0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رهایی از زندان ذهن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن

درباره رهایی از زندان ذهن

ذهن موجودی بسیار پیچیده است. هر لحظه و در هر مکانی در حال فعالیت است. ذهن شما حتی در مواقعی که خواب هستید هم در حال کارکردن است؛ حتی بیشتر. یکی از عادت‌های ذهن این است که شما را به خود به سفر ببرد به جاهایی که رفته و یا نرفته‌اید. به قولی اگر شما ذهنتان را مشغول کاری نکنید، او بیکار نمی‌ایستد و شما را مشغول افکار گاه و بیگاه می‌کند. تمامی کارها و اعمال شما تحت کنترل ذهن شما است و شما با موجودی پیچیده، باهوش و پرکار سروکار دارید. اما آیا افکاری که ذهنتان شما را به آن‌ها سرگرم می‌کند به نفعتان است؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا این متن و بعد از آن کتاب رهایی از زندان ذهن را مطالعه کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن

هر روز که از خواب بلند می‌شویم همراه با افکارمان راهی هرجایی می‌شویم. افکار گاهی ما را به جاهایی زیبا، خوش آب و هوا و به عبارت ساده‌تر به رویایی دلچسب می‌برند اما در گاهی هم این‌طور نیست. افکار ما به سمتی روانه می‌شوند ما از حضور در آنجا ناراحت و معذب خواهیم بود. همان ناکجایی که فقط ذهن می‌تواند ما را ببرد. اما آیا تمامی این‌ها برای ما بهایی ندارد؟ موضوع اصلی کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن، نوشته‌ی متیو مک کی و کاترین سوتکر، همین است. افکار مثبت و منفی و رویاهای زیبا و نازیبا، همگی می‌توانند ما را وادار به انجام کارهایی کنند که دلمان نمی‌خواهد. در کتاب صوتی رهایی از زندان ذهن نویسندگان به ما می‌آموزند که به‌جای اینکه افکارمان افسار امور را در دست بگیرند، این ما باشیم که کنترل اوضاع را داریم. این به دان معنا نیست که اجازه ندهیم پرنده‌ي خیال به سفر برد، بلکه آگاه و توانمند باشیم تا گول این سفرها نخوریم و فقط از زیبایی‌ها خیال لذت ببریم. این ما باشیم که خیالمان را رصد می‌کنیم و توانایی این را داشته باشیم که به راحتی از فکر افکار بیرون بیاییم و به امور روزمره‌ی خود برسیم. کتاب رهایی از زندان ذهن در سه بخش شما را از دام افکار بیهوده‌ی ذهن نجات می‌دهد. در بخش اول نویسندگان به توضیح انواع فکر می‌پردازند و ما با آموزش می‌دهند که چطور از فکر خود را از یک موضوع به موضوعی دیگر منحرف کنیم. در بخش دوم کتاب به شما یاد می‌دهد که افکار چطور عمل می‌کنند و نتیجه‌ی اعمالشان در رفتار ما چگونه خواهد بود. وقتی شما با این بخش از ذهنتان آشنا باشید می‌توانید قبل از وقوع اتفاق جلوی آن را بگیرید. در بخش سوم نیز نویسندگان به مخاطبانشان می‌آموزند در افکارتان غرق نشوید اما بتوانید آن‌ها را رصد کنید و کنترل کنید. 

درباره‌ی متیو مک کی و کاترین سوتکر، نویسندگان کتاب رهایی از زندان ذهن

متیو مک کی یک روان‌شناس معروف است که بیش از ۲۵ کتاب در این حوزه، چه به صورت فردی و چه به کمک همکارانش نوشته است. کتاب‌های او در مجموع بیشتر از ۳ میلیون نسخه به فروش رسیده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به کتاب‌های: رشد و افزایش عزت نفس، طلاق، پیام‌ها، رهایی از مشکلات بین فردی و ... اشاره کرد.

کاترین سوتکر نیز از جمله نویسندگانی است در نگارش کتاب‌ها به متیو مک کی کمک می‌کند مانند کتاب راهنمای عزت نفس.

درباره‌ی ترجمه کتاب صوتی فرار از زندان ذهن

کتاب رهایی از زندان ذهن در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و در سال ۱۳۹۷ نشر ارجمند ترجمه‌ی حسن وحید پور را منتشر کرد. در سال ۱۴۰۰ اما، امید خواجه محمودآبادی و ساره حسینی عطار این کتاب را به زبان فارسی بازنویسی کرده‌اند و نشر شمشاد نیز آن را منتشر کرد. همین انتشارات نیز نسخه‌ی صوتی کتاب رهایی از زندان ذهن را با صدای سعید حق‌بین روانه بازار کرد.

در بخشی از کتاب صوتی فرار از زندان ذهن می‌شنویم؛

افکار به ذهن شما خطور می‌کنند چون ذهن شما بخشی از وجود شماست. اين بدان معنی است که ذهن شما جانب‌دار شماست. اما در واقع گاهی اوقات افکار از شما جانبداری نمی‌کنند. بلکه درصدد تباه کردن شما هستند. آیا در دوران دبیرستان کسی را داشته‌اید که (به اصطلاح) دوست شما بوده باشد؟ کسی که در ظاهر مانند یک دوست رفتار می‌کرده، اما هميشه شما را به دردسر می‌انداخت؟ یا شما را اغفال می‌کرده و باعث می‌شود که در کلاس به فردی تنبل تبدیل شوید؟ یا شما را اغوا کند که سیگار بکشید و یا به سراغ مشروبات الکلی بروید؟ چنین فردی را تصور کنید که سیگار می‌کشد، کاپشن چرمی به تن دارد، موهایش شلخته است و شرارت از چشمانش پیداست. بعضی از افکار ما مانند این فرد هستند. ممکن است به نظر برسد که در خدمت ما هستند و از ما جانب‌داری می‌کنند، اما در واقع مخرب‌اند. افکار گمراه کننده معمولا به صورت زیر در ذهن ما ظاهر می‌شوند:

- امروز واقعا نمی‌خواهم فلان کار از قبل برنامه ریزی شده را انجام دهم.

