0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مهمانی شکار

معرفی، خرید و دانلود کتاب مهمانی شکار

نویسنده:
لوسی فولی
ناشر:
نشر نون
درباره مهمانی شکار

نام کتاب «مهمانی شکار» آشکار می‌کند که قرار است با چه‌جور داستانی سر و کار داشته باشید. این یک مهمانی عادی نیست و مهمانان این قصه هم آدم‌های معمولی‌ای نیستند. این یک مهمانی پر التهاب و پر از رمز و راز است که تنها با خواندنش می‌توانید به اسرار پشت پرده پی ببرید و وارد یک معمای عجیب و غریب شوید. اگر به کنجکاوی و کشف معماها علاقه دارید، دست به کار شوید و خودتان را به مهمانی شکار نوشته «لوسی فولی» دعوت کنید. در این مهمانی قرار است حسابی غافلگیر شوید.

خلاصه‌ای از کتاب مهمانی شکار

۹ نفر از دوستان قدیمی و صمیمی که از دوران دانشگاه یکدیگر را می‌شناسند تصمیم می‌گیرند  تعطیلات سال نو را به دور از هیاهوی شهر، در عمارتی دور افتاده در اسکاتلند بگذارنند. این عمارت در یک جای دور افتاده قرار دارد و جاده‌ای باریک که دورتادورش را انبوه درختان پر کرده‌اند به آنجا ختم می‌شود. رفت و آمد به این منطقه هولناک آسان نیست و در مواقعی‌که هوا مساعد نیست، رسیدن به پایین جاده بیشتر از یک ساعت زمان می‌برد. همین موضوع در مرحله اول باعث وحشت بعضی از اعضای مهمانی می‌شود. این منقطه به حدی دور افتاده است که حتی امکان دسترسی به اینترنت بسیار ضعیف است.

این یک رسم ۱۰ ساله است که افراد گروه هر کریسمس دور هم جمع می‌شوند و با هم به پیشواز سال جدید می‌روند. همه برای این دورهمی دوستانه شوق و ذوق دارند و به نظرشان تعطیلات بی‌نظیری در انتظارشان است. ولی طولی نمی‌کشد که همه تصورات‌شان به هم می‌ریزد و مهمانی به یک جشن خون تبدیل می‌شود. در روز کریسمس و در اوج شور و شوق سال نو، یک جسد پیدا می‌شود. یک نفر مرده است و یک نفر قاتل. التهاب داستان تازه از اینجا شروع می‌شود و نویسنده شما را به فضایی راز آلود می‌کشاند. چه کسی قاتل است؟ در این عمارت چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ برای پیدا کردن این سوالات باید تا انتها همراه کتاب باشید و با خواندن روایت‌های مختلف اعضای مهمانی، به جواب سوالات‌تان برسید. 

درباره کتاب مهمانی شکار

مهمانی شکار The Hunting Party اثر لوسی فولی یک رمان معمای-جنایی است که بسیاری آن را نزدیک به فضای رمان‌های جنایی «آگاتا کریسی» و «روث ور» می‌‌دانند. کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به زبان انگلیسی منتشر شد و از همان سال توانست توجه رسانه‌ها، منتقدین و خواننده‌ها را به خود جلب کند و به لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان راه یابد. مهمانی شکار اولین رمان معمایی لوسی فولی است که در ایران همزمان با معرفی کتاب فهرست مهمانان معرفی شد. کتاب فهرست مهمانان یکی دیگر از کتاب‌های موفق این نویسنده است که در ژانر معمایی-جنایی نوشته شده.

در این کتاب شخصیت‌های مختلف که داستان اصلی را جلو می‌برند، از دید خودشان داستان را بازگو می‌کنند. کتاب به‌صورت روایتی جلو می‌رود و شما در بخش‌های کوتاه کوتاه، روایت هر شخص را از دید خودش می‌خوانید و در نهایت در پس این روایت‌ها، به جواب معمای اصلی می‌رسید و متوجه می‌شوید قاتل کیست. نویسنده سعی داشته مفاهیم روان‌شناختی را نیز در کتابش بازگو کند و به قصه عمق بیشتری ببخشد.

آلیس فینی، نویسنده کتاب «من گاهی دروغ می‌گویم» که جزو پرفروش‌های نیویورک تایمز است درباره داستان کتاب گفته: «یک قتل رازآلود، پر از حس تعلیق، رازها و شگفتی‌های متنوع. خیلی دوستش داشتم.»

وندی واکر یکی دیگر از نویسندگان موفق ژانر معمایی-جنایی درباره کتاب گفته است: «در قتل رازآلود و هوشمندانه‌ای که لوسی فولی بازگو کرده و شبیه به آثار آگاتا کریسی است، همه مظنون هستند. دوستان، عاشقانه، غریبه‌ها و قاتل در یک عمارت دور افتاده، این اثر را خواندنی کرده‌‌اند.»

