاب هم بتوانند از آن بهره ببرند. فایل صوتی کوروش بزرگ در همین صفحه از فیدیبو قابل دانلود است.

کتاب کوروش بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

کوروش یکی از خوشنام‌ترین پادشاهان ایران است و نامش به‌صورت افسانه درآمده است اما واقعیت این است که او هم مانند هر پادشاه دیگری کارهای اشتباه و درست مختلفی داشته و نمی‌توان او را بی‌عیب دانست. تمام کسانی که به تاریخ ایران علاقه دارند و می‌خواهند واقعیت را درباره‌ی مردی که پرآوازه‌تری شاه تمدن باستان ایران در دنیاست بدانند باید آن را بخوانند. ژرار اسرائیل در این کتاب کمی عقب‌تر از زمانه‌ی کوروش رفته و سعی کرده است و پیشینه‌ای که کوروش را به قدرت رساند را هم به تصویر بکشد. شنیدن این کتاب به شکل فصل به فصل برای کسانی که اهل پادکست هستند بسیار دلچسب خواهد بود و باعث خواهد شد با دید بازتری هم به تاریخ ایران و روزگاری که پس از زمانه‌ی کوروش گذشت هم نگاه کنید. اگر به زندگی این پادشاه علاقه دارید کتاب‌های بیشتری هم برای مطالعه وجود دارد و می‌توانید دانلود کتاب کوروش بزرگ، مردم خوشنام تاریخ یا دانلود کتاب کوروش نامه گزنفون را در برنامه‌هایتان قرار دهید. همچنین می‌توانید کتاب صوتی کوروش کبیر هارولد لمب را که به‌صورت رایگان هم در بعضی سایت‌ها موجود است انتخاب کنید. کتاب صوتی امپراطوری کوروش بزرگ و جانشینان او هم یک کتاب معتبر از عبدالحسین زرین کوب است.

در بخشی از کتاب صوتی کوروش بزرگ می‌شنویم

کسی که قرار بود روزگاری وحدت بخش شرق شود، نه فقط الهام بخش بیشتر مورخان یونانی شد بلکه موضوع موردعلاقه‌ی مورخانی قرار گرفت که به امر مورد پسند یونانیان، یعنی تعلیم و تربیت اهمیت می‌دادند. مثلاً گزنفون در داستانی تاریخ که به نقل سرگذشت کوروش جوان می‌پردازد به امر تعلیم و تربیت اشاره کرده است. هدف از کتاب سیرت کوروش کبیر یا کوروش نامه، نوشته‌ی گرنفون نشان دادن سرمشقی برای پرورش کودکان و بالغان یونانی است و بر تاریخ نمادین شاهزاده‌ی جوانی تأکید می‌کند که منش و هوش او سرمشق ملل متعدد شده است؛ اما شاید کوروش نامه بیان اصولی است که یونانیان در آغاز قرن چهارم پیش از میلاد آن را باور داشتند و از اطلاعات تاریخی مناطق دیگر به دست می‌آوردند. درهرصورت گزنفون به سنت و سرودهایی اشاره می‌کند که امروزه هنوز میان بربرها وجود دارد تا به این صورت به توصیف صورت ظاهر و خصوصیات اخلاقی کوروش بپردازد. کوروش چهره‌ای بسیار زیبا داشت. روح او سرشار از انسانیت بود و به دانش عشق می‌ورزید. چنان شیفته‌ی شرف و افتخار بود که همه گونه خطر را می‌پذیرفت تا شایسته‌ی ستایش شود. این‌ها صفات اخلاقی و جسمانی کوروش بودند که امروزه در میان ایرانیان سنت شده است. گزنفون درباره‌ی آموزش اخلاقی قهرمان خود داستان‌هایی نقل می‌کند که با آنچه بتوان درباره‎ی آموزش درست تصور کرد، آن‌هم دو هزار و پانصد سال پیش مطابقت دارد. کوروش باری مادرش حکایت می‌کند که چگونه آموخته است عدالت عبارت از تطابق قضاوت با قانون است و تفاوت میان آنچه عادلانه و آنچه منصفانه است به او نشان می‌دهد استاد من که تصور می‌کرد عمق عدالت را دریافته‌ام مرا قاضی رفقایم کرد. با این حال روزی پیش آمد که من به علت قضاوت غلط در یک اختلاف تازیانه خوردم

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
521.۱۸ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۲۴:۰۹
نویسندهژرار ایسرائل
مترجم مرتضی ثاقب فر
راویتایماز رضوانی
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۲۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۲۱.۱۸ مگابایت
۱۲:۲۴:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (7)
آموزنده 🦉 (6)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
2 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
21 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کتاب ضمن ارائه تصویری جامع از جهان باستان و تمدن‌های مختلف آن، به بررسی زندگی کوروش بزرگ می‌پردازد. از خاستگاه آریایی مادها و پارس‌ها سخن می‌راند و تا پیروزی نهایی اسکندر بر هخامنشیان ادامه دارد. مطالب کتاب خیلی کامل است و مثل گذراندن یک دوره تاریخ باستان است. راوی هم خیلی دلنشین و روان به روایت کتاب پرداخته است.

2

اسم کتاب کاملا برای مقاصد تبلیغاتی &#۳۴;کوروش بزرگ&#۳۴; انتخاب شده ! شاید فقط ۱/۸ کتاب به کوروش بپردازه! نویسنده بیشتر علاقه ی خاصی داشته کتاب رو تبدیل به کتاب دینی و تورات کنه !! نقد و بررسی کتب ادیان که نیست !

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب خیلی خوبیه ، فکر کردم فقط درباره کوروش یا خیلی کوروش پرستانه است ، در حالیکه کل تاریخ ماد و شروع پادشاهی هخامنشی و اوضاع خاورمیانه در آن دوران را با ذکر منابع مختلف خیلی روایی و روان با صدای خیلی خوب آقای تایماز رضوانی روایت کرده است

1

من فقط قسمت اولش رو گوش کردم. موسی که به لحاظ تاریخی افسانه است و کوروش را که شخصیت تاریخیست یکی انگاشته است

4
اجرای روان 🎙️

چند روزی که عضو فیدیبو هستم و در حال لذت بردن از کتاب های صوتی در ضمن کتابی که با صدای جناب تایماز دلنشین و تاثیر به سزایی در انتخاب کتابم دارد. سپاس

2

به صورت پیچیده. شاخه به شاخه و خسته کننده بیان میشه حتمآ باید اطلاعاتی از قبل داشته باشی تا متوجه داستان بشی

2

علیرغم روایت گیرا، کتاب پر از اطلاعاتی هستش که در کتاب‌های تاریخی دیگه، رد شده و افسانه محسوب شده.

3

کتاب خوبیه خیلی مفصل توضیح داده..اما دیگه خیلی مفصل گاهی خسته کننده میشه . تشکر از راوی محترم

5

عالیه اگه راویش خسرو شکیبایی باشه یاعادل فردوسی پور

2

چقدحوصله سربره ازهمه چی میگه جزکوروش😀

نمایش 5 نقد دیگر
3.5
(37)
اجرای روان 🎙️ (7)
110,000
٪30
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کوروش بزرگ
٪30
کوروش بزرگ
ژرار ایسرائل
استودیو نوار
3.5
(37)
اجرای روان 🎙️ (7)
110,000
٪30
77,000
تومان