- همین یک‌بار به آن جلسه‌ی کاری واجب نمی‌روم.

- او اصلا به کمک من نیاز ندارد.

- مطمئنم که می‌توانم فلان کار را به جای این هفته، هفته‌ی آینده انجام دهم.

این افکار مانند همین فرد شرور در دبیرستان هستند که به شما پوزخند می‌زنند و شما را بر آن می‌دارند که برخلاف قضاوت درستتان عمل کنید. این افکار به سلامت زندگی شما حمله می‌کنند. این افکار هدایت کننده‌های رفتاری خوب و مثبتی نبوده و شما را به سمت ارزش‌هایتان راهنمایی نمی‌کنند. این افکار ممکن است در لحظه، به عنوان یک تسکین آنی عمل کنند (و شما را از مسئولیت یا چیزی که از مواجه شدن با آن می‌ترسید برهاند)، اما در طولانی مدت به خوشایند شما نیستند. به این فکر کنید که کدام‌یک برای شما مهم‌تر است؟ خلاصی از یک وظیفه؟ یا اهمیت به وظیفه‌ای که به شما در پیشبرد اهدافتان در زندگی کمک می‌کند؟

 

 

 

  

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
245.۷۵ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۴۲:۰۰
نویسندهکاترین سوتکر
نویسنده دوم متیو مک کی
مترجم ساره حسینی عطار
مترجم دوم امید خواجه محمودآبادی
راوی سعید حق بین
ناشرنشر شمشاد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
48,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۴۵.۷۵ مگابایت
۰۲:۴۲:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 34 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
14 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب برای عزیزانی که درگیری ذهنی زیادی دارن حال به هر دلیل، و باعث بی خوابی و افسردگی و مود بد می شه، یک راهکار موقتی و بسیار کار امد است و بعد ان کتاب،کتاب تکنیک های تسلط بر ذهن خوانده و تمرینات کامل ادا شود البته خوانندگان با این تمرینها به محض اینکه موفقیتی کسب کنند بیخیاله باقی تمرینات می شوند .که این بده باید تا اخر ادامه بدید و یقینا هر فکر خیالی که اسمان ذهنتون رو آبری کرد محو میشه و بار دیگر از زندگی لذت می برید

4

باسلام براي من كه افكار زيادي به ذهنم مي ياد و كلا تو فكرم خيلي خوب بود... هرچند هنوز تموم راهكارا رو عملي نكردم ولي همين ديدي كه نسبت به مسئله مي ده خوبه ... البته اول ش يه كم غافلگير شدم و فك كردم به درد نخور هست ولي در ادامه خيلي خوب شد.

4

شاید بتونم بگم کتاب خوبی هست اما عالی نیست البته که من خودم ترجیحم این هست که ای کاش کتاب خواندنی اون رو تهیه میکردم صدای گوینده خوب و گیراست اما به طور کلی کتابهایی از این قبیل نیاز به تمرین و تمرکز داره بهتره خوانده بشه و تکرار بشه

1

این دوست گرامی کتاب رو برای خودش و با صدای بلند خوانده ، که قطعا مفهوم کتاب صوتی رو نخواهد داشت ، گوش دادن به این کتاب با این صدا و سبک ، غیر ممکنه ، حتی اگر مطالب مفیدی هم در بر داشته باشه .

4

کتاب که عالیه راوی هم برعکس نظر دوستان خوبه ولی این کتاب پر از تمرینه و در واقع تبدیل این کتاب به صوتی از اساس اشتباه بوده این کتاب باید بصورت متنی خونده بشه و حتما نکته برداری بشه

2

متاسفانه موسیقی پس زمینه خیلی بلند هست و پس از چند دقیقه گوش دادن صداش خسته کننده میشه و تمرکز رو مختل می‌کنه. لحن خواننده هم می‌تونست بهتر باشه

3

متاسفانه صدا و خوانش راوی خوب نیست و اجازه نداد از کتاب لذت ببرم. مطالب مطرح شده در کتاب خوب و مفید بود

3

برای من خوب بود ولی نمی تونم بگم بی نظیر بود ولی کلا اطلاعات خوبی میده نحوه اجرا هم همین طور خیلی عالی نبود

4

سلام. برای من بسیار جالب بود. به شخصه تونستم به افکارم سروسامان بدم. ولی متاسفانه تا قسمت۴۹ بیشتر نیست

3

سلام.سرعت راوی خیلی زیاده تا بیای بفهمی متنو وبخوای انجام بدی رفته سراغ مطلب بعدی.

نمایش 11 نقد دیگر
3.7
(36)
آموزنده 🦉 (1)
37,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
رهایی از زندان ذهن
رهایی از زندان ذهن
کاترین سوتکر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رهایی از زندان ذهن
رهایی از زندان ذهن
کاترین سوتکر
نشر شمشاد
3.7
(36)
آموزنده 🦉 (1)
37,000
تومان