نسخه الکترونیکی کتاب مهمانی شکار را می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن فیدیبو دانلود کرده و مطالعه کنید.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی‌که به رمان‌های معمایی-جنایی علاقه دارند و داستان‌های پر رمز و راز را دنبال می‌کنند، صد در صد از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. این کتاب مناسب مخاطبانی است که به دنبال کردن سرنخ‌ها و پیدا کردن جواب معماهای مختلف علاقه دارند و از آدرنالین لذت می‌برند. یادتان نرود که کتاب فضای معمایی توامان با وحشت‌ دارد، پس اگر جزو گروه‌های حساس هستید که علاقه‌ای به شنیدن داستان‌های جنایی ندارند، سراغ این کتاب نروید.

درباره لوسی فولی، نویسنده جوان رمان‌های جنایی

لوسی فولی نویسنده جوان و خوش ذوق اهل بریتانیا است که با وارد شدن به عرصه نویسندگی توانست توجه افراد زیادی را به خودش جلب کند. او متولد سال ۱۹۸۶ است و در رشته ادبیات انگلیسی درس خوانده و سال‌ها به کار ویراستاری داستان مشغول بوده‌. لوسی از سال ۲۰۱۵ تصمیم می‌گیرد قلم به دست بگیرد و کتاب بنویسد. به جز دو رمان پر فروش مهمانی شکار و فهرست مهمان‌ها می‌توان به آثار دیگر او از جمله «گمشده‌ها و پیدا شده‌ها» و «آپارتمان پاریس» اشاره کرد که هنوز به فارسی ترجمه نشده‌اند.

درباره مترجم و ناشر کتاب مهمانی شکار

کتاب حاضر که ترجمه محدثه احمدی است، توسط انتشارات نشر نون در سال ۱۳۹۹ منتشر شد. از دیگر کتاب‌های منتشر شده توسط نشر نون که می‌توانید از فیدیبو آن‌ها را مطالعه کنید، می‌توان به کتاب زنی در کابین ۱۰ و کتاب هر دو در نهایت می‌میرند اشاره کرد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

دراین ۲۴ ساعت تا جایی که می‌شد گشتیم. برف بی‌امان می‌بارید و جست‌وجو کار ساده‌ای نبود. من فقط یک سال اینجا بودم. پس تجربة گیر افتادن در برف را نداشتم. احتمالا اینجا یکی از معدود نقاط بریتانیاست -به استثنای چند جزیرة تقریبا خالی از سکنه- که وقتی اوضاع جوی بد می شود، کاملا از خدمات اضطراری محروم می‌شود. هميشه به مهمان‌ها هشدار می‌دهیم که اگر اوضاع بد شد، شاید نتوانند اینجا را ترک کنند. حتی این موضوع در قرارداد هم آمده و باید امضایش کنند. با این حال هنوز هضم این قضیه سخت است که هیچ‌کس نمی‌تواند به اینجا بیاید یا برود. ولی حالا دقیقاً در همین موقعیت قرار داریم. برف همه‌جا را مسدود کرده و رانندگی غیرممکن است؛ حتی با لاستیک‌های زمستانی یا زنجیرچرخ. پس همه‌جا را با پای پیاده جست‌وجو کردیم. فقط من و داگ بودیم. من خیلی خسته شده‌ام. چه از نظر ذهنی و چه از نظر جسمی. حتی ایان هم اینجا نیست. او بیشتر روزها به اینجا می‌آید تا به مسئولیت‌های عجیبش رسیدگی کند. اما شب سال نو را پیش خانواده‌اش بود؛ یعنی با بقية آدم‌ها آن بیرون گیر افتاده بود و به درد ما نمی‌خورد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۵ مگابایت
تعداد صفحات
336 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۱۲:۰۰
نویسندهلوسی فولی
مترجممحدثه احمدی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Hunting Party
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
70,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۵ مگابایت
۳۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 81 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
34 ٪
4
ستاره
24 ٪
3
ستاره
24 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
9 ٪
51 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

امتیاز ۲.۵ که اینجا رند میشه به ۳. اینکه یه نویسنده بیاد دقیقا دو کتاب عین هم فقط در فضای متفاوت بنویسه یعنی خیلی ضعیفه. به بعضی شخصیت‌ها اصلا خوب پرداخته نشده بود. مقتول رو میتونستی کاملا بعد از خوندن ۱/۳ کتاب حدس بزنی. اگه اهل کتاب‌های معمایی جنایی باشید خیلی کاراکترها رو میتونستید حدس بزنید که کاره‌ای هستن یا نیستن. در کل مثل این بود که کتاب قبلی این نویسنده (فهرست مهمانان) رو با کتاب یک به یک (روث ور) مخلوط کنی و این از توش به طرز ضعیفی بیرون بیاد.

3

این کتاب تقریبا آخر داستان رو اول میگه و همون اول سیر داستانی رو با روایت های مختلف شروع میکنه حتی همون اول داستان بهتوندخط میده که ممکنه چه اتفاقی انتظار شما رو بکشه و بیشتر از همه روی شخصیت آماندا فوکوس کرده و خیلی بقیه اشخاص رو دخیل نمیکنه بنظرم اگه شخصیت پردازی بقیه شخصیت ها هم به اندازه آماندا قوی بود بهتر بود ترجمه خوب و روان بود خیلی انتظار پر هیجانی رو نداشته باشید اما کتاب سرگرم کننده ایه

1

به نظرم ارزش یه بار خوندن اونم به صورت تند خوانی رو داشت اما کتابی نیست که بخوام مجدد بخونمش یا به کسی معرفیش کنم.. داستان نسبتا ساده بود و فقط با یکم دقت به شخصیت ها و داستان هرکدوم میشد فهمید آخر ماجرا کی قاتل میشه و کی مقتول...و اینکه به نظرم بیش از اندازه ماجرا رو طولانی کرده بوده..میشد خیلی راحت تر جمعش کرد... در نهایت باید بگم برای وقت گذرونی توی مترو و اتوبوس کتاب خوبیه اما یه ماجرا جنابی قوی نیست.

2

فضای داستان دقیقا شبیه رمان &#۳۴;یک به یک&#۳۴; و &#۳۴;مهمان ناخوانده&#۳۴; هست. جمع دوستانه که برای تعطیلات سال نو دور هم جمع میشن، کاملا در رمان &#۳۴;یک به یک&#۳۴; اومده. مهیج هست... ولی آخر داستان اون خانومی که می‌دزدنش کی بود؟؟ شاید بشه فضای مهیج کتاب &#۳۴;فهرست مهمانان&#۳۴; از خانم لوسی فلوسی رو بیشتر در نظر گرفت. به هر صورت، ارزش خوندن داره. نشون میده گذشت زمان چقدر روی شخصیت انسان‌ها تاثیر داره.

5
سرگرم‌کننده 🧩

برخلاف بقیه‌ی دیدگاه‌ها بنظر من کتابیه ک ارزش وقت گذاشتن رو داره. البته چندتا اشکال توی روایت داشت ولی از مبهم بودن داستان تا ۸۰ درصد اون خوشم اومد. بله منم حدس‌هایی میزدم. ولی جذابیت این کتاب به همین بود. اینکه هر صفحه که تموم میشه شروع میکنی به دوباره مرور کردن احتمالات و همین باعث میشه تا اواخر کتاب باهاش حسابی همراه بشی تا بفهمی کدوم حدست درست بوده

3

عده ای دوست قدیمی برای گذراندن شب سال نو به اقامتگاه دورافتاده در اسکاتلند می روند. گیر افتادن در توفان برف، معمای قتل را پیچیده می کند. تا صفحات پایانی کتاب، معلوم نیست مقتول چه کسی است. داستان معمایی متوسطی است. به نظر من جذابیت آن به خاطر تصویر کردن طبیعت زیبای اسکاتلند است.

4

رمان مهیج جنایی و تا آخرش حدس نمیزنید قاتل کیه ولی زیاده گویی ام داره اواسطش خسته شدم ولی در کل خوب بود زنی که آخر داستان به داخل جنگل برده شد یه هفته قبل مهمانان اصلی داستان به اونجا رفته بود گفت هفته بعد گروهی از لندن میان ولی کی بود و سرنوشتش چی شد نفهمیدم کسی فهمید بگه

4

داستانی در ژانر جنایی پر از هیجان با راوی های مختلف و عقب و جلو شدن زمان ... از کتاب قبلی نویسنده کمی قویتر بود ولی هر دو کتاب تشابهاتی داشتند... راز بین عده ای که در یک مکان دور هم جمع میشن و قتلی اتفاق میفته و به مرور زمان، رازهای گذشته افراد حاضر در مهمانی رو میشه و ....

4

واقعا نباید به تعریف و تمجید ها درباره کتاب اهمیت داد،این کتاب نزدیک سبک آگاتا کریستی بود؟تنها سبکی که نیست توش سبک جنایی و معماییه خیلی حوصله سر بر و کسل کننده است

3

نویسنده طوری دیدگاه هرکسی رو نوشته بود که هرکسی بتونه قاتل باشه. اما برای قاتل اصلی، تا صفحات اخر، از دید خواننده دور نگهداشته شده بود. راجع به بک استوریا هم در طول داستان کلی ساسپنس ایجاد کرده بود ولی درواقع مسائل چندان خاص و پیچیده‌ای نبودن.

نمایش 41 نقد دیگر
3.7
(84)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مهمانی شکار
مهمانی شکار
لوسی فولی
نشر نون
3.7
(84)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
59,000
تومان